Finské studio Remedy nám před pár dny prostřednictvím vývojářského deníku ukázalo, jak se během let měnil survival horor Alan Wake 2. A nyní tu máme i oficiálně informace o prodejích. Hra vyšla pouze digitálně ve verzi pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S 27. října/októbra 2023 zásluhou vydavatelské větve Epic Games Publishing a do konce roku se prodala milion kopií. Na začátku letošního února/februára pak tvůrci zaznamenali 1,3 milionu prodaných kopií.

Ve srovnání s jinými herními trháky to možná není tolik a vypadá to, že ani poměrně výrazné vánoční slevy, jež nabídl Epic Games Store na PC, výsledky tolik nezměnily. Přesto je Alan Wake 2 nejrychleji prodávanou hrou od Remedy a tvůrcům se již vrátila velká část nákladů na vývoj a marketing. Podle vedení Remedy se během prvních dvou měsíců po vydání prodalo o 50 % více kopií a třikrát více digitálních kopií nového survival hororu než Control, předchozího velkého titulu finských autorů, za první čtyři měsíce po uvedení na trh v roce 2019.

Za celou dobu existence Control se prodaly více než 4 miliony kopií, což studiu zajistilo čistý zisk ve výši zhruba 100 milionů eur. Vedení Remedy tudíž věří, že kvalitní hra může i dlouhodobě zaznamenávat skvělé prodeje a že to potvrdí také Alan Wake 2, který se stále těší z pozitivních ohlasů hráčů a kritiků. V budoucnu navíc dojde na vydání dvou placených DLC s názvy Night Springs a The Lake House a počítá se i s dalšími aktualizacemi. V souvislosti s expanzí Night Springs se pak sluší zmínit, že tvůrci nedávno na sociálních sítích potvrdili, že stejnojmenná písnička, která je součástí alba Alan Wake 2: Chapter Songs, představuje jakési lákadlo na připravované DLC, takže fanoušci mohou čile spekulovat a rozebírat text písně.

Alan Wake 2 však svým způsobem přináší něco i těm, které zajímají spíše ostatní chystané tituly od Remedy. Po dokončení hry a jejím úspěšném startu totiž došlo k přesunu nespecifikovaného počtu vývojářů do týmů, které připravují Control 2, kooperativní spin-off s pracovním názvem Condor a Max Payne 1&2 remake, díky čemuž má tvorba všech těchto projektů zrychlit. Vedení studia očekává, že během první poloviny letošního roku dosáhnou další fáze vývoje, i když oficiálně stále nevíme, kdy by mohly dorazit na trh. Zajímavé je, že zpráva nezmiňuje kooperativní projekt Kestrel, jenž vzniká ve spolupráci s čínským Tencentem. Vypadá to tedy, že je Kestrel vyvíjen zcela nezávisle na všech ostatních hrách od Remedy.