Nedávný odklad next-gen verze Cyberpunku 2077 a Zaklínače 3 byl sice nemilým překvapením, zároveň ale šlo o náznak skutečnosti, že se vývojáři v některých ohledech poučili ze svých chyb a nyní nehodlají nic uspěchat. Potvrdila to i nedávná konference s investory, na níž tvůrci z CD Projektu RED znovu uvedli, že oba projekty potřebují více času.

Next-gen upgrade Cyberpunku 2077, který je ve vývoji pro PS5 a Xbox Series X|S a který se aktuálně nachází ve fázi testování, má nabídnout nejen zlepšení grafiky a optimalizace, ale také systémová vylepšení, která jsou určená pro dlouhodobou podporu hry. Nemá jít tedy o žádné revoluční změny, spíše o jakousi celkovou údržbu. S tím pak souvisí skutečnost, že spolu s next-gen upgradem vyjde pro všechny platformy další velká aktualizace Cyberpunku 2077. Zatím nevíme, co přesně nabídne, dá se však počítat s tím, že by mohla uvést další bezplatné přídavky. Dosud jsme se v rámci patche 1.3 dočkali pouze nového auta, speciálních vest pro hlavní postavu a alternativního vzhledu Johnnyho Silverhanda. Stále je také ve vývoji první placené rozšíření, ale na jakékoliv detaily v tomto směru si budeme muset počkat.

Nadále platí, že next-gen upgrade Cyberpunku 2077, tedy i další velká aktualizace, vyjde v prvním čtvrtletí roku 2022, přičemž vývojáři věří, že tento termín stihnou. Nic se nemění ani na plánu vydat ve druhém čtvrtletí příštího roku next-gen aktualizaci Zaklínače 3. Ta vzniká ve spolupráci se studiem Saber Interactive a kromě PlayStationu 5 a Xboxu Series X|S míří i na PC. Očekává se nejen aplikace nových grafických a technických prvků, ale také hrst bezplatných přídavků, jež do Zaklínače 3 přidají předměty inspirované seriálovým Zaklínačem od Netflixu.

CD Projekt RED rovněž potvrdil plány na vývoj nových AAA titulů využívajících značku Zaklínač a Cyberpunk. Už v minulosti studio prozradilo, že počínaje rokem 2022 hodlá zavést paralelní vývoj projektů využívajících obě značky, pro tuto chvíli se nicméně počítá s tím, že plnohodnotný vývoj bude zahájen až po vydání next-gen upgradu Cyberpunku 2077 a Zaklínače 3. Aktuálně probíhají spíše přípravy, konkrétně tvůrci hovoří o R&D, tedy v podstatě výzkumné fázi.

Dříve jsme se dozvěděli i to, že přípravy plnohodnotného multiplayeru pro Cyberpunk 2077 vystřídala snaha uvést v budoucnu blíže nespecifikované multiplayerové prvky v rámci obou značek, které CD Projekt RED vlastní, tedy Cyberpunku i Zaklínače. Ani v tomto směru by se nemělo nic změnit. Jeden multiplayer Zaklínače už tu přitom technicky vzato máme, a to už řadu let. Máme na mysli karetní hru Gwent: The Witcher Card Game, ale jak se zdá, tvůrci počítají i s něčím dalším. Hráči Gwentu se každopádně mohou těšit na další podporu, aktualizace a nový obsah. Bližší informace o tom, co vývojáři chystají na rok 2022, se máme dozvědět 5. prosince/decembera v rámci finále turnaje Gwent Masters Season 3.

Zajímavé je, že navzdory stále problematickému stavu Cyberpunku 2077, jehož stav byl letos zlepšován jen velmi pozvolna, čtvrtletní výnosy studia stouply o 40 %. A jak se zdá, do budoucna by se tento stav mohl ještě zlepšit, stačí se podívat na nedávnou vlnu pozitivních recenzí na Steamu. Kvůli pokračujícím pracím na Cyberpunku 2077 a přípravám vývoje dalších titulů však došlo k meziročnímu poklesu čistého zisku.

CYBERPUNK 2077 V GAME PASSU? JEŠTĚ JE BRZY

Není to tak dávno, co se objevily zvěsti o uvedení Cyberpunku 2077 do knihovny Xbox Game Pass. Spekulace vycházely zejména z použití ukázek ze hry v propagačních materiálech služby xCloud. Zatím se ale nic takového nechystá.

Adam Kiciński, prezident CD Projektu RED, před investory řekl, že zvažují všechny obchodní možnosti, ale tento druh modelu předplatného je dobrý pouze v určitém okamžiku životního cyklu produktu. Jinými slovy, na zařazení Cyberpunku 2077 do Xbox Game Passu je ještě brzy.