Vývoj remaku původního Splinter Cella začíná pomalu, ale jistě připomínat Skull and Bones. Hra totiž ztratila druhého režiséra. Projekt, na který se těší fanoušci stealth akcií a Sama Fishera, tak zůstává bez hlavní tvůrčí vize.

Na problém upozornil server Tech4Gamers, který si všiml nové pracovní nabídky přímo od Ubisoftu. Společnost totiž zveřejnila (a krátce nato smazala) inzerát na pozici game directora pro Splinter Cell Remake. Z popisu vyplývalo, že nový vedoucí by měl převzít zodpovědnost za směřování projektu, vedení týmu, návrh nových herních mechanik a chování NPC.

Proč Ubisoft nabídku stáhl? Buď už našel vhodného kandidáta, nebo chtěl situaci co nejrychleji „utlumit“, aby se o vnitřních problémech projektu zbytečně nemluvilo.

První game director, David Grivel, odešel z Ubisoftu už v roce 2022, krátce po oficiálním oznámení remaku. Ve firmě pracoval 10 let. Nyní, po třech letech, je pryč jeho nástupce, Andrea Schmoll, přičemž důvody odchodu nejsou známé. Ubisoft zatím celou věc nekomentoval.

Remake Splinter Cell má podle dřívějších informací vznikat v enginu Snowdrop, který pohání například Avatar: Frontiers of Pandora či Star Wars Outlaws, pod vedením studia Ubisoft Toronto. Hra by měla zachovat atmosféru původního titulu, ale nabídnout moderní technologie, stealth mechaniky nové generace a realističtější světlo i stíny.

Podle nedávných úniků prý interní verze vypadá velmi slibně, což dávalo fanouškům naději, ale teď neví, co mohou očekávat. Titul má údajně vyjít v roce 2026. Je ale otázkou, co se během restrukturalizace teď děje v Ubisoftu. Jak víme, část týmů se odtrhává do nové dceřiné společnosti, kde budou vznikat značky Assassin's Creed, Far Cry a Tom Clancy's Rainbow Six.