Magazín · Novinky · ve středu 21. 9. 2022 19:33
Vývojáři brání GTA 6 a ukazují rané verze svých her
Až překvapivě velké množství hráčů na adresu ukradených záběrů z rané vývojové verze Grand Theft Auto 6 psalo, že hra vypadá hrozně, prostředí je prázdné a atmosféra mdlá. I u nás v komentářích se objevovaly příspěvky, že nejsou vidět moc velké rozdíly oproti starému GTA 5. Situaci nepomohly ani nejrůznější analýzy a porovnání s jinými hrami s otevřeným světem, které už vyšly, například s již zmíněným GTA 5, ale také s posledním Saints Row.
Mnozí si bohužel neuvědomují, že koukají na záběry z testování rané vývojové verze hry, které jsou staré tři až čtyři roky. V těchto fázích hry takto běžně vypadají. Hráči si to ale neuvědomují a mylně se domnívají, že prvním prvkem, který by měli autoři vypilovat, tak je právě grafika. Je tomu ale přesně naopak.
Zdroj: Tomáš Otáhal, indian-tv.czDopad úniku GTA 6 na zbytek herního průmyslu
Think it was this person. pic.twitter.com/N7msLwKLA1
— Drewcifer (@Drewcif56150773) September 20, 2022
Vývojáři z Rockstar Games tak schytávají zbytečnou kritiku za záběry, které neměl nikdo vidět. V té době jim rozhodně nezáleželo na tom, jak hra vypadá. Místo toho ladili jednotlivé systémy, chování umělé inteligence a vše testovali.
Největší rozruch vzbudil jistý AvgGuy na Twitteru s tím, že GTA 6 je ve vývoji čtyři roky a grafika je to první, co je hotové. Na to už se nevydrželi koukat jiní vývojáři a rozhodli se své kolegy z Rockstaru bránit tím, že na sociálních sítích začali ukazovat raná stádia svých her. Díky tomu můžeme vidět počátky vývoje Control od Remedy, mechanického Thunderjawa z Horizon: Zero Dawn, indie hit Cult of the Lamb, prototyp prvního souboje s Baldurem v God of War z roku 2018, Immortality v prvních dvou letech vývoje, A Plague Tale: Requiem nebo divnou fyziku vody v GTA 4.
Tak co, poznali byste svou oblíbenou hru?
Since graphics are the first thing finished in a video game, and CONTROL won multiple awards for excellence in graphics, here is footage from the beginning of development :)
— Paul Ehreth ⚓️🌱🌺🥀💀✨ (@bacon_sanwich) September 20, 2022
Full video here: https://t.co/l2g7oPhtk7
🔻 pic.twitter.com/cGnmJZXF5E
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Cult of the Lamb 💅 🌈 (@cultofthelamb) September 20, 2022
Here's what early versions of Cult of the Lamb looked like pic.twitter.com/F5EyEH6M9r
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Cian Maher (@cianmaher0) September 20, 2022
Here's a Thunderjaw from an early build of Horizon: Zero Dawn pic.twitter.com/Xq6fw5fS0e
Here's a prototype for the first boss fight against Baldur in God of War (2018). Watch until the end to see the difference. This is totally normal stuff - anyone saying otherwise doesn't have a clue what they're on about pic.twitter.com/qVlMnBR74S
— Cian Maher (@cianmaher0) September 20, 2022
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Sam Barlow 🔥 IMMORTALITY (@mrsambarlow) September 20, 2022
FYI, here's what IMMORTALITY looked like for the first 2 years where we were focused on getting the A.I. and combat gameplay balanced vs. how it shipped pic.twitter.com/lXoBQeKYUO
I mean, in GTA 4 (2008) you could land a helicopter in a lake because the water physics responded to lift produced by the blades. If you truly believe whatever Rockstar is working on will be less refined than GTA 5, I don't know what to tell you. Hopelesshttps://t.co/SjhlVNLo4f
— Cian Maher (@cianmaher0) September 20, 2022
What art looks like for a video game in development. https://t.co/15bo6L6qMa
— Kurt Margenau (@kurtmargenau) September 20, 2022
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Kevin Choteau (@KChoteau) September 21, 2022
Here, A Plague Tale: Requiem in one of its first build vs the upcoming release: pic.twitter.com/Ft4fUjjIoX
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Nazih Fares #FixGameCrediting (@nazihfares) September 21, 2022
This was Overwatch way before the actual reveal in Blizzcon 2015, from build testing in 2014. pic.twitter.com/x7Lh8nUpAy
This is Sea of Thieves footage from Novmber of 2014. An upgrade from the earliest pill pirates, but still very much a work in progress. It was using Unity for more agile, iteratative testing, while work in Unreal at this time was very early, aiming to create the reveal trailer. pic.twitter.com/yIPLtBLIUv
— Jeph Pérez | 🐒🏝 (@rare_fanatic) September 20, 2022
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Excelhedge (@Excelhedge) September 20, 2022
Don't ever trigger Game Devs, especially when know nothing their work.
Below is @Bungie's #Destiny's early Alpha build vs Destiny Rise of Iron pic.twitter.com/9Np6gqlshv
Graphics are the first thing finished in a video game pic.twitter.com/JEjHiOdEzR
— RIKUSYO (@RIKUSYO) September 21, 2022
Apparently "Graphics are the first thing finished in a video game".
— 11 bit studios (@11bitstudios) September 21, 2022
Below you can see a screenshot from an early build of a game which you now know as @frostpunkgame back when it didn’t even feature struggles against low temperatures. pic.twitter.com/efbkQYtnet
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Sumo Digital (@SumoDigitalLtd) September 21, 2022
Games evolve throughout development. Just sayin 🤷♀️#SnakePass pic.twitter.com/QWbzzPgpBu
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Flix Interactive (@FlixInteractive) September 21, 2022
Check out these sweet graphics that we developed first in an early build of @SniperElite 5's Landing Force mission. pic.twitter.com/Y9fRlNVuXN