Magazín · Novinky · v úterý 21. 12. 2021 11:55
Z Ubisoftu ve velkém odcházejí vývojáři. Co jim vadí?
Kvůli nízkým platům, probíhajícímu zúčtování #MeToo, pracovním podmínkám a dalším problémům se Ubisoft potýká s nepřirozeně vysokou fluktuací zaměstnanců.
Server Axios uvádí, že Ubisoft v posledních 18 měsících zaznamenal masivní odchody, a to jak zaměstnanců nižší a střední úrovně, tak i velkých jmen. Pět z 25 nejvýznamnějších lidí, kteří pracovali na Far Cry 6, je pryč, stejně jako 12 z 50 nejvýznamnějších jmen z Assassin's Creed: Valhalla. Dva současní zaměstnanci uvedli, že tyto odchody zpomalují nebo brzdí projekty.
S odchody se potýkají zejména kanadská studia Ubisoftu v Montrealu a Torontu. Podle sítě LinkedIn se v těchto dvou studiích za šest měsíců snížil celkový počet zaměstnanců nejméně o 60. Zejména v Montrealu má být hlavním důvodem převaha konkurenčních nabídek v nových studiích, které jsou ochotné platit lépe, aby talenty přetáhli. Kvůli tomu Ubisoft nedávno všem kanadským zaměstnancům zvýšil platy, což mělo odliv zpomalit.
Podle jednoho z bývalých zaměstnanců vedení Ubisoftu neustále zdůrazňovalo fráze jako „jít dál“ a „dívat se dopředu“, ale současně ignorovalo stížnosti, obavy a kritiku svých zaměstnanců.
Zdroj: UbisoftUbisoft tlačí své hry do live service. Po Assassin's Creed se stejnou cestou vydává Far Cry
Ubisoft na zprávu reagoval a ujistil, že míra úbytku zaměstnanců je o několik procentních bodů vyšší než obvykle, ale stále v rámci norem v oboru. Dle LinkedIn činí 12 procent, zatímco u Activision Blizzard je to 16 procent, 9 procent u Electronic Arts, 8 procent u Take-Two a 7 procent u Epic Games. V lednu průměr v herním průmyslu činil 15,5 procenta.
Dle posledních zpráv talenti a zkušení vývojáři z Ubisoftu odcházejí i z důvodu toho, že hlavní série Assassin's Creed a Far Cry jsou přeměňovány na live service hry ve stylu Destiny. To má samo o sobě vyžadovat méně pracovních sil než vydávání nových pokračování každé dva roky. Plus, zkušeným tvůrcům se směr titulů jako herní služby nezamlouvá.
Připomeňme ještě, že Ubisoft Toronto pracuje na remaku prvního dílu série Splintel Cell. Nadále má jít o lineární stealth hru ze staré školy. Nemáme se bát toho, že by se dobrodružství tajného agenta Sam Fishera přeměnilo do otevřeného světa.