Horizon Forbidden West vypadá dost dobře, nemyslíte? Není tomu ani týden, co jsme měli možnost ze hry vidět téměř 14 minut gameplay záběrů. Nejeden fanoušek samozřejmě dychtil po něčem dalším. A ačkoli to video bohužel není, jsou to alespoň informace. Spousta informací.

Několik serverů, zejména GameInformer, měl možnost vyzpovídat tvůrce hry a dozvědět se řadu peprných zajímavostí.

Přečtěte si také: Horizon Forbidden West - Gameplay trailer s českými titulky

NAPROSTO VOLNÝ POHYB

Jedna z velkých věcí, o kterých se v rozhovoru GameInformeru mluvilo hned zkraje, je pohybový systém a průzkum. Přitahovací hák, kluzák (Shield Wing) a dýchací maska k podvodnímu průzkumu jsou jen některé z předmětů, které budeme moci ve hře využít a má nás tohoto čekat více.

Zásadní novinkou a změnou oproti prvnímu dílu je možnost libovolného šplhání. Už tak nebudete odsouzeni pouze na žlutě vyznačené cesty, po kterých můžete šplhat jako v prvním díle; nyní budete moci lézt po „každém kameni, každé hoře, každé skále“. To by navíc s již zmíněnými předměty mělo působit velmi hbitě a příjemně. S hákem se budete moci rychleji dostat nahoru, zatímco s kluzákem zase rychle dolu.

K celému pohybovému systému bylo navíc přidáno několik „quality of life“ úprav, které jej mají dělat ještě o ten další kousek zajímavější. Mezi zmíněné patří například high vault, tedy možnost se zachytit říms, které jsou trochu výš a Aloy by se jich v prvním díle nechytla, ale nyní chytne.

SPOUSTA TESTOVÁNÍ HRY PROBÍHÁ NA PLAYSTATION 4

Už nějakou dobu víme, že Horizon Forbidden West bude jedna z těch mezigeneračních her, které se podívají jak na aktuální PlayStation 5, tak PlayStation 4. Značná část vývoje se podle všeho uskutečnila právě na PS4, stejně tak jako velká část testování. Vývojáři se nechávají slyšet, že na nyní už minulé generaci poběží hra skvěle a bude vypadat skvěle.

PlayStation 5 přesto dostává velkou péči. Verze hry na nové generaci bude vypadat mnohem lépe a těšit se můžeme na mnohem více detailů nebo speciální renderovací techniku k podvodním sekcím. Na Aloy zároveň bude použité speciální osvětlení, které sice bude existovat i na PS4 verzi, ale pouze v cut-scénách.

Samozřejmostí bude podpora ovladače DualSense, a to jak adaptivních spouští, tak haptické odezvy, a 3D audia. V jiném rozhovoru bylo zároveň potvrzeno, že PS5 verze pojede na 60 snímků za sekundu při zapnutém výkonnostním režimu. Zatím ale není jasné, jaké můžeme čekat rozlišení nebo zda se můžeme těšit na podporu ray tracingu. Možnost 60 snímků je však dobrá zpráva.

KOMPLETNĚ PŘEPRACOVANÝ STROM DOVEDNOSTÍ

Dalším z bodů ohledně Horizon Forbidden West je také strom dovedností a takzvané „valor surges“. Strom dovedností měl být kompletně přehodnocen a přepracován a má nabídnout úplně odlišné dovednosti oproti prvnímu dílu. Zároveň má dovolovat hráčům si vybrat jejich specifický herní styl. Detaily o nich si ale vývojáři nechali pro sebe.

Přečtěte si také: Aloy příliš baculatá a málo holčičí? Nespokojený hráč reaguje na Horizon Forbidden West

Každý styl pak má nabídnout již zmíněné valor surges. Tedy speciální útoky s různými efekty. K použití valor surge budete potřebovat nabít jeden ze dvou ukazatelů v pravém dolním rohu; toho docílíte „taktickým hraním“. Pod tím si vývojář představují cokoliv, co vám přidá zkušenostní body nazvané Tactical Combat. Jako jsou například zásahy do hlavy nebo odstranění částí strojů.

VĚTŠÍ DŮRAZ NA BOJ ZBLÍZKA

Dalším probíraným tématem bylo vylepšení a větší důraz na souboje zblízka. Vypadá to, že Aloy stále bude mít stejnou zbraň, avšak s ní bude moci udělat mnohem víc věcí. Zejména došlo na zmínku o kombo útocích. Ty si budete odemykat v rámci stromu dovedností, přičemž každé kombo bude mít svůj specifický účel.

V gameplay ukázce jsme mohli vidět kombo s mnoha útoky. Jiným příkladem je ale tzv. „Resonator Blast“, který nám má dovolit „nabít“ špičku našeho kopí, vygenerovat na ni energii a tu poté předat na část těla nepřítele. Po zásahu šípem ono místo, potažmo energie, vybouchne.

STARÉ POSTAVY, NOVÉ POSTAVY A NEJEN SAN FRANCISCO

Velký důraz samozřejmě není kladen jenom na hratelnost, ale i příběh. Od událostí první hry uběhlo šest měsíců a Aloy se dostává právě do „zakázaného západu“, kde potká nové nepřátele a nová stvoření. Ale stejně tak se sjednotí s několika známými postavami z prvního dílu, včetně Erenda, kterého jsme mohli v ukázce vidět, a úplně novými pomocníky. S těmi bychom navíc měli tentokrát trávit mnohem více času.

A to podle všeho nejen v San Francisku. Vývojáři do detailů sice nezacházeli, ale lákají na to, že San Francisco bude jen jedna z „mnoha, mnoha, mnoha“ lokací, které navštívíme. Stejně tak se máme těšit na mnoho typů biomů a klimat; zatímco San Francisco má být téměř až tropickým rájem, ve hře budou i lokace, které jsou opravdu studené a prý nás čekají i nějaká překvapení.

UPRAVOVÁNÍ ZBRANÍ A DATUM VYDÁNÍ

Posledním bodem diskuze bylo upravování zbraní a obleků a mechanika pracovního stolu. Z přírody, zvířat, rostlin a strojů budeme sbírat suroviny, které následně použijeme právě u pracovního stolu, jež se bude nacházet v osadách.

O tomto systému se toho více dozvíme brzy, ale pro teď víme, že se můžeme těšit na detailní upravování zbraně v rámci několika kroků. Čeká nás nejen vylepšování statistik, ale také odemykání dovedností s konkrétními zbraněmi nebo nových typů munice.

Celý rozhovor byl následně zakončen dotazem na datum vydání. S oznámením data vydání vývojáři čekají, dokud si nebudou stoprocentně jistí, že ho dokáží dodržet. Všechno jde prý podle plánu a vydání je stále naplánované na letošní vánoční období, ale člověk nikdy neví…