Do roka minimálně 5 her od Microsoftu a některé tituly Activisionu exkluzivitou

Společnost Microsoft překvapila řadou oznámení, které přicházejí pouhé tři dny před velkou prezentací, kde nám ukáže připravované hry od Xbox Game Studios, Bethesdy a partnerů.

Sony investuje více do singleplayerových her, live service, PC verzí a mobilů

PlayStation hitům na počítačích se daří. O PC verze Horizon Zero Dawn, God of War a Days Gone je u hráčů zájem. Sony si uvědomuje příležitost a chce na tyto trhy výrazně expandovat.

Beyond Good & Evil 2 je označován za jednu z nejambicióznějších her Ubisoftu

Dobrá zpráva pro fanoušky Beyond Good & Evil 2. Akční adventura žije. Špatnou zprávou je, že v dohledné době nejspíš nevyjde. Studio Ubisoftu v Barceloně hledá nového animátora.

Vývoj akce S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl pokračuje

Ukrajinské studio GSC Game World je stále relativně potichu, avšak vývoj druhého Stalkera po přesunu vývojářů do České republiky pokračuje. Očekávat lze i bohaté nastavení obtížnosti.

Kvalita PlayStation her by se zhoršila, kdyby je Sony nabídla hned v předplatném

Sony myslí pouze na peníze, zatímco Microsoft na hráče. To jsou slova některých hráčů poté, co japonská společnost oznámila novou verzi PlayStation Plus. Lidem vadí podstatný rozdíl.

Sony vyrobí o polovinu více PS5 a značně investuje do studií a vývoje her

Konec roku 2021 a začátek roku 2022 nebyl pro Sony dobrý. Japonská společnost vyrobila a dodala obchodům menší množství kusů konzolí PlayStation 5. Teď slibuje více kusů i velké investice.

Hangar 13 opouští zakladatel studia a šéf vývoje nepovedené Mafie 3

Ve studiu Hangar 13 došlo k velké změně. Se studiem se rozloučil dosavadní šéf a zakladatel Haden Blackman, který opouští rovněž společnost 2K Games. Blackman byl vedoucím Mafie 3.

Chceš se živit hraním her? Tak získej zkušenosti jako tester

Chceš se živit hraním her? Tak právě pro tebe je určen online kurz Herní testování od GameDevHub.cz. Během 11 týdnů získáš reálnou zkušenost a znalosti.

Plány Segy na „SuperGame“ zahrnují několik her a možná i NFT

Sega začala shánět nové vývojáře pro svou iniciativu SuperGame. V inzerátech vysvětlila, že se jedná o několik her a potvrdila potenciální zapojení NFT a cloudových technologií.

Šéf vývoje Days Gone pracuje v Crystal Dynamics, nejspíš na Tomb Raider

Do Crystal Dynamics nastoupil Ross jako vedoucí designu. S novinkou se pochlubil na svém twitterovém účtu s tím, že je nadšen z projektu a připomenul téměř 50 volných míst ve studiu.

V EA se už nebojí investovat do her s otevřeným světem

Jeden tajemný videoherní projekt s otevřeným světem vzniká v nové divizi Electronic Arts v Seattlu. Pravděpodobně jde o akční adventuru pod vedením bývalého manažer tvůrců Shadow of Mordor.

Ukrajinští vývojáři dali světu řadu skvělých a poutavých her

Stejně jako má Česká či Slovenská republika své vývojáře, zrovna tak Ukrajina dala světu celou řadu skvělých her. A proto jsme si řekli, že by byl dobrý nápad se na herní scénu Ukrajiny podívat.

Další Dragon Age je v polovině plnohodnotného vývoje. Co Mass Effect?

Studio BioWare však opouští Christian Dailey, výkonný producent nového Dragon Age. Dailey pracoval v BioWare od roku 2018. Přesto na hře nadále pracuje množství veteránů.

PlayStation chce více nekonečných her a s akvizicemi nekončí

Zhruba šest měsíců bylo potřeba k dokončení akvizice Bungie společností Sony, nejde tedy o přímou reakci na Microsoft, který kupuje Activision Blizzard za téměř 70 miliard dolarů.

Ken Levine, tvůrce BioShocku, má při vývoji nové hry problémy

Ken Levine po dokončení BioShock Infinite v roce 2017 rozpustil americké studio Irrational Games, aby vzápětí ve spolupráci s Take-Two (2K Games) založil Ghost Story Games.

