Magazín · Novinky · Aktualizováno v pátek 11. 6. 2021 22:25
Prime Matter navrátí Painkillera a přinese Kingdom Come: Deliverance na Switch
Letošní E3 už je v plném proudu a její slavnostní zahájení v rámci Summer Game Festu taktéž. Jedním ze zajímavých segmentů byl také ten týkající se Koch Media, potažmo jejich nově oznámené herní vydavatelské divize Prime Matter. A my vám přinášíme všechno, co byste o nich potřebovali vědět. Přesněji řečeno to, na jaké hry se od nich můžeme těšit. Nechybí návrat série Painkiller nebo přepracovaný český Lost Hero s názvem The Lost Oricru, o kterém jsme psali samostatně zde.
Přečtěte si také: VELKÝ souhrn z celé E3 2021 - Oznámení, videa, novinky
„Základem herního průmyslu je samozřejmě zábava. Prime Matter se bude neustále snažit inovovat a inspirovat hráče [...] a zároveň zachovávat základní hodnoty, díky nimž je naše odvětví tak výjimečné,“ dočteme se v tiskové zprávě.
„[Prime Matter] bude vydávat bohaté portfolio nových titulů napříč širokou škálou žánrů a také některé zavedené značky, například od studií jako Warhorse Studios,“ je dodáno.
A na jaké „bohaté portfolio“ se budeme moci těšit? Najdeme tam hned několik nových značek i pár překvapení.
PAYDAY 3
Již dříve bylo oznámeno, že studio Starbreeze před krachem zachránila společnost Koch Media, která se zároveň postará o vydání třetího dílu kooperativní střílečky Payday.
Z ní jsme se bohužel nedozvěděli nic nového a dostali pouze pěkný artwork. Vydání nás čeká v roce 2023 pro PC a konzole.
CROSSFIRE: LEGION
Z rukou kanadského týmu Blackbird Interactive, vývojářů například Hardspace: Shipbreaker, a studia Smilegate (CrossfireX) se můžeme těšit na real-timovou strategii Crossfire: Legion.
Ani z té jsme bohužel neviděli nic. Těšit se ale máme na „unikátní přístup k futuristické globální válce a válčícím frakcím.“
Mělo by jít o hru založenou právě na universu Crossfire s rychlou akcí a plně upravitelnou armádou od lidí, kteří pracovali například na sérii Homeworld, Company of Heroes nebo Dawn of War. Na vydání se můžeme těšit již příští rok exkluzivně pro PC. Hra by měla nabízet jak singleplayer, tak multiplayer.
GUNGRAVE G.O.R.E.
Jihokorejské studio IGGYMOB si pro nás naopak chystá „stylovou akční střílečku z pohledu třetí osoby“, která se bohužel řadí mezi ty tituly, z nichž jsme toho opět neviděli mnoho.
Hrát bychom nicméně měli za postavu Grava, „pistolníka vzkříšení“ a „drsného anti-hrdinu vašich snů“, který má likvidovat tuny nepřátel v krvavém baletu střel. Těšit se máme na to nejlepší, co dokáže západní a východní game design nabídnout. Hra by měla vyjít na PC a konzole někdy v průběhu příštího roku.
Připomeňme si, že Gungrave je poměrně starou sérií vytvořenou studiem Red Entertainment v roce 2002, která se mezi lety 2004 a 2005 dočkala pokračování, před pár lety neúspěšné VR verze a dokonce i televizního anime seriálu.
SCARS ABOVE
Mezi první zcela novou značku patří představené temné sci-fi Scars Above. To si vzalo na paškál srbské studio Mad Head Games, které má za sebou převážně mobilní tituly logického rázu.
Jejich debutem pod křídly Koch Media bude akční adventura, v níž se osamělý protagonista snaží přežít v nepřátelském světě plném nočních můr. K vydání by mělo dojít někdy příští rok pro PC a konzole. Těšit se máme především na vyzývavou hratelnost, kombinaci soubojů a průzkumu, možnost udělat chytrá rozhodnutí a používat uvěřitelné zbraně a technologii. Nevíme, jak vám, ale nám celý titul z popisu lehce evokuje Bloodborne od FromSoftware, ačkoli concept arty a gameplay záběry níže poukazují na něco zcela odlišného.
FINAL FORM (PRACOVNÍ NÁZEV)
Další nová značka pochází od vývojářů top-down střílečky RUINER. Ve Final Form (což je prozatím jen pracovní název) se můžeme údajně těšit na to, co studio umí skvěle. Půjde o střílečku z pohledu první osoby zasazenou do sci-fi světa, v níž se zhostíme role „humanoidního avatara sentientní lodi“.
Příběh se točí kolem průzkumu toho, co leží za hranicemi známého vesmíru, s cílem se vypořádat s nezastavitelným morem a ochránit poslední nebeskou bytost ztělesňující esenci života a stvoření.
