Už je to téměř rok, co vyšel Cyberpunk 2077. Tvůrci skvělého Zaklínače 3 ale nedokázali naplnit očekávání fanoušků a spoustu hráčů zklamali. Situace se ale postupně mění. Vypovídá o tom spousta pozitivních recenzích na Steamu od hráčů, kteří si Cyberpunk 2077 nedávno koupili ve slevě. Pomohla samozřejmě řada aktualizací, které během letošního roku vyšly a zlepšily stav hry, ale stejně tak noví hráči nejsou masírování vlnou negativních recenzí. Ta už odezněla.

Vlny pozitivních recenzí si všiml Paweł Sasko z CD Projektu RED. Sasko byl hlavním designérem úkolů v Zaklínači 3 a Cyberpunku 2077. Když se podíváme na Steamu a necháme si zobrazit pouze nedávné recenze od hráčů, tak Cyberpunk 2077 má 84 % pozitivních názorů. Díky tomu je hra ve službě označena jako velmi pozitivní.

To samozřejmě CD Projekt RED těší a jde to ruku v ruce s jejich vizí. V novém rozhovoru se prezident polského studia pochlubil s jednou věcí. Věří, že Cyberpunk 2077 bude v budoucnu považován za velmi dobrou hru, jakmile budou konečně vyřešeny všechny problém.

„Cyberpunk 2077 je největší, nejambicióznější a rozhodně nejsložitější projekt v naší 27leté historii. Téměř v každém ohledu jsme se snažili posunout o krok dál, stejně jako jsme to udělali s každým dílem ze série Zaklínač, který jsme vydali. Vydání nové hry z nové série přináší mnoho výzev a rizik, zejména když je koncept tak komplexní. Přivedli jsme k životu obrovské, pulzující futuristické město s názvem Night City, kde se odehrávají nelineární příběhy postav,“ řekl Adam Kiciński v rozhovoru pro polské ekonomické noviny Rzeczpospolita.

„Jsme hrdí na mnoho aspektů hry, ale jak víme, ne všechno šlo podle našich představ. Nicméně, povědomí o značce Cyberpunk, které se nám podařilo vybudovat, je obrovské a herní svět, jeho postavy a detaily mají fanoušky po celém světě. Neustále pracujeme na aktualizacích a připravujeme také verzi pro nejnovější generaci konzolí. Původní vydání nás samozřejmě hodně naučilo. Nakoplo nás to a motivovalo ke změnám, díky kterým budeme v budoucnu lepší,“ přidal šéf CD Projektu RED.

V letošním roce se Cyberpunk 2077 dalších aktualizací nedočká. Současným plánem tvůrců je vydat v prvním čtvrtletí roku 2022 verzi pro novou generaci konzolí (PlayStation 5 a Xbox Series X/S) a s ní velký patch.

„Odložit next-gen verzi Cyberpunku bylo obtížné, ale jsme přesvědčeni, že šlo o správné rozhodnutí, zejména proto, že nám ho jasně doporučil náš vývojový tým. Potřebujeme čas navíc, abychom mohli vyladit vizuální stránku a výkon hry tak, aby byla co nejkvalitnější po celou dobu hraní,“ dodal.

Kiciński to přímo neřekl, ale podle mého věří také v to, že reputaci Cyberpunku 2077 zlepší plánované velké dodatečné balíčky. Ty mají být ve stylu třetího Zaklínače a výrazně rozšířit zážitek v tomto kyberpunkovém světě. To znamená minimálně nové příběhy s novými úkoly, stejně tak se mohou objevit nové postavy. A kdo ví, třeba zavítáme i do dosud neprobádaných míst Night City.

Poslední velkou aktualizaci, patch 1.3, obdržel Cyberpunk 2077 v polovině září, přinesla řadu oprav v hratelnosti, úkolech a otevřeném světě. Plus vylepšila vizuální stránku a uživatelské rozhraní. V červnu CD Projekt prohlásil jednu důležitou věc. Věří, že výkon Cyberpunku 2077 dosáhl „uspokojivé“ úrovně, stalo se tak po šesti měsících oprav a ladění. V srpnu pak dorazilo první DLC s dosud největším patchem.

Navzdory problémům, zejména na konzolích PlayStation 4 a Xbox One, hra za necelý měsíc prodala více než 13,7 milionu kusů. Jak vidno, marketing se polské společnosti vyplatil.