Na začátku roku 2022 vydavatel Electronic Arts oznámil, že studio Respawn Entertainment, které má na kontě třeba sérii Titanfall nebo battle royale Apex Legends, chystá hned tři různé tituly ze světa Star Wars - pokračování úspěšné akční adventury Star Wars Jedi: Fallen Order, střílečku z pohledu první osoby a strategii, jejíž vývoj má na starosti primárně studio Bit Reactor. Z pokračování Fallen Orderu se pochopitelně vyklubal loňský hit Star Wars Jedi: Survivor, a i když strategický počin od Bit Reactoru dosud nebyl oficiálně představen, relativně mladý tvůrčí celek se na sociálních sítích tu a tam ozve, aby dal najevo, že práce na hře zdárně pokračují. O té střílečce jsme ale už velmi dlouho nic neslyšeli.

Nově však přišel Tom Henderson, známá firma v oblasti nepotvrzených informací, jež mají tendenci se ukázat jako pravdivé. Henderson tentokrát na webu Insider-Gaming.com uvedl, že Respawn chystá Star Wars střílečku, v níž budeme hrát za mandalorianského lovce odměn. Podle všeho ale nemá jít o adaptaci veleúspěšného hraného seriálu Mandalorian, protože máme hrát za nespecifikovaného lovce odměn v éře pevné vlády Impéria císaře Palpatine. Tedy v době původní filmové trilogie nebo krátce před ní. Mandalorian je oproti tomu zasazený do doby několika let po událostech filmu Star Wars: Návrat Jediho, jenž originální trilogii uzavírá. Potažmo po bitvě o planetu Jakku, která přinesla formální porážku a kapitulaci Impéria a ke které došlo zhruba rok po šesté filmové epizodě.

V roli mandalorianského protagonisty nás každopádně podle Toma Hendersona čeká pronásledování cílů, které je možné chytit a výměnou za peníze odevzdat živé či mrtvé, stejně jako silné zaměření na rychlý pohyb. Mandalorian znamená tryskový batoh, takže se prý můžeme těšit na horizontální úhyby, vertikální skoky, skluzy s pomocí trysek a další pohyby a mechaniky, jež umožňuje ikonický jetpack. Hra má dokonce odměňovat hráče v případě, že se budou pohybovat dostatečně stylově, třeba obnovou zdraví při úspěšné sérii zabití.

Henderson láká rovněž na velké množství zbraní a technických udělátek, mezi něž patří zápěstní odpalovač raket, vystřelovací hák nebo vizor pro zaměřování a označování nepřátel a cílů. Představte si zkrátka výbavu Janga Fetta z filmu Star Wars: Klony útočí, seriálového hrdiny Dina Djarina či dalších mandalorianských válečníků, které jsme poznali při konzumaci Mandaloriana, animovaných seriálů Star Wars: Klonové války a Star Wars Povstalci nebo dalších příběhů z předaleké galaxie.

Leckoho pak může potěšit tvrzení, že nemá jít o hru zasazenou do otevřeného světa. Místo toho nás má čekat kolekce lineárních úrovní, díky nimž navštívíme množství planet světa Star Wars. Díky starším nabídkám pracovních pozic v Respawnu přitom víme, že novinka od Respawnu má být inspirována klasickou střílečkou Star Wars: Dark Forces z roku 1995, která se mimochodem už za dva týdny dočká remasteru od studia Nightdive, a počátky navazující série Jedi Knight. I zde byste otevřený svět hledali marně, takže minimálně na tomto místě informace od Toma Hendersona sedí.

Nutno ale podotknout, že Henderson svůj text nijak nevztahuje k dva roky starému oznámení, že Respawn chystá mimo jiné střílečku ze světa Star Wars, přestože to oznámení bylo zcela oficiální. Místo toho odkazuje na starší zprávy o neznámé střílečce, která byla dříve považována za zrušenou a o které se mluvilo jako o projektu využívajícím svět Titanfallu a Apex Legends, ne Star Wars. Z toho důvodu je třeba obzvlášť tentokrát upozornit na to, že Hendersonovy informace aktuálně nejsou v žádném ohledu oficiální ani potvrzené z více zdrojů. Jak se říká, i mistr tesař se někdy utne a tentokrát se zdá, že si jinak relativně spolehlivý novinář mohl pár věcí poplést.

Možné je ale samozřejmě i to, že starší informace jsou nepravdivé, případně že se vedení EA a Respawnu rozhodlo využít základy položené pro nikdy nedokončenou střílečku z prostředí Titanfallu a na nich postavit novou first-person střílečku Star Wars. Pokud budeme Hendersonovi věřit, hra má být stále v relativně rané fázi vývoje a nikdo neví, kdy může vyjít. Dříve jak za rok nebo za dva roky to ale být nemá. Nezbývá tedy než čekat na další informace. Když nic jiného, snad teď alespoň na čas pominou ty nekonečné spekulace o MMO Mandaloriana, které nikdy nestály na pevných nohou. Vždy dělaly dojem pouhého zbožného přání fanoušků, v případě Hendersona je však alespoň nějaká šance, že má pravdu.

Na závěr se sluší připomenout, že Respawn Entertainment s největší pravděpodobností chystá také třetí díl série Star Wars Jedi, jeho tvůrci se ale budou muset obejít bez šéfa vývoje a svým způsobem otce série Stiga Asmussena, jenž z Respawnu před několika měsíci odešel. Stále nicméně může platit, že studio připravuje tři Star Wars hry s tím, že akční adventuru Star Wars Jedi: Survivor zřejmě nahradilo druhé videoherní pokračování příběhu Jedie Cala Kestise. Žádná jiná studia přímo spadající pod EA už přitom na ničem ze světa Star Wars dělat nemají.