Ernie Hudson potvrzuje vývoj nové hry ze světa Krotitelů duchů

V roce 2019 jsme se dočkali remasteru původní Ghostbusters videohry z roku 2009. Tomu se sice moc nedařilo, ovšem dle herce Ernieho Hudsona to vypadá, že nová hra z tohoto univerza je již na cestě.

Enfusion je moderní srdce budoucích her od Bohemia Interactive i nové verze ostrova Everon z Operace Flashpoint

Enfusion je multiplatformní engine, který bude pohánět budoucí projekty Bohemia Interactive. Kromě pokročilé vizuální stránky nabídne také nadstandardní podporou pro tvůrce modů.

GTA 6 má velké problémy? Chaotický vývoj a mnoho hráčů má být zklamáno

Musí být nový díl série Grand Theft Auto jiný, aby dostatečně zaujal hráče? Značka od studia Rockstar Games patří mezi jedny z nejznámějších a poslední díl trhá prodejní rekordy.

Survival horor Wronged Us vypadá jako dobrý mix známých her

Fanouškům menších, děsivých příběhů by se mohl líbit survival horor Wronged Us. Vývojář ze studia Delusional se inspiroval hrami Dark Souls, Silent Hill a Resident Evil.

Vydavatel GTA, Mafie, BioShocku a Borderlands chystá řadu obrovských her

Společnost Take-Two Interactive se připravuje na změnu strategie, která souvisí s výrazným nárůstem připravovaných her od všech týmů a samostatné vydavatelské divize.

Microsoft údajně oznámil pouze třetinu vyvíjených her

Vydavatelé a vývojáři postupně mění svůj marketing a přestávají o hrách mluvit v raných stádiích vývoje, kdy dokončení titulu bude trvat několik let. Stejně se měl zachovat Xbox.

Vývoj next-gen her může stát až 200 milionů dolarů

Nikoho nepřekvapí, že rozpočty na vývoj her se neustále zvyšují. Přesto mnohé překvapilo prohlášení veterána Shawna Laydena, bývalého šéfa Sony Worldwide Studios (dnes PlayStation Studios).

Remake Dead Space vede šéf vývoje Assassin’s Creed Valhalla

Veterán Eric Baptizat, který 16 let pracoval v Ubisoftu, se začátkem letošního roku připojil k Motive Studios. Mezitím fanoušci objevili easter egg a srovnávají remake s originálem.

Netflix potvrdil pozvolnou expanzi do světa her. Ty budou součástí předplatného

Streamovací gigant Netflix potvrdil expanzi do světa her. Plán nabídnout předplatitelům nový obsah se nachází v počátečních fázích a navazuje na dřívější snahy společnosti.

Atari se vzdává free-to-play a mobilní her ve prospěch PC a konzolí

V posledních letech v Atari experimentovali a zkoušeli bezplatné a mobilní hry založené na klasických značkách. Po neúspěšných projektech se společnost vrací ke svým kořenům.

Lootboxy nezmizí, budoucnost monetizace je v battle passech, říká vývojář a producent mobilních her

Producent Jakub Dočkal v druhé části rozhovoru pro Indiana promluvil o budoucnosti mobilních her ve znamení battle passů. Řekl, proč lootboxy nikdy nezmizí a jak mobilní hry získávají hráče.

Vývoj pro různé generace není nijak omezující, říká tvůrce Horizon Forbidden West

Mathijs de Jonge, hlavní vedoucí vývoje Horizon Forbidden West, se rozpovídal o vývoji na dvě generace konzolí a prozradil další detaily. Bude Aloy ve hře létat?

Cyberpunk 2077 má nového šéfa vývoje

Společnost CD Projekt RED oznámila personální změny v týmu Cyberpunku 2077. Vývoje hry se ujal Gabriel Amatangelo, který nahradil quest directora Mateusze Tomaszkiewicze.

Mobilní hry se mají přizpůsobit platformě, Diablo zpackalo marketing, říká vývojář a producent mobilních her

Vývojář a producent mobilních her Jakub Dočkal v rozhovoru pro Indiana vysvětlil, proč se velké společnosti zaměřují na trh mobilních her a jak Blizzard pokazil marketing Diabla Immortal.

