Jak fungují reklamy na stránkách a videích Indiana?
Chápeme vás. I když nám to nevěříte, občas ty všudypřítomné reklamy štvou i nás. Dříve než nás odsoudíte, že se vydáváme po stopách reklamních spoluprací, měli byste vědět, že si reklamní spolupráce, sponzory a partnery pečlivě vybíráme. Snažíme se, aby každá reklama měla smysl. A nehodláme vám nikdy říkat, co je a co není dobré na základě placené propagace. Nebo ještě hůře, reklamní propagaci před vámi skrývat.
Máte zájem inzerovat s Indianem?
INDIAN je už od roku 2006 jedním z největších, nejvýznamnějších a především nejstarších herních médií v České republice a na Slovensku. V současné době projekt sestává z vlastního webu, pravidelné video produkce, aktivního YouTube kanálu, a to nepočítáme celou řadu dalších sociálních sítí na kterých je celý projekt aktivní.
Cílovou skupinou jsou hráči a hráčky počítačových, konzolových a mobilních her ve věku od 15 let do 28 let. Nicméně projekt sledují i výrazně starší, jako například nezanedbatelná skupina 32 až 40 let. Naše obrovská databáze uživatelů, přátelská komunita, a především kreativní parta lidí, jenž ráda tvoří skvělá videa, vytváří příležitost ke spolupráci, kterou byste jinde jen těžko hledali.
Máte-li zájem inzerovat s Indianem, prosíme, kontaktujte společnost MediaRealms s.r.o. prostřednictvím tohoto emailu. Rádi vytvoříme nabídku inzerce na míru. Preferujeme rovněž dlouhodobější spolupráce, které mají smysl.
Na co potřebujete vůbec reklamy? Tak dělejte celý projekt zdarma, ne?
Za Indianem stojí hodně lidí, bez kterých by dávno nemohl fungovat. Nebo takhle: mohl by fungovat, ale značně omezeně a ne ve kvalitě, o jakou se snažíme. Celý tým pracuje na Indianovi ve svém volném čase, běžně bez nároku na honorář. Pokud se ale chcete věnovat projektu déle a chcete vymýšlet to nejlepší. Analyzovat hry, natáčet, střihat, a to ideálně co nejvíce her dovedete - je potřeba prostě investovat. A občas investice znamená i odměnit naše autory recenzí či autory článků, nakoupit nové vybavení, zaplatit servery, domény, možná i zaplatit elektřinu či nájem za natáčecí studio. Když se rozbije grafická karta, když je potřeba nový mikrofon, když je potřeba upgrade zařízení - na to vše se hodí mít určitý příjem v záloze.
Často dostáváme otázky přímo na naše reklamní formáty, proč vůbec reklamy potřebujeme. Náším cílem je Indian dělat profesionálně. Většině v redakci ale už dávno není 15 a pokud se máme všichni věnovat každý den produkci, je nutné aby byl nějakým způsobem Indian návratovým. Herní průmysl nabízí celou řadu příležitostí. Sezónní spolupráce sice nedokážou pokrýt náklady na celou redakci, dokáží nám ale uvolnit ruce při plánování a budování něčeho nového. Nebo plnit pomyslnou šetřící kasičku ze které pak financujeme jak projekt, tak jednotlivé členy redakce.
Formáty reklamy
Sponzorský odkaz
V současnosti nejoblíbenější formát našich partnerů. 10-15 sekundové video vnořené do našeho obsahu vám okamžitě dá znamení, kdo naše videa přímo sponzoruje. Bez takových partnerů by řada videí ani nevznikla, jelikož bychom museli čas věnovat například jiné práci či zakázkám mimo projekt Indian. Snažíme se odkazy zpracovat hezky graficky, přiložit fajn hudbu, zkrátka z toho udělat součást videa, aby náš partner dostal viditelnost a vy jste si dál nerušeně mohli video i v průběhu reklamního bloku užít.
Soutěž
Velmi oblíbený formát reklamy je rovněž soutěž o nějaký výrobek či počítačové hry. Nezdá se to, ale to je reklama pro značky také. Výhoda je, že účast v soutěžích je u nás zcela zdarma a ještě ke všemu můžete vyhrát výrobek, který se tímto způsobem zároveň propaguje. Ve slovníku hráčů je to doslova win/win situace.
Reportáž
Lze polemizovat do jaké míry jde o reklamu, když spatříme v něčem smysl a vytvoříme například reportáž na určitou akci. Častokrát jsou tyto akce sponzorovány jejími organizátory. Někdy je hrazena cesta na tyto akce, někdy dostaneme větší finanční prostředky na vypracování. V žádném případě ale zadavatel nemůže ovlivnit finální obsah reportáže. Co může udělat je připomínkovat "faktické chyby" a například špatné užití jejich loga, značky apod.
Google Adsense
Tohle je nejznámější formát reklamy, na který můžete narazit při sledování YouTube. Jeho obsah nemůžeme ovlivnit, většinou lze reklamu po 5 vteřinách přeskočit. Na všech našich videích běžně máme zapnutý tzv: monetizační program přímo od Google. Pro naše čtenáře na webu je pak podobná praktika výskytu reklamy vedle článků a na podstránkách webu Indiana. Umisťujeme reklamy tak, aby nezasahovaly nijak výrazně do obsahu. Je jich tedy velmi omezené množství.
Full Brand
Nový formát reklamy, který připravujeme s našimi největšími partnery. Na určitou dobu obalíme postranní lišty webu do moderního reklamního formátu, který je nepřehlédnutelný, ale vtip je v tom, že stále nijak nezasahuje do obsahu. Přesto to může být velmi rušivý element pro naše čtenáře, proto ho nabízíme jen zřídka.
