KRITIKA A HODNOCENÍ HERNÍCH TITULŮ NA INDIANOVI

INDIAN je herní médium, které si zakládá na volnějším stylu psaní a tvorbě zábavných herních videí. Když však přijde na kritiku, analýzu a tvorbu recenzí, všichni v redakci k této činnosti přistupují naprosto seriózně.

Naším cílem je nabídnout v recenzích analýzu konkrétního díla. Rozebíráme, jak se daný titul povedl a v čem naopak zaostává. Nabízíme dostatek informací k lepšímu rozhodnutí, do jakého titulu investovat své peníze a čas. Víme, že naše názory, rozbory a hodnocení mohou naše diváky ovlivnit. A proto bereme tvorbu recenzí se vší profesionalitou vážně.

Jsme si vědomi toho, že všichni nemají čas pročítat a sledovat celé recenze. INDIAN si zakládá na obsahu s přidanou hodnotou. Proto ke každé recenzi přidáváme verdikt, který se vejde do jednoho krátkého odstavce společně s číselným ohodnocením. Verdikt a číselné hodnocení nenahrazují v žádném případě samotné detaily textu recenze, jedině ta vám dá širší kontext, nabízí ovšem velmi krátké shrnutí našich dojmů.

INDIAN ROCKETSCALE™

Všechny naše recenze prochází od začátku roku 2023 aktualizovaným systémem hodnocení, který se efektivně zbavuje číselného doporučení. Stále však nabízíme 6 kontrolních indexů: hratelnost, náplň a tempo, optimalizace, příběh, audio a grafika. Na stupnici 0 – 10 v každé kategorii měříme, jak moc titul naplňuje očekávání. Grafem vždy získáte rychlý a hlubší kontext k celkové recenzi.

Obrázek

Někdy je také potřeba vyřadit jeden z indexů grafu. Například pokud hra neobsahuje žádný příběh, tak to není nutné brát jako nevýhodu. Vyřazený index poznáte snadno: bude mít buď 0 bodů v daném indexu nebo u něj na webu bude informační bublina.

HRATELNOST

V této kategorii hodnotíme, jak dobře se nám titul hrál. Řešíme ovládání. Přístupnost. Ale také herní design a jejich prvky pro širší kontext celého díla. Hratelnost není pouze o ovládání, ale jaké nabízí ucelené prvky. Mezi hratelnost patří core-loop, stromy dovedností a celá řada interaktivních mechanismů.

NÁPLŇ A TEMPO HRY

Obsah hry je základ. Můžete mít technicky vyspělou hru a dokonale optimalizovaný titul, ale bez dobré náplně bude pustá a nudná. Je hra dostatečně dlouhá vůči nápadům, které představuje? Hodnotíme, jak moc nás zaujal obsah. A dokážou mechanismy, které hra vlastní dostatečně naplnit herní čas?

OPTIMALIZACE

Sestavit dobře vypadající hru, která bude fungovat na všech počítačích, je náročnější než vývoj pro konzole. Tato kategorie je na míru hodnocení zdaleka nejjednodušší. Pokud nám hra dělá obtížně (propady FPS, glitche, náhlé pády apod.), hodnotíme, jak moc nás daná optimalizace tíží. Čím více nás tíží, tím níže hodnotíme.

PŘÍBĚH

Hry umí být výpravné a mnohé obsahují nějaký příběh. Mnohdy i lepší než valná hromada produkovaných filmů. Ať už je ve hře prezentován jakoukoli formou, jeho náplň a obsah na nás může působit různě. Proto zde pro příběh máme vyhrazenou kategorii. Pokud na nás příběh působí jako něco, bez čeho by titul nebyl schopen obstát, bude mít plné hodnocení v této kategorii.