U tvůrců Wolfensteina se rozběhl vývoj hry Indiana Jones

Z životopisu jednoho z vývojářů studia MachineGames se dozvídáme, že se rozběhl vývoj hry Indiana Jones. Rik Niewdorp aktualizoval svůj profil. Na jaké dobrodružství se můžeme těšit?

Ve vývoji je nová strategická hra na motivy Hvězdné brány

Bude Stargate: Timekeepers konečně hrou ze světa Hvězdné brány, která bude za něco stát? Nebo která alespoň vyjde? To asi ví jen Antikové. Příběh má každopádně navazovat na konec sedmé série seriálu.

Končí vývoj karetního Artifactu od Valve, hra je nyní zcela zdarma

To, co bylo dosud považováno za pravděpodobné, se stalo skutečností. Valve již nehodlá dál pracovat na nové verzi neúspěšného Artifactu, a tak je nyní hra na Steamu k dostání zdarma ve dvou verzích.

Srovnání Mass Effectu, Amazon podporuje vývoj her, úspěch tuzemského Beat Saberu

BioWare i fanoušci porovnávají remasterovanou trilogii Mass Effectu s originálem. Nový ředitel Amazonu podporuje vývoj her. Nová verze DualSense pro PS5? Metro Last Light Redux zdarma pro PC.

EA chystají přes 35 her a prodloužili licenci s FIFA

Týmy v rámci společnosti Electronic Arts chystají více než 35 her. Série FIFA může déle využívat licenci od UEFA a Apex Legends se konečně dostane na Nintendo Switch.

PS5 mění vývoj her. Ratchet & Clank: Rift Apart přinese jedinečné zážitky

Vývojáři z Insomniac Games si pochvalují vývoj her pro PlayStation 5. Next-gen konzole mění způsob práce a eliminuje zastaralé postupy při načítání hry. DualSense zprostředkuje jedinečné zážitky.

Vánoční koleda, Forza Horizon 5 dříve, nové hry ve vývoji

Dobré dopoledne. People Can Fly, Bungie a Creative Assembly pracují na nových hrách. Dabér Duke Nukema nazpíval netradiční vánoční koledu. Logo Crash Bandicoot 5. Tajné studio Sony nadále funguje.

Tvůrci Cyberpunku 2077 a Zaklínače za vývoj her utratili přes 121 milionů dolarů

Polský CD Projekt RED investoval velké peníze do vývoje her a technologií s cílem vytvořit rozsáhlé kyberpunkové akční RPG a mít základ pro budoucí projekty, včetně značky Zaklínač.

Raději navýšit cenu her než mikrotransakce, říká vedoucí vývoje God of War

Známý vývojář se zapojil do debaty o navýšení ceny her z dnešních 59,99 dolarů na 69,99 dolarů. Uvítali byste navýšení ceny s tím, že ve hře nebudou žádné mikrotransakce?

Od bleepů a bloopů až po celý orchestr - vývoj videoherní hudby

Neoddělitelnou součástí videoher je i hudba, která hraje především roli zprostředkovatele jednotlivých myšlenek a vjemů probíhajících mezi hrou a hráčem. Proto jsme se právě na její vývoj zaměřili.

TT Games utratili přes milion dolarů na vývoj prototypu hry podle trilogie Pána prstenů

Vývojáři známí pro své LEGO hry chtěli ukázat, že mají i na víc a chtěli udělat hru podle tehdy nadcházející filmové série Hobit. Jenom to trochu přehnali.

Bývalý šéf Sony: Náklady na vývoj AAA her rostou a prodejní cena zůstává stejná, což je neudržitelné

Shawn Layden dlouhé roky vedl PlayStation Worldwide Studios a přeje si návrat k AAA hrám s herní dobou 12 až 15 hodin. Podle jeho slov náklady na vývoj AAA her rostou s každou generací konzolí.

Na nové Saints Row a Dead Island 2 si počkáme. Embracer Group mají 69 dosud neohlášených her

118 her v aktivním vývoji a více než 3000 vývojářů po celém světě. To jsou čísla švédského holdingu Embracer Group, pod který spadá THQ Nordic, Koch Media, Deep Silver, Coffee Stain nebo Warhorse.

Vývoj vikingské hry Darkborn zrušen. Za loveného netvora si nezahrajeme

Dle oficiálního prohlášení švédského studia The Outsiders je vývoj vikingské hry Darkborn, ve které jsme se měli vžít do role loveného netvora, ukončen.

