Magazín · Novinky · v úterý 19. 11. 2024 16:00
Příští rok snad uslyšíme Hidea Kojimu v Control na všech platformách a Control 2 bude akční RPG
Vydavatel 505 Games napáchal při vývoji Control z roku 2019 i po jeho dokončení řadu škod. Patří mezi ně i dohoda se Sony zajišťující exkluzivní obsah určený jen pro majitele PlayStationu 4. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, jenomže v tomto případě nikdy nikdo ani nenaznačil, že by měla být exkluzivita pouze časová. Navíc zůstala omezená na původní PS4 verzi, potažmo na digitální Deluxe edici, takže pokud jste si Control koupili v jakékoliv jiné edici na PS4 či později PS5, žádný exkluzivní obsah jste stejně nedostali. Příští rok se to však možná konečně změní.
Zdroj: Martin Cvrček, indian-tv.czPříští rok začne plnohodnotný vývoj Control 2
Vývojáři z finského studia Remedy při příležitosti akce nazvané Capital Markets Day 2024 oznámili, že se Control v průběhu příštího roku dočká bezplatné aktualizace, která odemkne dříve vydaný obsah. Vypadá to tedy, že nyní, když vlastní veškerá práva na značku Control, studio hodlá napravit staré křivdy způsobené původním vydavatelem. Nebo byla dohoda se Sony přece jen časová a v roce 2025 vyprší její platnost.
Nutno podotknout, že jsme nedostali žádné detaily ohledně toho, o jaký obsah by mělo jít. Uvedené definici ovšem odpovídá pouze oblek Astral Dive Suit, který byl předobjednávkovým bonusem PS4 verze, oděv Urban Response, jenž bylo možné získat jen při koupi digitální Deluxe edice hry pro PS4, a mise Dr. Yoshimi Tokui's Guided Imagery Experience. V ní k hráčům promlouvá známý designér Hideo Kojima (Metal Gear Solid, Death Stranding), ale aktuálně si ji můžete zahrát pouze v případě, že jste si koupili digitální Deluxe edici nebo Season Pass ve verzi PS4. I když na PC je možné misi odemknout s pomocí modů.
Control v Ultimate edici navíc 12. února/februára 2025 vyjde ve verzi pro Mac a vývojáři z Remedy potvrdili, že Control 2 bude akční RPG. Tak by se s trochou představivosti dal označit i první díl, ten nám byl však v minulosti prezentován spíše jako third-person střílečka s prvky RPG a se silným důrazem na mechaniky metroidvanie. Uvidíme tedy, co přesně takové žánrové zaměření přinese a jak se bude pokračování po stránce hratelnosti lišit.
Aby toho nebylo málo, finští tvůrci se pochlubili tím, že loňský survival horor Alan Wake 2 má na kontě více než 1,8 milionu prodaných kopií. Což na dnešní poměry není kdovíjak vysoké číslo. A to se dříve o hře mluvilo jako o dosud nejrychleji prodávaném titulu od Remedy. Zas a znovu se nám tak dostává náznaků, že se Alan Wake 2 moc dobře neprodává.
Nedávno jsme se dozvěděli, že Remedy stále negeneruje zisk, protože se autorům a vydavateli Epic Games Publishing dosud nevrátily všechny náklady na vývoj a marketing. V krabicové verzi však Alan Wake 2 vyšel teprve před necelým měsícem a třeba v říjnovém žebříčku českého obchodu Xzone se umístil na slušném 5. místě. Existuje tedy šance, že by krabicové vydání Deluxe edice mohlo zájem platících hráčů s odstupem času zvýšit.