Magazín · Novinky · v pondělí 7. 6. 2021 11:31
Vývoj pro různé generace není nijak omezující, říká tvůrce Horizon Forbidden West
Oznámení cross-gen verze Horizon Forbidden West se u mnoha fanoušků nesetkalo s pochopením. Mnozí se domnívají, že verze pro PS4 by mohla omezit vize studia Guerrilla Games a zabránit mu v plném využití hardwaru PlayStationu 5. Podle vývojáře jsou tyto obavy zbytečné.
Mathijs de Jonge, hlavní vedoucí vývoje Horizon Forbidden West, v nedávném rozhovoru uvedl, že vývoj hry pro různé generace není nijak omezující.
„Nemyslím si, že by vývoj napříč generacemi byl nějak omezující. Když jsme začínali s konceptem této hry, měli jsme spoustu skvělých nápadů, které jsme zahrnuli do hry. Vůbec jsme nepřemýšleli o hardwarových omezeních ani o ničem jiném, chtěli jsme jen navrhnout opravdu pěkný, jedinečný zážitek pro hráče. Úžasné dobrodružství. Tak jsme také přemýšleli o všech misích a událostech, kterými bude muset hráč projít,“ uvedl pro Hardware Zone.
Přečtěte si také: Spousta nových informací a detailů ohledně Horizon Forbidden West
De Jonge dále hovořil o tom, v čem bude verze hry pro PS5 lepší než verze pro PS4, včetně vizuálních vylepšení, podpory funkce DualSense a dalších.
„Myslím, že kromě 3D zvuku, rychlého načítání a funkcí DualSense je mezi těmito dvěma konzolemi velký rozdíl v grafice. Na PlayStationu 5 můžeme přidat mnohem více grafických detailů. Můžete například vidět drobné chloupky na tváři Aloy, stejně tak uvidíte spoustu detailů z větší vzdálenosti. Myslím, že si toho v demu moc lidí nevšimlo, ale na skalách byl vidět mech, který tam roste. Na PlayStationu 5 je každé jednotlivé vlákno mechu vykresleno samostatně. PS5 je výkonnější a umožňuje nám zahrnout do obrazu mnohem více detailů. Vedle výpočetního výkonu je to jeden z největších rozdílů,“ dodal s tím, že extra výkon next-gen konzole Sony využívají také pro filmové nasvícení, které je běžně využíváno ve filmech. V PS5 verzi Horizon Forbidden West je zapnuté pořád. I díky němu hra vypadá lépe.
Zástupci studia Guerrilla Games nedávno potvrdili, že na PS5 si budeme moci Horizon Forbidden West zahrát při 60 snímcích za sekundu.
VÝVOJ TECHNOLOGIE VYKRESLOVÁNÍ VODY TRVAL ROKY
O dalších detailech se Mathijs de Jonge rozpovídal pro magazín GQ, kde se věnoval dobrodružství pod vodou. Hlavní hrdinka Aloy na Zakázaném západě, které bylo kdysi Kalifornií, se bude pohybovat po větší mapě otevřeného světa. Ten tvoří dokonce velký oceán, jenž bude možné prozkoumat.
Potápění a průzkum potopených ruin starověké civilizace, objevování pokladů a další aktivity jsou v Horizon Forbidden West důležité. Vývojáři kladli důraz na vykreslování vody. Příprava technologie vyžadovala několik let.
„Naši vývojáři věnovali neuvěřitelné množství času vykreslování vody a technikám vln. Pravděpodobně nad tím strávili roky. Do zarostlých ruin San Francisca můžeme vložit spoustu detailů. Myslím, že si moc lidí nevšimlo, že každý prvek je vykreslen individuálně,“ prozradil opět něco ze zákulisí de Jonge. Čas se znovu podívat na první gameplay záběry?
Přečtěte si také: Aloy příliš baculatá a málo holčičí? Nespokojený hráč reaguje na Horizon Forbidden West
BUDE ALOY LÉTAT?
Jako všechna pokračování, i Horizon Forbidden West slibuje, že bude lepší než jeho předchůdce. První gameplay záběry potvrdily, že Aloy nově umí šplhat, používá hák a má padák, aby se mohla snést z výšky a například překvapit nepřítele. Není divu, že hráče zajímá další důležitá věc: bude Aloy ve hře létat?
Než na tuhle otázku odpovídáme, tak připomeneme jednu zajímavost. Létání bylo součástí raných fází vývoje Horizon Zero Dawn, ale bylo s nechutí odstraněno kvůli hardwarovým omezením. Nyní má ale tým více zkušeností se svým Decima Engine a výkon PlayStationu 5 by mohl létání konečně umožnit. Tady ale nesmíme zapomenout, že titul dorazí také na PS4.
Přečtěte si také: Summer Game Fest 2021 bude větší a krátce před E3
Na zvídavou otázku odpověděl opět Mathijs de Jonge. Létání nepotvrdil, ani nevyvrátil.
„Jsme si vědomi, že tato funkce je na seznamu přání hráčů velmi vysoko, bohužel její přítomnost nemohu potvrdit ani vyvrátit. Mohu hovořit pouze o tom, co je obsaženo v ukázce, kterou jsme předvedli,“ vyhnul se šibalsky odpovědi na otázku a dal prostor spekulacím.
Co se data vydání týče, to stále nebylo potvrzeno. Vývoj je na dobré cestě a vše směřuje k vydání na konci letošního roku. Zatím se ale Guerrilla Games a Sony nechtějí zavázat a slíbit, že tomu tak skutečně bude. Nicméně, práce jsou v závěrečné fázi.