AUDIO

Mezi audio může patřit vše: zvuk, soundtrack, až po použitý mastering. Hodnotíme i zvukové systémy a jejich začlenění do herního designu. Pokud hra nemá s audiem potíže a nabízí atraktivní sound-desing, nic by nemělo bránit plnému hodnocení. Ovšem v případě, že audio hodnotíme jako samostatnou složku, kterou musíme zanalyzovat, předpokládejme, že mnoho her plného doporučení v této kategorii zkrátka nedosáhne.

GRAFIKA

Posledním elementem je grafika. V tomto směru hodnotíme samotnou grafickou stylizaci a použité technologie pro zobrazování. Mezi toto hodnocení patří i integrace raytracingu, včetně globální iluminace, particle systémů a jednotného stylu. Míra hodnocení zde stojí na konzistenci tvůrců. Může se stát, že plné hodnocení obdrží 2D pixelová hra v případě, že grafika sedí do konceptu celé hry. Naopak 3D propracované a hezké hry mohou získat nízké hodnocení, jelikož autoři nedokázali grafiku dostatečně optimalizovat a ukázat konzistentní stylizaci.

ZNÁMKA VÝJIMEČNOSTI

Pokud je nějaká hra v něčem opravdu výjimečná, ať pozitivně či negativně – může získat oficiální odznak naší redakce. Vytvořili jsme celou řadu odznáčků, které můžeme udělit. Udělovat je budeme výjimečně. Maximálně počet odznaků, které hra může získat je 8. Ocenění lze získat jak pozitivní, tak i negativní.

Pozitivní odznaky Vysvětlení
odznaku
Negativní odznaky Vysvětlení
odznaku
Obrázek

Skvělá cena hry

Ocenění za mimořádný poměru cena/výkon při uvedení na trh.

Obrázek

Přehnaná cena hry

Ocenění za opravdu špatný poměr cena/výkon.

Obrázek

Excelentní zážitek

Titul nabízí mimořádně ucelený zážitek.

Obrázek

Příšerné zpracování

Titul opravdu nezvládl přinést ucelený zážitek.

Obrázek

Brilantní humor

Hra nás opravdu výjimečné pobavila!

Obrázek

Pozor: Trapný humor

Hra se snaží o humor, ale bohužel se jí to podle nás moc nepodařilo.

Obrázek

Inovativní design

Nové a neotřelé nápady zaslouží toto ocenění!

Obrázek

Jak přes kopírák

Nehráli jsme takovou hru nedávno? Hráli, že ano? Kopírování designu se nevyplácí.

Obrázek

Nádherný koncert

Fascinující hudební/zvukový doprovod hry.

Obrázek

Týpek s lžičkama

Raději jsme vypnuli zvuky. Tohle poslouchat bylo utrpení.

Obrázek

Emotivní příběh

Nejde o to, že bychom u příběhu brečeli. Prostě nás příběh dojal. Třeba dojme i vás!

Obrázek

Fakt stupidní příběh

Příběh titulu jsme museli hodně přetrpět. Skoro nic nedávalo smysl.

Obrázek

Můžete hrát stále dokola

Vysoká znovuhratelnost zaručuje skvělou zábavu. Ke hře se budeme vracet i my!

Obrázek

Už nikdy více, prosíme!

Obecně: zpracování hry není uplně nejlepší. Ale zároveň nám přijde, že není třeba nadále hře věnovat jakoukoli pozornost.

Obrázek

Umělecké dílo

Úchvatná stylizace nebo umělecké experimentování. Takové hry si zaslouží řádné ocenění.

Obrázek

Fakt hnusná grafika

Jejda. Grafika hry je opravdu "ohavná". To nutně neznamená, že je hra špatná jako celek. Ale stejně, pro příště to chce vylepšit design.

