Dobré ráno. Rázný vzkaz bývalého kreativního ředitele Days Gone. Vývoj čtyř AAA titulů v Microsoftu. Odpočítávání Farming Simulatoru. Deathloop bez rychlého ukládání. Sen otce Gran Turisma. EA překvapila hráče.

Pohodlně se usaďte a vychutnejte si při snídani, cestě do práce nebo kdykoli jindy naši pravidelnou rubriku Stručně. Každé všední ráno (ve výjimečných případech později) vám přinášíme to nejzajímavější z herního světa.

- Nestěžujte si, pokud hra nedostane pokračování, když jste ji nepodpořili v den vydání, vzkazuje nespokojeným hráčům John Garvin, kreativní ředitel Days Gone. Ten Bend Studio opustil krátce po vydání hry. Pokud hráči chtějí pokračování, mají tituly kupovat za plnou cenu a nečekat na slevy nebo darování hry v rámci PlayStation Plus.

Přečtěte si také: Místo návratu Uncharted dostal přednost remake The Last of Us. Jak je to s Days Gone 2?

- Microsoft má pracovat na čtyřech AAA titulech. Mezi nimi jsou tři dosud neoznámené nové značky a spin-off nespecifikované IP. Tři projekty mají být velmi ambiciózní, ale není jasné, zda je tím myšlen rozpočet nebo rozloha světa. Jednomu projektu se přezdívá Cyclone, tvoří ho velmi zajímavý tým, má propojený svět, bude to skvělá online hra pro více hráčů a má být prý brzy představen. Jeho tvůrci se v minulosti soustředili na multiplayer.

- Někteří si myslí, že mezi čtyřmi AAA hry od Microsoftu může být Scalebound, zrušený projekt od PlatinumGames. To ale popírá Jez Corden.

- Včera se na sociálních sítích Farming Simulatoru objevilo odpočítávání. Vypadá to, že ve čtvrtek dojde k oznámení nového dílu. Ten by měl vyjít v letošním roce.

- V Deathloopu nenajdete možnost rychlého ukládání a načítání hry, jak jsme se dozvěděli díky magazínu Edge. Vývojáři ze studia Arkane tím chtějí hráče nutit žít se svými volbami a neustále se zlepšovat. Ve hře nebude ani New Game Plus mód. Podle vyjádření nesedí do herního stylu.

- Kazunori Yamauchi se zaměřuje na vývoj Gran Turisma 7, které je v plánu na příští rok pro PlayStation 5. Během rozhovoru pro KPMG prohlásil, že by rád pokračovat v práci na Gran Turismu. Série by podle něj měla být na stejné lodi jako automobilová kultura a automobilový průmysl. Zároveň by ale chtěl udělat něco jiného. Chtěl by vytvořit svět, jenž je realističtější než ten skutečný, ať už je to v Gran Turismu, nebo ne. Otec GT série říká, že realismus v dnešní době spočítá ve věrné prezentaci skutečného světa. On by ale chtěl vytvořit něco, co už neexistuje. Jako příklad uvedl rodné město Kašiwa, které bylo za jeho mládí obklopené kopci a pláněmi. Ty už tak ale nejsou, tak proč je nevytvořit v herním světě...

Přečtěte si také: Z Immortals Fenyx Rising se může stát série

- Yosuke Saito, otec série NieR, ve spolupráci se Square Enix pracuje na nové hře. Jisté je, že vyjde digitálně.

- Dvouminutový trailer na NieR Replicant ver.1.22474487139… láká na bonusový obsah. Ten zahrnuje nový dungeon 15 Nightmares, epizodu Mermaid, nové kostýmy a nové zbraně.

- Nejprodávanější hry minulého týdne na Steamu: It Takes Two, Stellaris: Nemesis, Valve Index VR Kit, Sea of Thieves, OUTRIDERS, Valheim, Monster Hunter World: Iceborne, The Forest, Forza Horizon 4 a Satisfactory.

- Shaun Escayg, který napsal scénář Marvel's Avengers a byl kreativním ředitel, opustil Crystal Dynamics a vrátil se do Naughty Dog. V americkému týmu působil jako filmový režisér u The Last of Us a Uncharted 4, byl také šéfem vývoje Uncharted: The Lost Legacy. Naughty Dog nedávno připustili, že mají potíže pracovat na dvou projektech současně. Tak snad jim Escayg pomůže.

- Microsoft brzy rozšíří seznam her ve zpětné kompatibilitě Xboxu Series X/S, které využívají FPS Boost, vzkázal Jason Ronald z Xboxu. Naposledy v březnu byly o FPS Boost obohaceny tituly Dishonored: Definitive Edition, Fallout 4, Prey, Fallout 76 a The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition.

Přečtěte si také: FIFA 22 bez Barcelony, Realu Madrid nebo Chelsea? Superliga může všechno změnit

- Společnost Electronic Arts si dělá legraci ze svých vlastních serverů, přirovnává je k problémům, které ochromily sociální síť Twitter. Stává se pravidlem, že při vydání nějaké hry (jmenovitě třeba FIFA) jsou servery přetížené a hráči volají po lepší infrastruktuře. Někteří srandičku od EA berou s nadsázkou, jiní tvrdí, že takové zprávy na oficiální kanál vydavatele nepatří. Co si myslíte vy?