Hideo Kojima v novoročním příspěvku na X prozradil, že práce na dvou připravovaných hrách, OD a Physint, byly ovlivněny stávkou herců a scenáristů pod vedením odborového svazu SAG-AFTRA. Protesty, které se zaměřily na používání generativní umělé inteligence, zpomalily některé klíčové části vývoje.

Kojima uvedl, že během první poloviny roku jeho tým pracoval na skenování herců a prostředí pro hru OD. Nicméně ve druhé polovině roku musely být tyto aktivity pozastaveny. Podobný osud postihl i casting pro Physint, který byl rovněž přerušen kvůli stávkám. „Doufáme, že v roce 2025 budeme moci pokračovat,“ poznamenal Kojima optimisticky.

Navzdory těmto komplikacím byl rok 2024 pro studio Kojima Productions rušný. Vývoj Death Stranding 2 postoupil do finálních fází, byl odhalen nový trailer, dokončila se hudba a dabing. Studio také po pěti letech uspořádalo prezentaci na Tokyo Game Show.

Kojima se věnoval i osobním projektům, včetně psaní esejí, podcastů a spolupráce na filmu Death Stranding s produkční společností A24. Výstava věnovaná Death Stranding v Shibuya PARCO se setkala s úspěchem, přičemž její pokračování je plánováno na rok 2025.

Je jisté, že v následujících měsících se bude nejvíce mluvit o Death Stranding 2, který by měl vyjít zatím na PlayStation 5 a v budoucnu na další platformy. OD je nový horor, jenž by měl být revolucí pro tento žánr, vnikající ve spolupráci s Microsoftem, zatímco pod projektem Physhint se skrývá nová špionážní akce. Ano, slavný japonský tvůrce chce po letech potěšit fanoušky Metal Gear Solid. Tenhle titul vzniká ve spolupráci se Sony a má být vrcholem kariéry Hidea Kojimy.