Poté, co studia DICE a Ripple Effect nastínila budoucnost série skrz vytvoření univerza Battlefieldu v čele s Vince Zampellou (spoluzakladatel Infinity Ward a Respawn) a Marcusem Lethem (autor Halo), přichází na řadu nový obsah do Battlefieldu 2042. Hráči se mohou těšit na nové mapy a režimy pro 64 hráčů.

Zástupce Electronic Arts pro GameSpot prozradil, že na příští rok se chystá nová mapa s názvem Exposure. Na konkrétní podrobnosti si musíme ještě počkat. Dotyčný akorát prozradil, že bude něčím výjimečná a posune design map na zcela novou úroveň.

V roce 2022 dojde také na první sezónu, s kterou do hry dorazí nový specialista, zbraně, gadgety a vozidla. V průběhu roku se dočkáme několika sezón, z nichž každá bude obsahovat specifickou sadu nového obsahu.

Dnes s novým patchem dorazil režim Rush na mapy Battlefieldu 2042 a týdenní mise. Během prosince ještě EA přidá časově omezené matchmaking režimy umožňující hrát Conquest a Breakthrough v 64 hráčích na PC, PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S. Běžně se tyto módy hrají ve 128 hráčích, zatímco na staré generaci konzolí je limit nastaven na 64 hráčů. Díky tomu má být akce pohlcující a bitvy méně rozptýlené i na novém hardwaru.

V EA a jednotlivých studiích jsou odhodláni pokračovat ve vylepšování Battlefieldu 2042 a přidávat další nový obsah. Tak uvidíme, zda si hra dokáže napravit reputaci po zpackaném startu.

DALŠÍ FENOMÉN POČASÍ, KTERÝ OVLIVNIL HRATELNOST

Do multiplayerových bitev Battlefieldu 2042 kromě tornáda a písečných bouří měly promlouvat záplavy, ale z tohoto záměru nakonec sešlo. S informací přišel známý insider Tom Henderson. Záplavy měly být součástí jedné z prvních map a podle něho šlo o velmi ambiciózně zpracovaný meteorologický jev.

Vše mělo být součástí mapy Orbital, která je zasazena do severní části Francouzské Guyany, tedy v blízkosti Atlantského oceánu. Otázkou zůstává, jakým způsobem by záplavy ovlivnily hráče. Tornádo ovlivňuje rozhraní (některé prvky nejsou vidět) nebo míření, tak záplavy by možná způsobily, že by se hráč v zaplavených oblastech pohyboval pomaleji.

Těžko říct, zda vývojářům na vyladění tohoto meteorologického jevu nezbyl čas a odstranili ho, nebo šlo o technické problémy, možná kvůli omezeným možnostem konzolí PS4 a Xbox One.

Záplavy na mapě Orbital si můžeme prohlédnout alespoň na konceptech: