Electronic Arts je další společností, která doplatila na krizi videoherního průmyslu. Ta je přičítána nepromyšlenému nabírání lidí v době covidu. EA oznámila rozsáhlou restrukturalizaci, plánuje propustit přibližně 5 % zaměstnanců.

Před rokem EA po celém světě zaměstnávala 13 400 lidí. Propouštění se tak dotkne přibližně 670 z nich. Generální ředitel Andrew Wilson chce zefektivnit činnost firmy, aby mohli hráčům přinášet pohlcující a propracovanější zážitky.

V rámci šetření budou zrušeny některé hry a EA se vzdá některých licencí, o kterých se domnívá, že nebudou na měnícím se trhu úspěšné. Chtějí se zaměřit na kreativitu, urychlit inovace a zdvojnásobit vývoj vlastních značek, sportů a masivních online komunit. To mají být věci, které mají největší šanci zaujmout hráče dnes i zítra.

Zajímavé je zrušení first-person akce Star Wars od Respawnu. Podle spekulací mělo jít o střílečku zaměřenou na mandalorianského lovce odměn v době původní filmové trilogie nebo krátce před ní. Takže by to nebyl hlavní hrdina hraného seriálu Mandalorian. Vývoj byl v rané fázi a vedl ho Peter Hirschmann, který dříve působil v LucasArts, podílel se na původních hrách Battlefront a The Force Unleashed a je spoluautorem Medal of Honor.

V Respawnu se plně zaměří na sérii Star Wars Jedi a nové zážitky v Apex Legends. Vypadá to, že tým, co pracoval na FPS Star Wars, tak bude z větší části přesunut k jiným projektům. I přes tyhle změny chtějí v EA nadále spolupracovat s Disney, ve vývoji zůstávají projekty Black Panther a Iron Man. Připomeňme, že v září/septembri loňského roku oznámil odchod z Respawnu Stig Asmussen, vedl vývoj Star Wars Jedi: Fallen Order a Star Wars Jedi: Survivor.

Co naopak nezůstává, tak je studio Ridgeline Games, založené v roce 2022. To nedávno opustil spoluzakladatel Marcus Lehto. Tvůrce Halo s dalšími veterány z oboru měl na starost příběhovou kampaň pro budoucí Battlefield. EA ale studio zavírá a na singleplayer Battlefieldu bude nyní dohlížet Criterion Games. Někteří zaměstnanci Ridgeline Games obohatí tým Ripple Effect (dříve DICE Los Angeles), kde se pracuje na multiplayerových zážitcích nového Battlefieldu. Takže se budou muset ze Seattlu přesunout do Kalifornie.

„Naše vize pro Battlefield je ambiciózní a vzrušující. Projekt dosahuje významného pokroku díky silnému vedení Vince Zampelly a Byrona Beedeho a odhodlaným studiím, která se zavázala vybudovat platformu Battlefield, kterou si naši fanoušci zamilují,“ řekla Laura Miele, prezidentka EA Entertainment.

„Dnes máme největší tým Battlefieldu v historii série, s nadšenými lidmi po celém světě a našimi studii organizovanými tak, aby těžily z franšízového i lokálního vedení. Marcus Lehto nedávno učinil osobní rozhodnutí projekt opustit. Abychom zajistili, že naše práce bude pokračovat bez přerušení, okamžitě jsme jmenovali vedení Criterionu, aby dohlíželo na singleplayer,“ dodala.

Co to znamená pro sérii Need for Speed, to je v současné době ve hvězdách. V EA se ale hodlají soustředit na své největší značky a tituly s vidinou vydělat více peněz. Je v těchto plánech NFS? Bude mít Criterion kapacitu vést vývoj kampaně Battlefieldu a do toho NFS? Samé otázky, leč žádné odpovědi.

Abychom zprávy od EA měli kompletní, je nutné ještě napsat o ukončení mobilních her F1 Mobile Racing, MLB Tap Sports, Kim Kardashian Hollywood a The Lord of the Rings: Heroes of Middle-earth.