Microsoft údajně oznámil pouze třetinu vyvíjených her

Vydavatelé a vývojáři postupně mění svůj marketing a přestávají o hrách mluvit v raných stádiích vývoje, kdy dokončení titulu bude trvat několik let. Stejně se měl zachovat Xbox.

Krotitelé duchů jsou další hrou od autorů Pátku třináctého a Predátora

Fanoušci kultovních Krotitelů duchů se dočkají nejen nového filmu, ale i další hry. Po nemastném a neslaném remasteru Ghostbusters: The Video Game se tentokrát mělo ke kormidlu dostat studio Illfonic.

Vývojáři The Evil Within vedle Ghostwire: Tokyo chystají další hru

Japonské studio Tango Gameworks pod vedením Shinji Mikami pracuje nejen na Ghostwire: Tokyo, ale také na dalším projektu. Na starost ho má šéf The Evil Within 2 a půjde nejspíš o exkluzivitu.

Blíží se Wolfenstein 3? V MachineGames kromě Indiany Jonese pracují na další hře

Je běžnou praxí, že velká studia pracují na více projektech zároveň. Stejné je to v případě MachineGames po záštitou Bethesdy, respektive divize Xbox Game Studios.

Vývoj next-gen her může stát až 200 milionů dolarů

Nikoho nepřekvapí, že rozpočty na vývoj her se neustále zvyšují. Přesto mnohé překvapilo prohlášení veterána Shawna Laydena, bývalého šéfa Sony Worldwide Studios (dnes PlayStation Studios).

Tvůrci Heavy Rain a Detroit: Become Human údajně připravují novou Star Wars hru

Nezávislé studio Quantic Dream, které se již nějakou dobu neomezuje jen na PlayStation, podle nepotvrzených informací připravuje zhruba 18 měsíců novou hru, která je zasazena do světa Star Wars.

Takhle vývojáři přivedli k životu hlavní hrdinku hry Kena: Bridge of Spirits

Nebývalé ticho před vydáním Kena: Bridge of Spirits přerušil hlavní animátor Hunter Schmidt, aby se s námi podělil o to, jak se zrodila hlavní hrdinka Kena, mladá průvodkyně duší.

PlayStation touží po odvážných hrách ve stylu The Last of Us 2

Šéf PlayStation Studios chce, aby studia Sony pokračovala v odvážných hrách jako je nový směr série God of War nebo příběhová struktura The Last of Us 2. Jak to bude s Japonskem a co PC hry?

South Park se rozroste o novou hru, film, seriál i spin-offy

„Děláme si, co chceme, a oni nás v tom docela podporují,“ prozradil Matt Stone o současné situaci se South Parkem poté, co tvůrci podepsali obrovskou smlouvu se společnostmi Paramount a ViacomCBS.

Remake Dead Space vede šéf vývoje Assassin’s Creed Valhalla

Veterán Eric Baptizat, který 16 let pracoval v Ubisoftu, se začátkem letošního roku připojil k Motive Studios. Mezitím fanoušci objevili easter egg a srovnávají remake s originálem.

Remake Dead Space zůstane věrný původní hře a poučí se z chyb

První důležité informace, potvrzení několika věcí a vysvětlení směru, kterým se vývojáři z EA Motive při práci na remaku Dead Space ubírají. Do vývoje je zapojena komunita.

Netflix potvrdil pozvolnou expanzi do světa her. Ty budou součástí předplatného

Streamovací gigant Netflix potvrdil expanzi do světa her. Plán nabídnout předplatitelům nový obsah se nachází v počátečních fázích a navazuje na dřívější snahy společnosti.

Hráči si pamatují jen ty nejlepší hry, říká šéf PlayStationu a objasňuje strategii

First-party studia společnosti Sony se budou zaměřovat na vysokorozpočtové AAA hry, zatímco japonská společnost bude spolupracovat s menšími nezávislými studii.

Atari se vzdává free-to-play a mobilní her ve prospěch PC a konzolí

V posledních letech v Atari experimentovali a zkoušeli bezplatné a mobilní hry založené na klasických značkách. Po neúspěšných projektech se společnost vrací ke svým kořenům.

Casey Hudson zakládá Humanoid Studios a pracuje na zcela nové hře

Bývalý generální manažer BioWare vytvořil Humanoid Studios s cílem umožnit vývojářům tvůrčí svobodu, aby mohli odvádět svou nejlepší práci, a dát jim k dispozici nejlepší nástroje.

