Tvůrce sérií Medal of Honor, Call of Duty a Titanfall má důležitý úkol. Na jeho bedrech leží budoucnost Battlefieldu. Společně s Electronic Arts a autorem Halo chtějí z Battlefieldu udělat universum.

Na tohle oznámení si společnost Electronic Arts nemohla vybrat vhodnější dobu. Čistě multiplayerový Battlefield 2042 sice dnes obdržel velkou aktualizaci, která opravuje přes 150 problémů a chyb, ale bohužel se hráči setkávají s dalšími problémy, včetně chyby s připojením. Někteří PC hráči pak hlásí problémy s myší. Vývojáři doporučují smazat soubor PROFSAVE ve složce hry v My Documents.

Jednoduše řečeno, Battlefield 2042 je nedodělaný a bude ještě nějakou dobu trvat, než se dostane do stavu, který umožní bezproblémové hraní. To ale EA nebrání v tom pochlubit se s plány.

V Electronic Arts si uvědomují, že Battlefield 2042 není tak dobrý, jak si všichni vysnili, a došlo k rozhodnutí provést některé personální změny na nejvyšších postech ve studiu DICE. Dočkali jsme se ale také prohlášení o budoucnosti značky.

VINCE ZAMPELLA JAKO ŠÉF BATTLEFIELDU

Roli šéfa série Battlefield bude nově vykonávat Vince Zampella. Spoluzakladatel Infinity Ward, kde vytvořil značku Call of Duty, a spoluzakladatel Respawnu, kde zase vytvořil Titanfall, Apex Legends a Star Wars Jedi: Fallen Order, stoupá na žebříčku.

Mezitím z DICE odchází dosavadní generální ředitel Oskar Gabrielson, jenž bude pracovat na projektu bez vazeb na EA. Do EA mezitím přichází designér Halo Marcus Letho. Ten v Seattlu buduje nový vývojářský tým zaměřený na to, aby do universa Battlefieldu vnesl více příběhu. Tyhle příběhy mají přinést rozmanité zážitky a položit základny pro vyprávění příběhu v současnosti i budoucnosti.

Ano, v EA skutečně chtějí vybudovat universum Battlefieldu, jenž bude zahrnovat více projektů, které budou propojeny navzájem i s hráči. V EA věří, že Vince Zampella je správný člověk na správném místě. Přece jen má s first-person střílečkami velké zkušenosti. Byl to právě on, kdo stál u zrodu sérií jako Call of Duty a Medal of Honor.

Sám Zampella je poctěn, že může pracovat na sérii Battlefield. Je prý přípraven nabídnout zajímavý příběh, aniž by zapomněl na inovace.

„Battlefield nabízí mnoho možností, a to jak z hlediska příběhu pro jednoho hráče, tak z hlediska celkového universa, kde mohou naše týmy vytvářet inovativní herní zážitky. Opravdu je možné všechno,“ uvedl Zampella a v rozhovoru pro GameSpot doplnil, že budou zkoumat nové druhy zážitků a obchodních modelů. Tím nevyloučil, že by jeden z projektů Battlefieldu mohl být free-to-play.

Naštěstí se fanoušci Respawnu nemusejí bát, nová role Zampelly je pouze „doplněk“ ke stávajícím povinnostem manažera. Stále bude dohlížet na práci na plnohodnotném pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order.

PODPORA BATTLEFIELDU 2042, MOBILNÍ TITUL A DALŠÍ PROJEKTY

Pokud jde o to, co by mohlo v tomto propojené universu být, tak tým Industrial Toys připravuje Battlefield Mobile, DICE připravují next-gen Battlefield pro PC a konzole a Ripple Effect Studios (dříve DICE LA), které vytvořilo Portal pro Battlefield 2042, chystají zatím neoznámený projekt, jenž bude následovat po Battlefieldu 2042. Současně ale Ripple Effect podporují Portal.

Podle informací GameSpotu mají DICE, Ripple Effect a nové studio Letha v Seattlu spolupracovat na rozšíření a vylepšení Battlefieldu 2042. A připravované hry pak mají do jisté míry sloužit jako rozšíření nového universa Battlefieldu, které se EA snaží vytvořit.

Zajímavé je, že Lehtův nový tým má vytvořit něco, co se objeví v pozdějších sezónách Battlefieldu 2042 i později. Má jít o položení základů pro příběhové možnosti Battlefieldu dnes i v budoucnu. Mluví se o vyprávění příběhu a vývoji postav série Battlefield.

To ale stále není vše. Zampella ještě prozradil, že EA plánuje výrazný růst počtu vývojářů pracujících na sérii Battlefield. Tento růst má být v rámci celé společnosti, což jde ruku v ruce s probíhající restrukturalizací a dosazení zkušených lidí na ty správné pozice.