ZÁSADY NAŠICH RECENZÍ

Recenze jsou už ze své podstaty subjektivním dílem. Tvořeny jsou na základě individuálních názorů daného autora recenze. Je možné, že názor autora nebude stejný, jako ten váš. Ale to je v pořádku. Recenze mají nabídnout alternativní pohledy na různé názory. Ty se navíc vždy snažíme podložit jasnými argumenty. Aby bylo jasnější, co od našich recenzí očekávat, držíme se systematicky následujících zásad:

ŽÁDNÉ SPEKULACE, POUZE FAKTA

Naše recenze nejsou tvořené na spekulacích. Nehodnotíme, co bylo slíbeno před vydáním hry. Hodnotíme pouze finální hru: jak se hraje v daný konkrétní okamžik a na zařízení, které máme k dispozici. Občas spekulujeme o tom, co hra v budoucích měsících bude obsahovat, nicméně takové prohlášení neovlivňuje v žádném případě hodnocení.

ŽÁDNÝ POPIS Z KRABIČKY; ANALYZUJEME HERNÍ DESIGN

Ke všem hrám přistupujeme nejen jako hráči, ale především jako profesionálové v herním businessu. Jádro redakce má za sebou na herní scéně přes 16 let aktivní činnosti. Přes 5000 jednotlivých publikací a s tím tisíce poctivě odehraných her. Někteří se dokonce věnují tvorbě her. Než dovolíme komukoli v redakci pracovat na recenzi, musí prokázat, že umí hry zkoumat do hloubky, než jen argumentovat pěknou grafikou. Hodnotíme herní design, nápaditost, originalitu, vztah hry k prostředí a její zásah. A vše musí být dobře postaveno na pravidlech tohoto publicistického žánru. Dělat recenzi v naší redakci je náročná činnost.

RADĚJI PŘIDANOU HODNOTU, NEŽ RECENZI USPĚCHAT

V redakci si hry pečlivě vybíráme. Nemůžeme si ale dovolit hodnotit každou hru na světě. Před vyřknutím doporučení chceme vybraným titulům věnovat dostatečný čas. Proto se může stát, že nám některé hry trvá zhodnotit celou řadu týdnů, někdy i několik let. Raději si vezmeme potřebný čas než recenzi uspěchat. A to i za cenu toho, že nebudeme s vydáním recenze první.

Pokud recenze nesplňuje tyto základní pilíře zásad kvality, není možné ji v rámci Indiana publikovat.

PROČ NELZE HODNOTIT HRY OBJEKTIVNĚ?

Historicky jsme od roku 2008 až do 2015 recenzovali podle měřítka 0 – 100. Později jsme přešli na modernější systém 0 – 5. Abychom se v roce 2016 ustálili na stupnici 0 – 10. A nyní v roce 2023 konečně začínáme číselné hodnocení rušit úplně.

Od samotného začátku Indiana jsme měli k hodnocení her číslem averzi. Faktem je, že ačkoliv se o to všichni na herní scéně pokouší, objektivně kvantifikovat videohry nelze. Proto se tak často v našich recenzích setkáte s tím, jak nás daný titul zasáhl nejen objektivně, ale také naprosto subjektivně: emocionálně. Hry na každého mohou působit jinak a je jasné, že se nikdy netrefíme do vkusu všem.

Není možné, aby se každý názor našich redaktorů sjednotil. Redaktoři mezi sebou o hře diskutují, argumentují, ale finální rozhodnutí o hodnocení tvoří autor recenze. Autora u recenze vždy uvádíme, proto doporučujeme rozkliknout si profil autora a prozkoumat, jaké hry má rád a jak individuálně k hodnocení přistupuje pro hlubší pochopení jeho recenzí. Redaktoři se drží manifestu, kvůli sjednocení značky Indiana. Ale zůstává pouze vodítkem. Kromě již výše uvedených zásad, nemáme žádná měřitelná omezení pro hodnocení.

Když tedy celou recenzi převedeme na číselné hodnocení. Není to tak, že vezmeme kalkulačku a magický algoritmus nám vyplivne to jediné spravedlivé ultimátní číslo. Místo toho apelujeme na lidi, aby nahlíželi na naše hodnocení jako „míru doporučení“ a vyslechli si/přečetli si celou recenzi k pochopení hlubšího kontextu.

