Nedávná finanční konference Ubisoftu přinesla několik překvapení. Těmi největšími byl odklad dalšího Assassin's Creed na jaro příštího roku a zrušení čtyř projektů, včetně free-to-play battle royale střílečky Ghost Recon Frontline pro více než sto hráčů, Splinter Cell VR a dvou dosud neoznámených titulů.

Zahraniční novináři a insideři si ale všímají jedné podstatné věci. Francouzská společnost měla vyslat jasný vzkaz, že snižuje rizika a zaměřuje se na Assassin's Creed a mobilní hry, kde má vidět největší možnosti výdělku.

Ke zrušení dalších připravovaných her dojít nemá, Skull and Bones, Mario + Rabbids Sparks of Hope, Avatar: Frontiers of Pandora, Beyond Good and Evil 2 a další hry mají vyjít co nejdříve to bude možné, doufejme, že s ohledem na jejich kvalitu.

AVATAR: FRONTIERS OF PANDORA MUSÍ BÝT PERFEKTNÍ

Odklad Avatar: Frontiers of Pandora byl učiněn s ohledem na kvalitu hru, vývojáři podepsaní za sérií The Division dostávají více času, aby tuhle first-person akční adventuru vyšperkovali.

„Chceme z Avatara udělat značku videoherního průmyslu. Je pro nás důležité, abychom přišli s něčím, co bude dokonalé,“ nechal se slyšet Yves Guillemo, generální ředitel Ubisoftu.

Avatar: Frontiers of Pandora má sice vypadat hezky, ale hratelnost je údajně v drsném stavu. Tuto skutečnost se před měsícem dozvěděl novinář a insider Jeff Grubb. Což by vysvětlovalo odklad, který je z konce letošního roku minimálně do jara tohoto dalšího. Osobně bych Avatara očekával až na podzim, protože na jaro směřuje Assassin's Creed.

SKULL AND BONES NEPŘESVĚDČIL ANI VÝVOJÁŘE

Pirátská akce Skull and Bones musí vyjít i kdyby Ubisoft nechtěl, jinak by firma porušila dohodu se singapurskou vládou, která investovala do tamního studia. Otázkou je, jak to v budoucnu s tímto titulem bude. Podle nejnovější zprávy mají být skeptičtí i sami vývojáři, kteří na projektu pracují.

V úspěch Skull and Bones nevěří z důvodu toho, že hra postrádá hloubku. Nemáme čekat nic víc, než ukázala nedávná videa. Hloubku údajně postrádá každá část hry. To může vést k tomu, že většina hráčů krátce po vydání odpadne a přestane pirátské dobrodružství hrát. To může poškodit ambiciózní plány s postupným rozšiřováním hry.

Já sám jsem z nedávné prezentace nebyl moc nadšený a v článku/videu jsem se zamyslel nad tím, kdy se v Ubisoftu zase naučí dělat zajímavé hry. Pokud to ale takhle půjde dál, tak ono světlo na konci tunelu se spíše vzdaluje. Třeba Ubisoft překvapí, šanci má 10. 9. letošního roku na showcase Ubisoft Forward.

ZRUŠENÍ ROLLER CHAMPIONS?

Viditelná snaha Ubisoftu ušetřit peníze a vyvarovat se přílišnému riziku může ovlivnit ještě Roller Champions od Ubisoftu Montreal. Dle Jeffa Grubba má dojít ke zrušení tohoto titulu z důvodu toho, že není natolik úspěšný, i když je lepší než dříve zrušená battle royale akce Hyper Scape.

Roller Champions byl spuštěn v květnu letošního roku a podpora údajně skončí po uvedení třetí sezóny. Za tímto rozhodnutím může být záměr uvolnit týmu ruce a zdroje, které budou směřovat k dříve zmiňovanému Assassin's Creed Infinity, rozsáhlé platformě, jež má v budoucnu nabídnout více různorodých zážitků ze světa AC ve stylu live service (živé služby).