V Guerrilla Games několik let pracují na neoznámené hře a Strážci Galaxie měli mít multiplayer

Zvěsti o vývoji dalšího projektu v Guerrilla Games se potvrdily. Nizozemské studio, které je podepsáno za střílečkou Killzone a Horizon Zero Dawn, pracuje několik let na dvou projektech.

Žádná docházka do školy. Profíci z oboru tě naučí vytvářet hry v online kurzu

Zapomeň na knížky a pokusy a omyly. Píše se rok 2021 a v této době frčí online prezenční výuka kombinující výhody online výuky s klasickým systémem tříd.

Lootboxy nezmizí, budoucnost monetizace je v battle passech, říká vývojář a producent mobilních her

Producent Jakub Dočkal v druhé části rozhovoru pro Indiana promluvil o budoucnosti mobilních her ve znamení battle passů. Řekl, proč lootboxy nikdy nezmizí a jak mobilní hry získávají hráče.

Vývoj pro různé generace není nijak omezující, říká tvůrce Horizon Forbidden West

Mathijs de Jonge, hlavní vedoucí vývoje Horizon Forbidden West, se rozpovídal o vývoji na dvě generace konzolí a prozradil další detaily. Bude Aloy ve hře létat?

Cyberpunk 2077 má nového šéfa vývoje

Společnost CD Projekt RED oznámila personální změny v týmu Cyberpunku 2077. Vývoje hry se ujal Gabriel Amatangelo, který nahradil quest directora Mateusze Tomaszkiewicze.

Mobilní hry se mají přizpůsobit platformě, Diablo zpackalo marketing, říká vývojář a producent mobilních her

Vývojář a producent mobilních her Jakub Dočkal v rozhovoru pro Indiana vysvětlil, proč se velké společnosti zaměřují na trh mobilních her a jak Blizzard pokazil marketing Diabla Immortal.

U tvůrců Wolfensteina se rozběhl vývoj hry Indiana Jones

Z životopisu jednoho z vývojářů studia MachineGames se dozvídáme, že se rozběhl vývoj hry Indiana Jones. Rik Niewdorp aktualizoval svůj profil. Na jaké dobrodružství se můžeme těšit?

Ve vývoji je nová strategická hra na motivy Hvězdné brány

Bude Stargate: Timekeepers konečně hrou ze světa Hvězdné brány, která bude za něco stát? Nebo která alespoň vyjde? To asi ví jen Antikové. Příběh má každopádně navazovat na konec sedmé série seriálu.

Game Builder Garage od Nintenda vás naučí vytvářet malé hry

Nintendo chystá křížence svého unikátního projektu Labo a PlayStation exkluzivity Dreams. Výsledkem je Game Builder Garage pro Switch, který vám umožní vytvářet vlastní herní zážitky.

Studio stojící za Uncharted a The Last of Us má problém pracovat na více hrách současně

Americké studio Naughty Dog se už několik let snaží pracovat na více hrách současně, ale nadále má s tímto plánem problémy a v současné době má několik projektů zaseklých v předprodukci.

Končí vývoj karetního Artifactu od Valve, hra je nyní zcela zdarma

To, co bylo dosud považováno za pravděpodobné, se stalo skutečností. Valve již nehodlá dál pracovat na nové verzi neúspěšného Artifactu, a tak je nyní hra na Steamu k dostání zdarma ve dvou verzích.

Srovnání Mass Effectu, Amazon podporuje vývoj her, úspěch tuzemského Beat Saberu

BioWare i fanoušci porovnávají remasterovanou trilogii Mass Effectu s originálem. Nový ředitel Amazonu podporuje vývoj her. Nová verze DualSense pro PS5? Metro Last Light Redux zdarma pro PC.

EA chystají přes 35 her a prodloužili licenci s FIFA

Týmy v rámci společnosti Electronic Arts chystají více než 35 her. Série FIFA může déle využívat licenci od UEFA a Apex Legends se konečně dostane na Nintendo Switch.

Konami rozpouští tři vývojové divize

Japonská společnost Konami v rámci dlouhodobé restrukturalizace rozpouští tři hlavní divize, „aby reagovala na rychlý trh, který ji obklopuje“. K zavření Konami ale nedochází.

