Lootboxy nezmizí, budoucnost monetizace je v battle passech, říká vývojář a producent mobilních her

Producent Jakub Dočkal v druhé části rozhovoru pro Indiana promluvil o budoucnosti mobilních her ve znamení battle passů. Řekl, proč lootboxy nikdy nezmizí a jak mobilní hry získávají hráče.

Exkluzivní ukázka a rozhovor s vývojáři Humankind - Nový král strategií?!

Kdo by neslyšel o civilizaci?! Humankind je nejen duchovní nástupce, ale také evolucí samotného žánru. Svými mechanikami můžete přitáhnout jak nováčky, tak zaryté fanoušky 4X strategií.

Vývojáři Days Gone pracují na nové značce. Názor na PC v Sony nezměnili

Využít mají své znalosti z vývoje Days Gone. Bohužel to ale znamená, že zmizely už i ty poslední naděje a pokračování této open-world akce je velmi nepravděpodobné.

Mobilní hry se mají přizpůsobit platformě, Diablo zpackalo marketing, říká vývojář a producent mobilních her

Vývojář a producent mobilních her Jakub Dočkal v rozhovoru pro Indiana vysvětlil, proč se velké společnosti zaměřují na trh mobilních her a jak Blizzard pokazil marketing Diabla Immortal.

Plné využití DualSense ve hrách pro PS5. Vývojáři promluvili o detailech

Vývojáři her Ratchet & Clank: Rift Apart, Subnautica: Below Zero, Ghostwire: Tokyo, Life is Strange: True Colors, Scarlet Nexus a Kena: Bridge of Spirits prozradili podrobnosti.

Sony skutečně blokovala cross-play na PS4 a nutí vývojáře za něj platit

Sony extrémně dlouho otálela s podporou hraní napříč platformami na PlayStationu 4, a to navzdory snahám Microsoftu a Nintenda zpřístupnit cross-play ve všech hrách.

Returnal: Vývojáři si jsou vědomi chyb a nedostatků, včetně absence pro uložení

Returnal neumožňuje hráčům ukládat svůj postup. Když hru vypnou, restartuje se jejich aktuální cyklus. Moderní rogue-like tituly takovou možnost mají, jiné ji dostaly po spuštění.

Vývojáři Hitmana pracují na další neoznámené hře

Podle posledních zvěstí by mělo jít o fantasy hru s draky, která bude vyvíjená exkluzivně pro platformy Microsoftu. Vývoj je ale teprve v naprostých začátcích.

Microsoft ve stopách Epic Games. Společnost zvýší podíl vývojářům v Microsoft Store

Microsoft to s podporou počítačových her myslí vážně. Důkazem je záměr drasticky snížit svůj příjem z prodeje her v Microsoft Store a dát více peněz vývojářům a vydavatelům.

Jaké jsou nejoblíbenější platformy mezi vývojáři? Odpověď přináší GDC průzkum

Organizátoři Game Developers Conference mezi vývojáři provedli průzkum, kterého se zúčastnilo více než tři tisíce lidí. Z něho jsme se dozvěděli několik zajímavostí.

INDIAN Epizoda S13E3

FOMO: Jak nás vývojáři her ovládají

Fear Of Missing Out. Strach z toho, že o něco přijdeme. To, co je zcela normální fenomén našich životů, je však čím dál více zneužíváno. A herní vývojáři toho možná zneužívají více, než by bylo nutné.

Overwatch 2 přichází o hlavního vývojáře. Jeff Kaplan opouští Blizzard

Po téměř dvou desetiletích ve společnosti se Jeff Kaplan loučí s Blizzardem. Hlavní designér a producent Overwatch našel svého zástupce. Změna by neměla mít negativní dopad na Overwatch 2.

Japan Studio je minulostí, Sony opustila řada zkušených vývojářů

Sony včera reorganizovala Japan Studio do nové organizace. Nejstarší first-party studio japonské společnosti se spojilo s Team Asobi. Řada zkušených vývojářů ale nebyla touto změnou nadšena.

Vývojáři ruší připravované hry pro PS Vita. Jaké hry byste si měli koupit?

Sony v létě vypne PlayStation Store pro platformu PlayStation Vita. Na rozhodnutí japonské společnosti reagují vývojáři a kvůli omezenému prodeji (titul by museli vydat pouze fyzicky) ruší projekty.