Protože jsou hry považovány za umění, neexistuje žádná rozumná stupnice, ze které by se dalo odečítat nebo naopak přičítat. Vaše osobní stupnice může vypadat naprosto jinak a každý může zastávat jiné důležité faktory. Ale to je v pořádku! Pamatujte, že výsledné číslo u nás vždy reprezentovalo míru, jak moc bychom vám hru doporučili si zahrát. Zjistili jsme, že náš novější systém umožňuje číselné hodnocení kompletně vyřadit.

MÍRA DOPORUČENÍ (PLATNÉ PRO RECENZE DO 4. 2. 2023)

Historicky jsme stejně, jako spousta jiných médií přiřazovali hrám finální číslo. A to na stupnici od 0 až 10. Podle toho, jak moc bychom hru doporučili. Můžete tak nahlédnout do původního manifestu redakce, podle čeho vznikají známky u her recenzovaných do konce roku 2022.

10 – SÍŇ SLÁVY

hodnocení 10

Doporučení 10 dostávají opravdu výjimečné hry, které se velmi dobře hrají a které nabízejí vybroušený herní zážitek. Taková hra pravděpodobně má herní design bez vážných chyb. Je ale nutné říct, že známka 10 neznamená dokonale perfektní hru. Žádná hra není bez chyb. Plné hodnocení tak dáváme hrám, které za naše celé médium můžeme s klidným svědomím doporučit.

Příklady: Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2, The Legend of Zelda: Breath of the wild

9 – EXCELENTNÍ

hodnocení 9

Známku 9 dostávají skvělé hry, které se velmi dobře hrají a které nabízejí kvalitní herní zážitek. K jejich dokonalosti zbývá jen kousek. Za hru s doporučením 9 se bez problémů postavíme. Hry s touto známkou vynikají svým audiovizuálním zpracováním, scénářem, originální hratelností či inovací žánru. Ne nutně v tomto pořadí, ne nutně všechny zmíněné aspekty.

Příklady: CONTROL, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Into the Breach

8 – VÝBORNÉ

hodnocení 8

Osmička reprezentuje velmi dobré hry, kterým se daří zaujmout a skvěle se u nich člověk dokáže bavit. Mají své koncepční chyby, ale jejich provedení naštěstí bohatě vyvažuje zmíněné nedostatky. Takové tituly mají zároveň dobrý potenciál a produkčně patří mezi spičku herního průmysl. Přesto už nemusí jít o zaručenou pecku pro každého.

Příklady: Cuphead, METRO Exodus, INSIDE

7 – DOPORUČUJEME

hodnocení 7

Hra sedmičkového ražení má řadu chyb v designu a hratelnosti, ale stále naštěstí převládá celá řada skvělých nápadů, které nelze jednoduše přehlédnout. Tyto hry mají většinou koncept v pořádku, ale padají do těžkého segmentu, kdy zkrátka nemáme dobrý pocit ze všech mechanismů, které hra obsahuje. Přesto byste neměli koukat na hry s tímto hodnocením skrz prsty. Jedná se stále o skvěle provedené tituly, které si zaslouží vaši pozornost. Jen dávejte pozor a řádně prozkoumejte recenzi před hraním.

Příklady: The Outer Worlds, Just Dance 2019, Project Cars 3

6 – DOBRÁ HRA

hodnocení 6

Šest bodů z deseti už naznačuje vážnější problémy. Především jde o zanedbaný design, nedotažené vlastnosti či o hru, která je svým způsobem dobře provedená, nicméně zaujme jen úzkou skupinu lidí, která zároveň mávne rukou nad některými nedostatky. Hry s hodnocením 6 nejsou vyloženě špatné. Zde patří velké procento her, které mají zkrátka do velké produkce bez chyb v designu ještě nějaký ten krok. Nemyslete si ale, že AAA vývojáři nedělají chyby. Pokud vidíte u hry tuto známku, dejte si pozor a důkladně prozkoumejte, zda vás žánr hry baví. Můžete být překvapeni, ale také zcela upřímně, zrovna tak i zklamáni.

