Jihokorejský Krafton, který má pod sebou tituly jako PUBG, Subnautica nebo InZoi, oznámil zásadní proměnu své firemní strategie. Společnost se chce přetvořit v „AI-first“ firmu, tedy takovou, která postaví umělou inteligenci do samotného centra svého fungování – od vývoje her až po každodenní provoz.

Pro Krafton není AI žádnou novinkou. Její využití jsme už viděli při chování NPC a vytváření nových outfitů v InZoi, stejně tak se má postarat o nepředvídatelné chování monstra Leviathan v chystaném survivalu Subnautica 2.

Krafton chce ale mnohem více. Jeho generální ředitel Kim Chang-han uvedl, že začnou reorganizovat své vývojové i manažerské týmy tak, aby byla umělá inteligence klíčovým nástrojem pro řešení problémů a podporu kreativity. Firma plánuje vybudovat vlastní GPU clustery za zhruba 100 miliard korejských wonů (přes 69 milionů dolarů), které mají sloužit jako technický základ pro vývoj systémů schopných samostatného plánování, analýzy a učení. Jde o takzvané AI agenty.

Od roku 2026 chce Krafton navíc každoročně investovat dalších 30 miliard wonů (asi 21 milionů dolarů) do rozvoje zaměstnanců a jejich přístupu k moderním AI nástrojům. Cílem je, aby vývojáři, designéři i manažeři mohli AI využívat přímo ve své každodenní práci – od generování konceptů až po testování a analýzu herních dat.

„Od dnešního dne začneme automatizovat běžnou práci pomocí AI a přejdeme k systému, kde se naši lidé budou moci naplno soustředit na kreativní a komplexní úkoly,“ prohlásil Chang-han. „Chceme vytvořit prostředí, kde AI pomáhá členům růst a rozšiřovat hranice toho, co dokážeme jako organizace.“ Nová strategie má tak přinést nejen efektivnější vývoj, ale i větší prostor pro inovace zaměřené na hráčský zážitek.

Podle nedávného průzkumu GDC State of the Game Industry používá téměř polovina vývojářů ve své práci nějakou formu generativní AI, i když 84 % z nich má z jejího nasazení obavy, zejména kvůli dopadům na umělce a autorská práva.