PS5 mění vývoj her. Ratchet & Clank: Rift Apart přinese jedinečné zážitky

Vývojáři z Insomniac Games si pochvalují vývoj her pro PlayStation 5. Next-gen konzole mění způsob práce a eliminuje zastaralé postupy při načítání hry. DualSense zprostředkuje jedinečné zážitky.

Vánoční koleda, Forza Horizon 5 dříve, nové hry ve vývoji

Dobré dopoledne. People Can Fly, Bungie a Creative Assembly pracují na nových hrách. Dabér Duke Nukema nazpíval netradiční vánoční koledu. Logo Crash Bandicoot 5. Tajné studio Sony nadále funguje.

Tvůrci Cyberpunku 2077 a Zaklínače za vývoj her utratili přes 121 milionů dolarů

Polský CD Projekt RED investoval velké peníze do vývoje her a technologií s cílem vytvořit rozsáhlé kyberpunkové akční RPG a mít základ pro budoucí projekty, včetně značky Zaklínač.

Raději navýšit cenu her než mikrotransakce, říká vedoucí vývoje God of War

Známý vývojář se zapojil do debaty o navýšení ceny her z dnešních 59,99 dolarů na 69,99 dolarů. Uvítali byste navýšení ceny s tím, že ve hře nebudou žádné mikrotransakce?

Od bleepů a bloopů až po celý orchestr - vývoj videoherní hudby

Neoddělitelnou součástí videoher je i hudba, která hraje především roli zprostředkovatele jednotlivých myšlenek a vjemů probíhajících mezi hrou a hráčem. Proto jsme se právě na její vývoj zaměřili.

TT Games utratili přes milion dolarů na vývoj prototypu hry podle trilogie Pána prstenů

Vývojáři známí pro své LEGO hry chtěli ukázat, že mají i na víc a chtěli udělat hru podle tehdy nadcházející filmové série Hobit. Jenom to trochu přehnali.

Bývalý šéf Sony: Náklady na vývoj AAA her rostou a prodejní cena zůstává stejná, což je neudržitelné

Shawn Layden dlouhé roky vedl PlayStation Worldwide Studios a přeje si návrat k AAA hrám s herní dobou 12 až 15 hodin. Podle jeho slov náklady na vývoj AAA her rostou s každou generací konzolí.

Na nové Saints Row a Dead Island 2 si počkáme. Embracer Group mají 69 dosud neohlášených her

118 her v aktivním vývoji a více než 3000 vývojářů po celém světě. To jsou čísla švédského holdingu Embracer Group, pod který spadá THQ Nordic, Koch Media, Deep Silver, Coffee Stain nebo Warhorse.

Vývoj vikingské hry Darkborn zrušen. Za loveného netvora si nezahrajeme

Dle oficiálního prohlášení švédského studia The Outsiders je vývoj vikingské hry Darkborn, ve které jsme se měli vžít do role loveného netvora, ukončen.

Přípravy Halo Infinite jsou v plném proudu, vývojáři pro hru nahrávali zvukové efekty

Vývojáři z 343 Industries zveřejnili videa, na kterých nám ukazují, jak probíhalo nahrávání zvuků různých dopravních prostředků, výbuchů a výstřelů pro Halo Infinite.

Oslavte s námi 5 let od vydání BLACKHOLE. Přinášíme vám exkluzivně dokument o vývoji hry

27. února to bude přesně 5 let od vydání naší hry BLACKHOLE. Rozhodli jsme se poděkovat za podporu tím, že vydáme dokument o vývoji hry všem, kdo o něj má zájem. O vývoji totiž máme co vyprávět.

U autorů The Division nadále probíhá vývoj hry na motivy Avatara

Producent studia Massive, Jesper Karabanov, potvrdil, že před téměř třemi lety oznámená hra inspirovaná filmem Avatar je stále ve vývoji a vývojáři o ní nesmí mluvit.

Sony uzavírá studio v Manchesteru, které se věnovalo vývoji her pro PlayStation VR

Studio Manchester původně North West Studio, jenž se zabývalo vývojem her pro PlayStation VR končí. Podle Sony jeho uzavření pomůže zefektivnit provoz společnosti.

Mythic Quest: Komediální seriál o vývoji hry s českou stopou má premiéru už tento pátek

Dvouminutový trailer nám připomíná, že už za dva dny bude mít premiéru komediální seriál Mythic Quest: Raven’s Banquet, který nás zavede za oponu vývoje her.

Tvůrce God of War brání Cyberpunk 2077. Vzkazuje, že během vývoje nejsou hry optimalizované

„Každá hra běží špatně dokud neprovedete optimalizaci hardwaru v poslední fázi před goldem. Cítím se povinen tento problém objasnit, protože mnoho lidí nemusí vědět, jak přesně vypadá vývoj hry.“

Vývoj battle royale hry Stormdivers pozastaven

Studio Housemarque pozastavuje všechny své projekty, aby se mohlo naplno věnovat novému AAA titulu, který je ve vývoji tři roky.

Komediální seriál Mythic Quest: Raven's Banquet odhalí strasti při vývoji videoher

Seriál od autorů It's Always Sunny in Philadelphia se zaměří na fiktivní studio, které připravuje největší masivně multiplayerou hru všech dob. V traileru jsou záběry z Kingdom Come: Deliverance.

Dokument o vývoji Star Wars Jedi: Fallen Order by si neměl nechat ujít žádný fanoušek Hvězdných válek

Pojďme společně nahlédnout pod pokličku jedné z nejlepších her letošního roku a zjistit, jak vznikala.

Programátoři chválí snadný vývoj her na PS5. Objevují se ale obavy o portování na PC

Naštěstí se neopakují problémy, kterými museli programátoři čelit při vývoji her pro PlayStation 3. Sony pokračuje ve strategii, kterou nastolila s příchodem PS4. Co ale SSD disky u nových konzolí?

EA změnili přístup ke hrám a zaměřují se na kvalitu, věří nový šéf studia EA Motive

Bývalý generální ředitel studia Ubisoft Quebec vede EA Motive a vytváří jedinečný zážitek ve světě Hvězdných válek a novou značku. Patrick Klaus věří, že EA změnili přístup ke hrám.

Vývoj nového BioShocku oficiálně potvrzen

Take-Two oficiálně potvrdili vývoj nového BioShocku. Hru má na starost nový tým v rámci společnosti 2K Games, který má dostatek potřebného času pod vedením ženy.

Capcom na Deep Down nezapomněl, ale ve vývoji hra není

Bohužel. I kdyby ve vývoji byla, tak původní koncept byl změněn a akční RPG by vypadalo odlišně od prezentace z roku 2013. Věděli jste, že se měla hra odehrávat v České republice?

Google chce vytvořit několik interních studií pro vývoj her na Stadii

Jade Raymond, která byla dlouhou dobu tváří Ubisoftu a série Assassin's Creed, má na starost vývoj her. Dočkat se máme originálního obsahu napříč rozmanitým portfoliem her ve všech oblíbených žánrech.

CD Projekt dělá na celkem třech hrách ze světa Cyberpunku

OPRAVA: Nasledujúci článok vychádzal z nepresných zdrojov, opravu nájdete tu. Za nepresné informácie sa ospravedlňujeme... Polský tým opravdu nelení a kromě momentálně nejsledovanější hry Cyberpunk…

Ve vývoji je mobilní AR hra ze světa Minecraftu

Po úspěchu Pokemon GO, jeho předchůdce Ingress, a zároveň během čekání na vydání Harry Potter: Wizards Unite se Microsoft rozhodl přidat svůj titul do kategorie AR her.

Cliff Bleszinski definitivně končí s vývojem her

Cliff Bleszinski, svého času velký ďábel na videoherní scéně, podle všeho definitivně končí u vývoje her. Stalo se tak po hádce na twitteru, kterou zakončil zmíněným oznámením, že končí. Když byl…

Hráči by měli akceptovat vyšší cenu na vývoj her, tvrdí Bethesda

Zakladatel společnosti Bethesda, Christopher Weaver, se vyjádřil k tématu lootboxů či mikrotransakcí. Je k nim skeptický. Zároveň má ale zato, že by hráči měli akceptovat zvyšující se cenu her.

Podívali jsme se na festival LAG, kde studenti vytváří za 7 dní vlastní počítačové hry

Jak je těžké v dnešní době vytvořit vlastní počítačovou hru? Jednodušší než si myslíte. A pokud na to nejste sami, dokážete nemožné. Své o tom ví účastníci LAG festivalu - letního týdenního workshopu…