Příklady: Hellpoint, Sea of Thieves, Yooka-Laylee and the Impossible Lair

5 – PRŮMĚR

hodnocení 5

Taková hra to má opravdu těžké. Je jasné, že se vývojáři snažili. Ale bohužel celkový dojem hry nakonec sráží nezanedbatelné chyby – ať už v designu nebo produkci. Hra s takovou známkou nemusí být úplně špatná, jen obsahuje tak frustrující součásti, že si troufneme varovat většinu hráčů před hraním. Jistě se nějaké to pozitivum či dobrý nápad najde, ale je škoda, že se vývojáři nesnažili víc. Dávejte si velký pozor na hry s touto známkou.

Příklady: Star Wars: Battlefront 2, Fade to Silence, Draugen

4 – PODPRŮMĚR

hodnocení 4

Dostáváme se do podprůměru, což značí velký varovný signál. Zatímco průměrnou hru s klidem odehrajete. Hru s tímto číslem bychom doporučili opravdu úzké skupině lidí. Od špatné hratelnosti, přes hromadu mikrotransakcí až po neustále opakující se mechanismy, podprůměrná hra může být možná technicky vyladěná, ale nesplňuje naši míru doporučení ani zdaleka.

Příklady: FIFA 21, Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint, GODFALL

3 – ŠPATNÉ

hodnocení 3

Co vám budeme říkat. Špatná hra, je špatná hra. Může mít řadu prvků v pořádku, ale to neobhájí samotný fakt, že je ve hře plno chyb. A tím myslíme od samotného začátku. Špatná grafika? Dost pravděpodobně. Optimalizace? Neexistující. Dobrý příběh? To asi také ne. Známka tři z deseti je prostě pro vývojáře katastrofa. A takovou hru rozhodně nedoporučujeme.

Příklady: Age of Empires: Definitive Edition, Fallout 76, Sonic Forces

2 – NEDŮSTOJNÉ

hodnocení 2

Trochu absurdní, ale stále realita. Pokud si myslíte, že neexistují tak špatné hry, tak jste na omylu. Hry s dvojkou nejen, že nejsou zábavné. Ale jsou urážkou pro celý herní průmysl. Jejich existenci je opravdu těžké vyargumentovat, ale vidíte? Přesto se o to snažíme.

Příklady: Fast & Furious Crossroads, Left Alive, Wolfenstein: Cyberpilot

1 – KATASTROFA

hodnocení 1

Hra s jedničkou to snad ani nemůže myslet vážně. Jakákoliv dobrá věc na hře je hned zasekána do země brutálním výskytem glitchů, špatným designem nebo řadou dalších herních problémů. Hraní takové hry bude většinu času nuda anebo spíše utrpením. Vyhněte se těmto hrám, pokud vyloženě nemáte masochistické choutky.

Příklady: Micro Machines World Series, Wanking Simulator

0 – NEHODNOTITELNÉ

hodnocení 0

Známku nula vyhrazujeme pro všechny tituly, které zkouší: "Live Service" a neumí to. To znamená, že se snaží podporovat hru až po jejím vydání. Zatímco některé hry mají servis pro hráče automaticky správně (například Overwatch či Warframe jsou tituly proslavené svým přidáváním nového obsahu zdarma). Protože záleží na tom, jak v takovém případě budou vývojáři na hře pracovat a jak budou komunikovat se svými hráči. Pokud uvidíme, že se hra posunula k lepšímu, INDIAN hru ohodnotí.

Příklady: Anthem

ŽÁDNÝ STŘET ZÁJMU A PLACENÉ RECENZE

Ve zkratce: žádná reklama v našich recenzích není a nesmí být. To je základní pravidlo, které jsme si stanovili v redakci už před lety. Výjimku tvoří reklama umístěna od partnera Google či jiných partnerů – a to pomocí systému Adsense, který nemůžeme ovlivnit.

