V době, kdy vydavatelské společnosti šetří a zvažují každou svou investici, přichází LEGO s rozšířením svého působení v herním světě. Dánský kostičkový gigant hodlá začít vyvíjet hry ve vlastní režii. Po dlouhých letech spolupráce s externími studii, jako je Traveler’s Tales (TT Games) nebo 2K, firma investuje do vlastních vývojářských týmů a plánuje tvorbu nových digitálních zážitků pod svou značkou.

Plány společnosti odhalil její generální ředitel Niels Christiansen v rozhovoru pro Financial Times. Podle něj LEGO v poslední době výrazně investovalo do budoucnosti a nyní aktivně buduje interní herní týmy. „Můžeme nabídnout zážitky pro děti všech věkových kategorií – jak digitální, tak fyzické,“ uvedl Christiansen.

Bohatá historie značky LEGO v herním průmyslu je formována spoluprací s externími studii. Pod taktovkou TT Games vznikly úspěšné tituly jako LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, LEGO Marvel’s Avengers nebo LEGO Lord of the Rings, zatímco 2K Games přineslo LEGO 2K Drive a Sony loni vydala LEGO Horizon Adventures.

Kromě tradičních titulů LEGO dominovalo herní scéně v roce 2023 díky Fortnite. LEGO Fortnite hráče zaujalo a dokázalo překonat i klasický battle royale. Není divu, že LEGO a Epic Games oznámili dlouhodobou spolupráci. Jejím cílem je vytvoření bezpečného metaverza pro děti.