„Dělat hry na dvě generace konzolí zároveň stojí za prd,“ říká vývojář z Remedy

Na podzim loňského roku se na trhu konečně objevily konzole nové generace. To ale neznamená, že některé nové hry nebudou vycházet na předchozí generaci, což není pro některá studia zrovna snadné.

Surviving Mars změnil vývojáře, aby dostal nové aktualizace

Ekonomická strategie Surviving Mars, ve které stavíte a spravujete první marťanskou kolonii, nezemřela. Místo toho změnila vývojáře a láká hráče na nový obsah rozdělený na placený i bezplatný.

Stealth akce Aragami 2 se zdrží, vývojáři potřebují více času

Pokračování stealth akce Aragami, které bylo naplánováno na začátek letošního roku, bylo odloženo. Společnost Lince Works nově počítá s vydáním Aragami 2 za půl roku.

Steam odstranil The Sinking City poté, co vývojáři obvinili vydavatele z pirátství

Kontroverzní příběh okolo The Sinking City pokračuje. Včera vývojáři z ukrajinského studia Frogwares obvinili vydavatelskou společnost Nacon z prodeje nelegální kopie této hororové detektivky.

90VTEŘIN Epizoda S7E12

Nekupujte hry, křičí vývojáři

To jsou samé trable. Vývojáři nabádají hráče nekupovat jejich vlastní hru, Dragon Age 4 se zbavuje svých plánů a E3 je oficiálně zrušena. Tak pojďme na to, budeme to mít za sebou za 90VTEŘIN.

Nacon měl podle vývojářů na Steam nahrát nelegální kopii The Sinking City

Ukrajinský tým popsal zákulisí příběhu v oficiální zprávě. V té tvrdí, že Nacon hacknul a změnil kód The Sinking City. Na Steamu se má prodávat nelegální/pirátská kopie.

Drama kolem The Sinking City pokračuje. Vývojáři varují před nákupem zlevněné hry

Studio Frogwares varuje fanoušky před nákupem zlevněné PC verze této detektivky na Steamu. Ta se po čase znovu objevila v obchodě Valve, nejde ale o hru, kterou vytvořili vývojáři z ukrajinského týmu.

Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 ve velkých problémech, odkládá se a mění vývojáře

Na Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 si fanoušci musejí nechat zajít chuť. Pokračování upírské ságy má velké problémy, odkládá se, mění vývojáře a vydavatel ruší předobjednávky.

Valve zabanoval vývojáře Very Positive za klamání hráčů

Vývojář Very Positive, tvůrce hry Emoji Evolution, která se mnohokrát dostala i na domovskou stránku obchodu, je na Steamu zabanován. Údajně klamal hráče manipulacemi s recenzemi.

Sony tvoří s majiteli vývojářů Dark Souls kapitálovou alianci

Sony bude spolupracovat s jednou z největších japonských firem; Kadokawa Corporation. Ta, kromě mnoha anime filmů, stojí například za studiem vyvíjejícím Dark Souls nebo Bloodborne.

Biomutant bude větší. Vývojáři využili čas navíc

Akční RPG titul Biomutant s netradičním hlavním hrdinou byl představen již v roce 2018. Po řadě odkladů a tichu vyjde 25. 5. letošního roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Cyberpunk 2077: Vývojáři pracují na závažné chybě po patchi 1.1

O víkendu vyšel očekávaný patch 1.1 pro PC, PlayStation 4, Xbox One a Google Stadia verze hry Cyberpunk 2077. Po instalaci aktualizace si ale hráči stěžují na závažnou chybu.

Remake Resident Evil 4 měl změnit vývojáře a koncept

Japonské studio M-Two se chtělo více držet originálu, zatímco první divize Capcomu hodlá experimentovat a nebýt omezována 16 let starou hrou. Bude to vítězný přístup?

Vývojáři Blood & Truth vyvíjejí PS5 hru s multiplayerovými možnostmi

Virtuální realita dostala v průběhu své existence hned několik zapamatováníhodných titulů. Mezi nimi vyčnívala bondovka Blood & Truth od londýnského studia Sony.

Tencent dokončil nákup vývojářů Gears Tactics a Warframe

Čínský mediální gigant oficiálně koupil studia Splash Damage a Digital Extremes. Tvůrci Warframe ujišťují fanoušky, že budou mít kreativní nezávislost, aby Warframe mohli posouvat dle svých představ.

Vývojáři Cyberpunku 2077: Data vydání byla vždy nereálná

V CD Projektu RED je dusno. Vývojáři jsou frustrováni a rozzlobeni. Během interního videohovoru se správní radou měli palčivé otázky. Představenstvo se omluvilo a vzalo odpovědnost na sebe.