Většinu času máme možnost získat v rámci PR spolupráce od vývojáři či vydavatelů takzvané recenzentské kopie her ještě před jejich vydáním. To nám umožňuje získat dostatečný předstih pro přípravu recenze. Je důležité ale pochopit, že recenze se v žádném případě nedotýkají PR spolupráce na úrovni reklamy. Jinými slovy: ne, nikdo v Indianovi nemůže domluvit na recenzovaný titul reklamu a zároveň titul recenzovat. V minulosti se stalo, že jsme měli například reklamu na Mafii III, ale zároveň v recenzi dostala 2 body z 5 (ekvivalent 4 z 10).

Redakce Indiana je absolutně izolována od sponzorských dohod, reklam či product placementu, aby nedošlo ke střetu zájmu. Pokud by existovala možnost střetu zájmu, v takovém případě spolupráci neděláme nebo se uchýlíme k externí spolupráci s někým, kdo nemůže být ovlivněn.

MŮŽE REDAKCE OVLIVNIT HODNOCENÍ VE VÝSLEDNÉ RECENZI?

V Indianovi celá redakce může diskutovat o hodnocení, které se finálně titulu udílí. Pokud recenzent navrhne známku, přichází tzv. redakční intervence, kde se prověřuje pomocí různých otázek, jak moc si recenzent stojí za svými argumenty a názory.

Když autor recenze obhájí svou míru doporučení. Může ji nechat. V redakci tak máme všichni možnost známku ovlivnit jednoduchou diskusí. Nicméně je nutné říci, že se vždy nahlíží na hodnocení autora jako prioritní. Při hrách velmi náročných na hodnocení se může stát, že jsou na zrecenzování povoláni dokonce dva nebo tři redaktoři. To už je ale extrém, který se v našem případě stal jen párkrát.

Obecně platí, že produkce Indiana či samotný šéfredaktor nemůže ovlivnit hodnocení, které hře daný autor dává.

KDYŽ DÁTE MENŠÍ HODNOCENÍ, TAK VÁM NIKDO NEDÁ HRY

Samozřejmě, že to se může stát. A párkrát se to už stalo. Někdy jsou naši partneři rámcově naštvaní a mají k tomu mnohdy dobrý důvod. Je ale nutné říct, že Česká republika a Slovensko patří mezi menší země. Odsoudit zde hru je mnohem jednodušší – takže si partneři a distributoři moc dobře vybírají, komu dají přístup ke hře dříve. A také nejspíše podle toho, jak hodnotí. Pro distributory je tak těžké vybrat komu recenzentské kopie dodá jako první. Takže lze spekulovat, že na řadu přijdou ti, kteří jim jdou na ruku.

V praxi se ovšem mnohokrát už potvrdilo, že tomu tak není. Řada distributorů, vydavatelů, a především vývojářů rozumí, proč je důležité hráčům přinést recenze. Snaží se neovlivňovat a v praxi ani nemohou. Nikdy jsme nezažili nátlak ze strany vydavatelů na změnu hodnocení. Nejblíže jsme se dostali například do diskuse s EA kolem hry Anthem, kdy jsme velmi jemně vysvětlili, proč jsme se rozhodli dát hře 0 z 10. Hry od EA nám chodí na recenzování dál.

Pokud se nedostaneme k recenzentské verzi včas a máme o hru vážný zájem. Tak si danou hru koupíme. A recenzi následně zpracujeme.

DALŠÍ DOTAZY KOLEM RECENZÍ

RECENZUJETE EARLY ACCESS HRY?

Early Access hry se snažíme nehodnotit, dokud z programu předčasného přístupu nevyjdou jako plná verze. Do té doby se hrám věnujeme v novinkové části, nebo zpracujeme preview. Ale nikdy hra nedostane finální míru doporučení. Může nastat ovšem výjimka, kdy nás sami vývojáři požádají o recenzi Early Access verze. V takovém případě se hrou zacházíme podle stejných pravidel, jako u klasicky vydané hry. V minulosti se tak stalo například u hry Subnautica.