Oslavte s námi 5 let od vydání BLACKHOLE. Přinášíme vám exkluzivně dokument o vývoji hry

27. února to bude přesně 5 let od vydání naší hry BLACKHOLE. Rozhodli jsme se poděkovat za podporu tím, že vydáme dokument o vývoji hry všem, kdo o něj má zájem. O vývoji totiž máme co vyprávět.

U autorů The Division nadále probíhá vývoj hry na motivy Avatara

Producent studia Massive, Jesper Karabanov, potvrdil, že před téměř třemi lety oznámená hra inspirovaná filmem Avatar je stále ve vývoji a vývojáři o ní nesmí mluvit.

Sony uzavírá studio v Manchesteru, které se věnovalo vývoji her pro PlayStation VR

Studio Manchester původně North West Studio, jenž se zabývalo vývojem her pro PlayStation VR končí. Podle Sony jeho uzavření pomůže zefektivnit provoz společnosti.

Mythic Quest: Komediální seriál o vývoji hry s českou stopou má premiéru už tento pátek

Dvouminutový trailer nám připomíná, že už za dva dny bude mít premiéru komediální seriál Mythic Quest: Raven’s Banquet, který nás zavede za oponu vývoje her.

Tvůrce God of War brání Cyberpunk 2077. Vzkazuje, že během vývoje nejsou hry optimalizované

„Každá hra běží špatně dokud neprovedete optimalizaci hardwaru v poslední fázi před goldem. Cítím se povinen tento problém objasnit, protože mnoho lidí nemusí vědět, jak přesně vypadá vývoj hry.“

Vývoj battle royale hry Stormdivers pozastaven

Studio Housemarque pozastavuje všechny své projekty, aby se mohlo naplno věnovat novému AAA titulu, který je ve vývoji tři roky.

Komediální seriál Mythic Quest: Raven's Banquet odhalí strasti při vývoji videoher

Seriál od autorů It's Always Sunny in Philadelphia se zaměří na fiktivní studio, které připravuje největší masivně multiplayerou hru všech dob. V traileru jsou záběry z Kingdom Come: Deliverance.

Dokument o vývoji Star Wars Jedi: Fallen Order by si neměl nechat ujít žádný fanoušek Hvězdných válek

Pojďme společně nahlédnout pod pokličku jedné z nejlepších her letošního roku a zjistit, jak vznikala.

Programátoři chválí snadný vývoj her na PS5. Objevují se ale obavy o portování na PC

Naštěstí se neopakují problémy, kterými museli programátoři čelit při vývoji her pro PlayStation 3. Sony pokračuje ve strategii, kterou nastolila s příchodem PS4. Co ale SSD disky u nových konzolí?

Vývoj nového BioShocku oficiálně potvrzen

Take-Two oficiálně potvrdili vývoj nového BioShocku. Hru má na starost nový tým v rámci společnosti 2K Games, který má dostatek potřebného času pod vedením ženy.

Capcom na Deep Down nezapomněl, ale ve vývoji hra není

Bohužel. I kdyby ve vývoji byla, tak původní koncept byl změněn a akční RPG by vypadalo odlišně od prezentace z roku 2013. Věděli jste, že se měla hra odehrávat v České republice?

Google chce vytvořit několik interních studií pro vývoj her na Stadii

Jade Raymond, která byla dlouhou dobu tváří Ubisoftu a série Assassin's Creed, má na starost vývoj her. Dočkat se máme originálního obsahu napříč rozmanitým portfoliem her ve všech oblíbených žánrech.

Ve vývoji je mobilní AR hra ze světa Minecraftu

Po úspěchu Pokemon GO, jeho předchůdce Ingress, a zároveň během čekání na vydání Harry Potter: Wizards Unite se Microsoft rozhodl přidat svůj titul do kategorie AR her.

Cliff Bleszinski definitivně končí s vývojem her

Cliff Bleszinski, svého času velký ďábel na videoherní scéně, podle všeho definitivně končí u vývoje her. Stalo se tak po hádce na twitteru, kterou zakončil zmíněným oznámením, že končí. Když byl…

Hráči by měli akceptovat vyšší cenu na vývoj her, tvrdí Bethesda

Zakladatel společnosti Bethesda, Christopher Weaver, se vyjádřil k tématu lootboxů či mikrotransakcí. Je k nim skeptický. Zároveň má ale zato, že by hráči měli akceptovat zvyšující se cenu her.