Po fiasku jménem Battlefield 2042 se otěží nad válečnou vřavou chopil Vince Zampella, šéf Respawnu (Titanfall, Apex Legends a Star Wars Jedi) a bývalý lodivod Infinity Ward (vznik Call of Duty a poté úspěšné Modern Warfare). Společně s týmy EA DICE, Motive, Ripple Effect a Criterion mají sérii navrátit lesk.

První informace jsou pozitivní. Vývojáři do vývoje zapojili komunitu a prostřednictvím platformy Battlefield Labs získávají první cennou zpětnou vazbu. Druhá pozitivní zpráva přichází teď. EA přinesla krátké video ze zákulisí vývoje, které se zaměřilo na destrukci. Vypadá to na návrat zlatých časů, kdy šlo pomocí tanku srovnat dům se zemí a změnit tak dynamiku celé bitvy. Právě tento aspekt chtějí tvůrci znovu naplno využít.

Destrukce nemá být jen efektní podívanou, ale hlavně součástí taktiky. Naším cílem je, aby hráči mohli prostředí aktivně měnit a využívat ho ve svůj prospěch,“ uvádějí vývojáři. Při hraní máme snadno pochopit co lze zničit, změnit nebo přetvořit.

Nové mechaniky jdou ještě dál. Zničené budovy už nebudou mizet beze stopy – sutiny zůstanou na bojišti a nabídnou nové možnosti krytí nebo překvapivých manévrů. A třeba takový „apple-core efekt“, kdy se nejdřív rozpadne fasáda a až potom samotná kostra stavby? Vypadá to působivě a prý půjde o běžnou součást hratelnosti.

Destrukce se zatím stále ladí, přičemž velkou roli hraje zpětná vazba od hráčů, kteří už měli možnost si hru vyzkoušet díky zmíněnému programu Battlefield Labs. A pokud se chcete do testování zapojit i vy, registrace jsou stále otevřené.

Nový Battlefield v současné době nemá stanoven termín vydání. Dřívější zprávy uváděly vydání v říjnu/októbri 2025.