Datum vydání zatím oznámeno nebylo. Dočkat bychom se však měli na PC a konzolích a podpory online kooperace až pro tři hráče.
DOLMEN
Akční RPG z pohledu třetí osoby kombinující prvky kosmického hororu a sci-fi je přesně to, co nabízí Dolmen od studia Massive Work Studio. Jde o hru, která byla oznámená již v minulosti, ale nyní se dostala pod záštitu společnosti Koch Media.
S vydáním příští rok na PC a konzole aktuální i minulé generace můžeme čekat singleplayerovou a multiplayerovou akci připomínající soulslike tituly.
ECHOES OF THE END (PRACOVNÍ NÁZEV)
Od islandského studia Myrkur Games nás čeká debut v podobě ambiciózní příběhové akční adventury Echoes of the End. V tomto fantasy světě se vžijeme do role Ryn, schopné bojovnice s unikátní schopností manipulovat a ničit hmotu.
Hra je naplánovaná na PC a konzole.
THE CHANT (PRACOVNÍ NÁZEV)
The Chant je již dříve oznámený, avšak ne moc propagovaný kosmický horor od nezávislého kanadského studia Brass Token. Při průzkumu odlehlého ostrova musíte bojovat a uniknout psychedelickým hrůzám.
Vydání je naplánováno na příští rok pro PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S. Obrázky níže pocházejí z před-produkčního prototypu hry.
KINGDOM COME: DELIVERANCE NA NINTENDO SWITCH
Jedno z dalších oznámení je také to, že se české RPG Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios podívá na Nintendo Switch. Původně nic takového v plánu nebylo, ale za existenci této verze mohou fanoušci vděčit z větší části sami sobě.
Koncem minulého roku byla pro PlayStation 4 v Japonsku oznámená definitivní verze hry, Kingdom Come: Deliverance Royal Edition. V důsledku nechtěné chyby byla hra uvedena i ve verzi pro Nintendo Switch, která v té době nebyla chystaná.
„Chyba byla opravená, ale [mylná] informace se dostala dál. Ohromující zpětná vazba nám nicméně otevřela oči a byla nedílnou součástí pozdějšího rozhodování. Společnost Saber Interactive, taktéž spadající pod Koch Media, již několikrát prokázala, že je tím správným partnerem pro snahu z nemyslitelného udělat myslitelné,“ vzpomíná a vysvětluje oficiální tisková zpráva.
„Je úžasné vidět, jak velký vliv a zapojení mohou mít hráči po celém světě na vývoj her. Jejich ohromující zpětná vazba a reakce fanoušků nás přiměly přehodnotit naše možnosti a zasednout ke stolu se společností Saber Interactive, která je pro tento ambiciózní počin ideálním kandidátem," dodal PR manažer Warhorse Studios, Tobias Stolz-Zwilling.
Přečtěte si také: The Last Oricru je české akční RPG zrozené ze hry Lost Hero
NÁVRAT PAINKILLERA
Hra, ze které jsme dostali s přehledem nejméně informací, je pak velkolepý návrat série Painkiller. Vrátí se a… to je tak všechno, co víme.
Připomeňme si však, že naposledy jsme se se sérií Painkiller setkali u dílu Hell & Damnation z roku 2012, který fungoval jako remake původního dílu z roku 2004. Na prvním díle pracovalo studio People Can Fly (které například nedávno vydalo svou zatím poslední hru Outriders) a o vydání se starala firma DreamCatcher Interactive.
Ta zároveň v průběhu následujících let vydala přímý datadisk Battle out of Hell v roce 2004 (taktéž od People Can Fly) a samostatné datadisky Overdose (v roce 2007 od Mindware Studios), Resurrection (2009 od Homegrown Games), Redemption (2011 od Eggtooth Team) a Recurring Evil (2012 od Med-Art). Poslední zmíněný datadisk již vycházel pod záštitou THQ Nordic, kteří DreamCatcher rok předtím koupili.
Nyní se tedy série vrací a víme jenom to, že je jako spoluvydavatel označeno studio Saber Interactive, k vydání by mělo dojít na PC a konzole a těšit bychom se měli na podporu kooperativního multiplayeru.
TO OSTATNÍ
Není to však zcela všechno. Pod jménem Prime Matter bude nově vycházet i řada dalších již existujících her nebo nadcházejících. Mezi nimi najdeme konzolové vydání taktické tahovky Phoenix Point, strategie Iron Harvest, definitivní edice Outward, Mount & Blade II: Bannerlord, zcela novou hru od Warhorse Studios, DLC pro Wasteland 3 či hry King’s Bouty 2 a Encased.
K těmto titulům ovšem konkrétní detaily řečeny nebyly a počkat si tak na ně budeme muset buďto někdy později, případně během zítřejší konference Koch Media.