Vývojáři The Elder Scrolls Online připravují novou značku

Do ZeniMax Online se přidal Quentin Cobb, který dříve pracoval například na oblíbeném The Last of Us. V týmu má pracovat na neoznámené AAA hře v rámci zcela nové značky.

Bývalí vývojáři CD Projektu RED chystají izometrický sci-fi horor inspirovaný Vetřelcem

Nezávislý polský tým z Kuklam Studios přichází s oznámením izometrického sci-fi hororu, ve kterém bude kladen důraz na přežití. Ocitnete se daleko ve vesmíru v kosmické lodi plné nebezpečí.

Phil Spencer naznačil, jak Xbox Game Pass obchoduje s vývojáři

Náhled za oponu služby Game Pass nabídl šéf Xboxu Phil Spencer v nejnovějším rozhovoru. Dozvídáme se tak, jakým způsobem společnost Microsoft platí za dohody s vývojáři.

Vývojáři série Hitman lákají na jejich nový projekt s licencí Jamese Bonda

Nezávislé dánské studio stojící za sérií Hitman se rozhodlo znovu zabrousit do dalších vod. Tentokrát s oficiálně licencovanou hrou na motivy slavného agenta Jamese Bonda.

Apple od nového roku u většiny vývojářů sníží své provize z App Store o polovinu

Společnost Apple oznámila, že od roku 2021 sníží své provize z App Store o polovinu. Vývojářům nebude americká firma strhávat dosavadních 30 procent, ale 15 procent.

Využíváme jen zlomek z pravého potenciálu PS5, říká vývojář Spider-Man: Miles Morales

Podle všeho hry, které zrovna vyšly na PlayStation 5, využívají úplné minimum z možností, které PS5 zvládne nabídnout. Vyjádřil se k tomu technologický ředitel ze studia Insomniac Mike Fitzgerald.

FIFA 21 není špatná, přístup vývojářů ano

Každý podzim nám EA představí novou Fifu. Každý rok čekáme, jestli konečně dostaneme revolučně změněnou hru, nebo jen starší verzi v novém kabátu. Jak to dopadlo letos?

„Rozdíl mezi GPU nových konzolí nemá žádný dopad,“ říká vývojář hry DiRT 5

Hlavní designér pro hru DiRT 5 se rozpovídal o rozdílu mezi grafickými procesory konzolí nové generace. Výkonnostní rozdíl ve výsledku prý nebude hrát takovou roli, jak se na první pohled může zdát.

Devolver Digital koupil vývojáře Serious Sama a The Talos Principle

Známý americký vydavatel, který se v mnoha ohledech nebere moc vážně, v poněkud nadnesené tiskové zprávě oznámil, že koupil chorvatské vývojáře stojící za sérií Serious Sam.

Z Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 odchází další důležitý vývojář

Tenhle ambiciózní projekt již v minulosti ztratil pár významných lidí, jmenovitě kreativního ředitele a vedoucího scénáristu. Nedávno odešel další člověk, jehož odchod vyvolává otázky.

Witchfire žije! Vývojáři vytvořili interní hratelné demo

Bohužel je vytvořené pouze pro interní testování, vývojáři z týmu The Astronauts však hlásí obrovský úspěch jejich krátké hratelné ukázky a chystají se hru dovést k dokonalosti.

Vývojáři Star Wars: Squadrons nemají v plánu přidávat do hry další obsah

Vesmírná akce ze světa Hvězdných válek nebude rozšířena. Komunita musí zapomenout na nové mapy, lodě i další obsah. Je to ale rozumné? Zrovna tenhle typ hry si o nový obsah přímo říká.

Vývojáři Cyberpunku 2077 ukážou vozidla

Vytáhněte kalendář a poznamenejte si do něj čtvrtý díl Night City Wire. Konat se bude už příští týden a zaměří se na vozidla projíždějící ulicemi Night City. Dojde i na nové gameplay záběry.

Kampaň Cyberpunku 2077 bude kratší. Vývojáři se poučili ze Zaklínače 3

Dohráli jste hlavní příběh Zaklínače 3? Pokud ano, tak si můžete gratulovat, protože mnoho hráčů se tak daleko zjevně nedostalo. Na to CD Projekt RED reaguje u Cyberpunku 2077.

