
Magazín · Novinky · v úterý 17. 6. 2025 13:00
PlayStation chce každý rok jeden silný příběhový hit. Live service hry zůstávají součástí plánu
Neúspěch v live service, který vyústil ve zrušení 9 her, donutil Sony přehodnotit svou strategii, ale tuhle politiku japonská společnost zcela neopouští. Místo toho došlo ke změně přístupu. K tomuto segmentu přistupují s velkou opatrností a nebojí se zrušit dříve schválené projekty. O tom se přesvědčili tvůrci Days Gone i The Last of Us.
V Sony chtějí vytvořit „dlouhodobě udržitelné tituly, které nabídnou možnost hrát stále dokola a budou generovat pravidelné příjmy.“ Hry jako službu vnímají jako obrovskou šanci.
„S touto šancí jsou však spojeny i výjimečné výzvy. Mluvili jsme o počátečních úspěších, jako je Helldivers 2. Setkali jsme se však také s obtížemi, jako například při uvedení hry Concord,” uvedl Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, na schůzce s investory.
„Analyzovali jsme naše procesy, abychom důkladně pochopili, jak a proč tento titul nesplnil očekávání, a abychom se ujistili, že stejné chyby neuděláme znovu,” přidal. „Zavedli jsme mnohem přísnější postupy pro ověřování našich tvůrčích, obchodních a výrobních předpokladů. Nyní to děláme mnohem kontinuálněji.“
„Cyklus testování, oprav a opětovného testování je klíčovým prvkem úspěchu her jako služeb – jak před vydáním, tak po celou dobu životnosti hry,“ vysvětluje Hulst. „Jsme odhodláni i nadále využívat získané znalosti k maximalizaci zapojení a spokojenosti hráčů po celou dobu životního cyklu produktu.“
Sony myslí také na singleplayerové hráče. „Naší snahou je zajistit každý rok alespoň jeden výrazný titul pro jednoho hráče – ve správný čas a s úrovní kvality, jakou fanoušci od našich studií očekávají,“ uvedl Hulst.
Hulst mluví o titulech vyvíjených interními týmy PlayStationu, nikoli o projektech jiných studií, jako jsou Stellar Blade, Rise of the Ronin nebo Lost Soul Aside. Cílem u takzvaných first-party projektů je udržet vysokou kvalitu, kterou si hráči s PlayStationem tradičně spojují.
Letos od PlayStation Studios dostaneme Ghost of Yōtei (2. 10. 2025), zatímco v rámci spolupráce dorazí Death Stranding 2: On the Beach (26. 6. 2025). V PS Studios ještě vznikají velké hry Marvel’s Wolverine (Insomniac Games) a Intergalactic: The Heretic Prophet (Naughty Dog). Co se live service titulů týče, tak v Bungie je to Marathon (měl by vyjít 23. 9. 2025, ale Sony nově uvádí do 31. 3. 2026) a v Haven zase Fairgame$.
Vedle her se Sony dál soustředí i na transmediální expanzi svých značek, tedy na filmy a seriály. Úspěch adaptace The Last of Us podle všeho jen potvrdil, že značky PlayStation mají co nabídnout i mimo svět interaktivní zábavy.