Product Placement
Pokud má určitá společnost nějaký zajímavý výrobek či službu, a chce o ní povědět divákům, ale zároveň nechce kupovat klasickou reklamu, vydá se cestou tzv. product placementu. Tedy umístění výrobku do kontextu obsahu. Většinou jde o spolupráce, kde je důležité rozšířit povědomí o značce. Můžete si pod tím představit například i spolupráci, kdy máme na hlavě sluchátka, která vidíte při živých vysíláních. Tato forma reklamy je hodně oblíbená. A ostatně není divu. Když je totiž udělaná správně, patří mezi nejméně invazivní a nejméně "otravné" formáty pro diváka.
Lze si u vás koupit "placenou recenzi" a ovlivnit tak hodnocení?
Na to existuje velmi jednoduchá odpověď: NE.
Nejen, že to nelze nabídnout, ale taková věc není ani možná. Abychom zachovali nezávislost pořadu, různí vývojáři mohou zakupovat u nás reklamní prostor. Ale v žádném případě nemohou ovlivnit, co o hře řekneme v recenzi. Může se tak teoreticky stát, že uvidíte, jak chválíme hru nebo mluvíme o hře ve sponzorovaném spotu. Ale v recenzi udělíme slabou známku. Kdysi dávno jsme měli například reklamy pro hru MAFIA III, ale v recenzi dostala 2 / 5. Prostě nás nikdo uplatit nemůže.
Věříme totiž tomu, že kdyby se někdy něco takového stalo - na české a slovenské scéně bychom jako herní pořad nadobro skončili. Žádné reklamní spolupráce tak nemohou přímo zasahovat do redakční činnosti.
Myslím, že váš obsah pořadu je placená reklama! Ale neoznačili jste to!
Toto je velmi vážné obvinění. Pokud cítíte u jakéhokoliv videa, zejména u reportáží či tématických videí, že je reklamní a přitom nikde nevidíte takovou věc označenou - logem Product Placementu, upozorněním skrz systém YouTube, pomocí titulku nebo pomocí textové anotace - můžete si být jistí tím, že se o placenou reklamu nejedná. Někdy může jako reklama působit lehká vlastní náklonnost k určité hře, produktu, myšlence nebo názoru, nicméně taková věc v médiích zakázána není. Pravidlo jasně zní, že pokud bereme jakoukoli formu úplatku (nejen finanční, ale i věcnou - například, když nám nějaký hardware zůstane v redakci) - tak vám dáváme v daném videu naprosto jasně vědět, že to tak v rámci spolupráce je.
Reklamou není, pokud děkujeme partnerům, kteří umožnili natočení videa. Reklamou rovněž není doporučení herních titulů - ať už videoher, filmů, seriálů, hardwaru nebo různého software. Produkce pořadu Indian dodržuje zásady pro televizní a rozhlasové vysílání, jak po nás vyžaduje naše spolupráce s televizíní produkcí.
Co je pro vás nejdůležitější při zobrazování reklam?
Vždy je pro nás výhradně důležité, aby reklama nezasahovala v žádném případě do formátu videa či článků na našem webu. U nás se nikdy nedočkáte interaktivních odkazů, celoobrazovkových reklam či dlouhého čekání na spuštění videa tím, že na vás vypustíme 5 reklam za sebou. Není to ani nutné. Pro provoz Indiana bychom ocenili sice větší příjem finančních prostředků, na druhou stranu si můžeme dovolit improvizovat a sami nemáme rádi, když je někde reklamy až moc. Pokládáme si tak denně otázku, pokud bychom nebyli tvůrci projektu a chtěli se dívat, jak na web, tak i videa, pravidelně, jak moc by nás štval aktuální stav? Můžete si být jisti, že pokud nás něco v redakci štve na reklamních formátech, změníme je.
Na druhou stranu, bez reklamy to úplně nejde. Indian zaměstnává kolektiv větší, než má většina českých herních portálů a snaží se uživit tak, aby mohl vznikat zábavný a unikátní obsah, který podporuje hravost, kreativitu a tvoří zábavné chvíle. Herní pořad Indian provozuje vlastními silami společnost MediaRealms s.r.o., kterou založili společnosti FiolaSoft Studio a GODS s.r.o. pro zajištění větší stability projektu do budoucnosti. Ozvěte se nám, pokud chcete s námi spolupracovat. Vždy něco vymyslíme.
Kdo jste?
Jsme pořad o hrách pro každého! Plně nezávislý tým hráčů, kamarádů a milovníků počítačových her. Někteří z nás se živí hraním či vývojem her profesionálně, jiní si zas jen krátí volnou chvíli; důležité ovšem je, že děláme to, co nás baví!
Jak nás kontaktovat?
Vysíláte v televizi?
Od 1. 1. 2020 pořad Indian už oficiálně na televizi nevysílá. Po několika letech jsme se rozhodli televizní sektor opustit díky upadajícímu zájmu publika a naší silné sledovanosti online.
Mohu se k Vám přidat?
Momentálně nenabíráme nové členy. Vždycky to ale můžete zkusit. Stačí nás kontaktovat na našem emailu. Představte se nám a zašlete ukázkovou recenzi.
Jsi vývojář hry?
Podobně jako zájemci o členství v redakci, vývojáři nám mohou také napsat kdykoliv s jejich hrou. My se na ní podíváme a třeba se objeví v našich videích!
Kdo je za to zodpovědný?
MediaRealms s.r.o.
Šenovská 567/43
Praha, 182 00
Česká republika
IČ: 08637288
DIČ: CZ08637288 (plátce DPH)
Všechna práva vyhrazena.
Součást FiolaSoft Studio a GODS produkce.