INDIAN SHOWTIME Epizoda S4E20

Hráči lynčují vývojáře za všechno

Jak zrádná umí být cenzura na různým místech světa? Hodně! Máme téma o tom, jak hry vychází v různých státech v naprosto dechberoucích cenzurovaných verzích. A diskutujeme o novinkách posledních dnů.

Vývojáři se obávají problémů s optimalizací her na Xbox Series S

Vývojáři z různých studií poukazují na velkých rozdíl v operačních pamětí i výkonu grafického čipu. Hry mají být vždy brzděny tou nejméně výkonnou konzolí generace, což bude Xbox Series S.

Nové záběry z Dirt 5, vývojáři Just Cause chystají jejich největší projekt vůbec, datum odhalení nových produktů AMD

Dobré ráno. Závodní nadšence potěší nové záběry z Dirt 5, zatímco fanoušky Avalanche Studios zpráva, že tým připravuje jejich dosud největší hru. A nové procesory AMD? Už víme, kdy budou představeny.

Sony zvažuje vydání dalších her na PC a zajímá se o akvizici vývojářů

Chtěli byste si po Death Stranding a Horizon: Zero Dawn na počítači zahrát další exkluzivní tituly PlayStationu? Sony totiž vidí v PC platformě další zisk a zvažuje vydání dalších svých her.

Vydavatel podvedl vývojáře The Sinking City

Hru již nenajdete na Steamu, ani v obchodě Epic Games Store či Xbox One a PlayStation 4. Proč se tak stalo? Na to nám v otevřeném dopise odpovídají sami vývojáři ze společnosti Frogwares.

PS5: Adaptivní spouště a hmatová odezva jsou jasnou revolucí, tvrdí vývojáři her

Různí vývojáři her popisují, jak možnosti ovladače DualSense změní pocit z hraní her na konzoli PlayStation 5. Přichází revoluce prostřednictvím adaptivních spouští a hmatové odezvy?

Vývojáři Stronghold: Warlords potřebují více času

Další odklad. Tentokrát nepotěšíme hráče čekající na Stronghold: Warlords. Vydání strategie zasazené na Dálný východ bylo odloženo. Vývojáři potřebují více času, aby hru doladili.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 ztrácí dva významné vývojáře

Kreativní ředitel Hardsuit Labs, Ka’ai Cluney, a vedoucí scénárista Brian Mitsoda opouští studio. Jejich práci finálně zastoupí Alexandre Mandryka jako kreativní konzultant.

Steam zakazuje vývojářům propagovat jiné obchody nebo platformy

Valve došla trpělivost. Společnosti si nepřeje, aby se v popisku na kartě hry, v novinkách nebo v diskusním fóru objevovala propagace na jiné obchody a platformy.

WB Games už nejsou na prodej. Vývojáři Batmana a Mortal Kombatu si oddychli

Dva měsíce se horlivě mluví o záměru společnosti AT&T prodat herní divizi Warner Bros. za 4 miliardy dolarů, ale plány se změnily. WB Games zůstávají součástí skupiny WarnerMedia.

Asociace českých herních vývojářů uspěla ve volbách do Hospodářské komory

GDA.CZ je sdružení téměř dvou desítek herních studií v České republice. Společně chrání zájmy herních vývojářů, podporuje vzdělávání a buduje silná partnerství.

Jak si vývojáři Forzy Horizon představují nové Fable?

Šéf Xbox Game Studios je přesvědčen, že nové Fable bude velmi kvalitní RPG, které si fanoušci zamilují. Jak si hru představují vývojáři zodpovědní za sérii Forza Horizon?

Cuphead vyšel na PS4. Vývojáři připomínají update a expanzi

Spekulace z dnešního rána se potvrdily. Studio MDHR oficiálně oznámilo a rovnou vydalo PlayStation 4 verzi povedené klasické akční střílečky, která klade velký důraz na boje s bossy.

PS5 zvládne hry v rozlišení 4K při 60 snímcích za sekundu. Co budou muset vývojáři obětovat?

První potvrzenou hrou je Marvel's Spider-Man: Miles Morales, který bude mít speciální Performance Mode, který umožní si hru zahrát v rozlišení 4K při 60 snímcích za sekundu.

Cyberpunk 2077: Hráči vytvořili mapu a vývojáři ukázali chudinskou čtvrť

Pokračujeme v představení jednotlivých oblastí rozsáhlého Night City, který je velmi odlišným světem. Fanoušci těchto artworků využívají a sestavili mapu z 15 okrsků.