Tak tohle bylo rychlé. Krátce po sobotní půlnoci legendární herní designér John Romero vydal SIGIL 2, neoficiální šestou epizodu původního DOOMu z roku 1993 ve verzi pro PC. Samozřejmě tak učinil v souvislosti s 30. narozeninami revoluční hry od studia id Software, pod níž je osobně podepsán. A nyní si mohou SIGIL 2 stáhnout i majitelé konzolí.

Romerova novinka obohatila nabídku bezplatných addonů, jež si může každý stáhnout z hlavního menu nového vydání DOOMu (1993) i DOOMu 2, které vyšlo v roce 2019 ve verzi pro PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, iOS a Android a které v následujícím roce zamířilo i na PC. Tento krok se dal očekávat, jelikož první SIGIL, taktéž vydaný v roce 2019, byl mezi prvními addony, jež si mohli majitelé nových verzí prvních dvou dílů série DOOM stáhnout z nabídky Addons v hlavním menu. Asi málokdo ale čekal, že na polo-oficiální vydání kolekce devíti nových levelů od Johna Romera, v nichž se ukrývají i arény pro deathmatch, dojde tak záhy po zveřejnění originálního .WAD souboru určeného pro PC.

Podobně jako v případě prvního SIGILu, který lze brát jako neoficiální pátou epizodu od Johna Romera, však platí, že přes hlavní menu DOOMu a DOOMu 2 si lze na PC i konzolích stáhnout pouze bezplatnou verzi, která je vybavená MIDI soundtrackem od Jamese Paddocka. Tu si můžete ve verzi pro osobní počítače už několik dnů stáhnout i samostatně, a to zde.

Jestli chcete při hraní Romerova nového projektu poslouchat vynikající MP3 soundtrack od umělce s přezdívkou THORR, musíte si SIGIL 2 koupit digitálně nebo ve fyzickém big boxu v Romerově e-shopu a poté příslušný .WAD soubor prohnat přes GZDoom či jiný běžně dostupný source port určený pro moderní operační systémy. Stejným způsobem je třeba spustit i už zmíněnou samostatně staženou bezplatnou verzi SIGILu 2, protože oba díly SIGILu jsou v zásadě „jen“ uživatelské mody. Přestože je vytvořil člověk, který pracoval také na původním titulu, jenž rozšiřují. Nutno také podotknout, že s výjimkou hudebního doprovodu je obsah placené a bezplatné verze totožný.

Na webu Slayers Clubu, jenž funguje jako jakési informační centrum pro fanoušky sérií DOOM, Quake a Wolfenstein v režii vydavatele Bethesda Softworks, pak najdete také zajímavý rozhovor s Johnem Romerem. Touto cestou Romero rovněž potvrdil, že aktuálně hodlá ve svém volném čase vytvořit balík 32 úrovní pro DOOM 2, jenž ponese krásný název Hellion. Level One Humanity, který Romero vytvořil a vydal minulý rok v souvislosti s podporou Ukrajiny, je mimochodem určitá ochutnávka Hellionu. Úroveň má být rovněž součástí finální verze tohoto tzv. megawadu.

Co víc, jakmile bude Hellion na světě, John Romero se hodlá konečně vrhnout i na první Quake z roku 1996. Po jehož vydání mimochodem opustil id Software, aby spolu se svým přítelem, taktéž známým designérem a taktéž zakladatelem id Software Tomem Hallem založil slavné a zároveň prokleté studio Ion Storm (Daikatana, Anachronox a zásluhou úspěšnější a déle fungující austinské pobočky také Deus Ex, Deus Ex: Invisible War a Thief 3: Deadly Shadows).

Protože je SIGIL 2 pecka, už se vážně těšíme na to, co nám přinese Hellion pro DOOM 2 a nová Romerova epizoda pro Quake. Nemluvě o tom, že irské studio Romero Games, jež Romero založil se svou ženou Brendou, aktuálně ve spolupráci se zatím utajovaným velkým vydavatelem připravuje dosud neoznámenou střílečku, kterou pohání engine Unreal 5.