JAK HODNOTÍTE A RECENZUJETE MMO HRY?

Od roku 2014 se v redakci vyhýbáme recenzování MMO hrám, ačkoliv opět existuje pár výjimek. Recenzování MMO her znamená ohromné množství investovaného času (600+ hodin průměrně), což nám díky našemu počtu v redakci brání v řádném otestování. Raději tedy MMO hry přenecháváme jiným médiím, potažmo hledáme externisty, kteří pro nás recenzi zpracují. Není to jednoduché.

ANALYZUJETE DLC KE HRÁM ČI EPIZODICKÉ HRY?

Pokud se nejedná o mimořádně velké DLC, které přináší něco opravdu ohromného – vyhýbáme se recenzování DLC. U epizodických her, pokud se rozhodneme skutečně vytvořit recenzi, tak většinou přichází recenze všech epizod dohromady.

OVLIVŇUJE NĚKDO V REDAKCI, KDO JAKOU HRU RECENZUJE?

Přiřazování jednotlivých her pro kritiku funguje několika způsoby. Členové redakce mohou sami zaslat požadavek na hru, kterou chtějí hodnotit nebo nám do redakce automaticky přijde recenzní klíč/disk. Redaktoři si mohou recenze zamlouvat a když se k nám hra dostane, tak se hned pouští do jejich hraní. Pokud při hraní zjistí, že se titul nehodí pro recenzi, vytvoří se případně živý přenos nebo v nejhorším případě nějaký malý speciál. Někdy se stane, že se recenze nevytvoří vůbec. Někdy z toho důvodu, že jsme hru nekoupili a že nám jí distributor/vydavatel nedodal včas. Nebo v záplavě dalších her, pro nás subjektivně důležitějších, prostě nebyla příležitost.

Některé hry lze považovat za „důležité“. V takovém případě se k recenzování dostává Filip Kraucher (Fiola), Tomáš Otáhal (Gelu) či Marek Čabák (Killer). Je to dáno tím, že to jsou jedni z nejstarších členů Indiana.

MOHU SE TAKÉ STÁT RECENZENTEM?

Momentálně do redakce nenabíráme nové členy. Vždycky to ale můžete zkusit. Stačí nás kontaktovat na našem emailu redakce@indian-tv.cz. Představte se nám a zašlete ukázkovou recenzi na jakoukoli hru, kterou máte či nemáte rádi. Pokud text bude dobrý, ozveme se vám!

Kdo jste?

Jsme pořad o hrách pro každého! Plně nezávislý tým hráčů, kamarádů a milovníků počítačových her. Někteří z nás se živí hraním či vývojem her profesionálně, jiní si zas jen krátí volnou chvíli; důležité ovšem je, že děláme to, co nás baví!

Jak nás kontaktovat?

Dejte nám o sobě vědět! Ať je to výtka nebo pochvala. Tip na hru nebo tip na zlepšení pořadu - jsme připraveni s vámi komunikovat.

Vysíláte v televizi?

Od 1. 1. 2020 pořad Indian už oficiálně na televizi nevysílá. Po několika letech jsme se rozhodli televizní sektor opustit díky upadajícímu zájmu publika a naší silné sledovanosti online.

Mohu se k Vám přidat?

Momentálně nenabíráme nové členy. Vždycky to ale můžete zkusit. Stačí nás kontaktovat na našem emailu. Představte se nám a zašlete ukázkovou recenzi.

Jsi vývojář hry?

Podobně jako zájemci o členství v redakci, vývojáři nám mohou také napsat kdykoliv s jejich hrou. My se na ní podíváme a třeba se objeví v našich videích!

Kdo je za to zodpovědný?

MediaRealms s.r.o.
Šenovská 567/43
Praha, 182 00
Česká republika

IČ: 08637288
DIČ: CZ08637288 (plátce DPH)

Všechna práva vyhrazena.
Součást FiolaSoft Studio a GODS produkce.