Před týdnem jsme mohli sledovat druhou delší ukázku z hraní Hogwarts Legacy. Někteří hráči se po zhlédnutí videa začali obávat, že akční RPG ze světa Harryho Pottera bude příliš jednoduché, včetně soubojů. Na obavy reagoval Chandler Wood, komunitní manažer WB Games Avalanche.

Wood na Redditu vysvětlil, že při nahrávání záběrů byla úroveň boje nastavena na normální, takže video neprezentovalo maximum, které může Hogwarts Legacy z hlediska náročnosti nabídnut. Navíc ovladač měl v rukách „profesionál“, jenž hraje Hogwarts Legacy v podstatě každý den už delší dobu. Proto zná hratelnost a ví, jakou taktiku v bitvě použít. Kvůli tomu vypadají kouzelnické souboje jednoduše.

Komunitní manažer využil příležitosti a prozradil zajímavé detaily o bojovém systému. Nepromíjitelné kletby mají mechaniku pro ovládnutí davu, která je užitečná pro boj se skupinou nepřátel. Například Avada Kedavra způsobuje strach, jenž nutí ostatní nepřátele utíkat. Můžete vidět, jak se nepřátelé krčí. Cruciatus omráčí protivníka a na chvíli ho vyřadí z boje, zatímco Imperius způsobuje, že nepřítel změní stranu a bude bojovat po boku hlavního hrdiny.

Ve videu jsme mohli vidět všechny tři ukázky, což vedlo ke snížení schopností umělé inteligence, a to mohlo působit, že AI působila méně efektivní.

Důležité je také zmínit, že během hraní budou kletby, které se nepromíjí, zcela nepovinné. Navíc nebudou k dispozici od začátku. Vaše vytvořená postava se je může naučit v průběhu času a úroveň jejich zvládnutí bude postupná.

„Aniž bych chtěl prozrazovat příliš mnoho, mohu říci, že stát se tak mocným si člověk musí zasloužit, což jde ruku v ruce s vyprávěním spojeným s výběrem a učením se určitých kouzel,“ dodal Chandler Wood.

Hogwarts Legacy vyjde 10. 2. 2023 na PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC. PS4 a Xbox One verze budou následovat 4. 4. 2023 a verze pro Nintendo Switch až 25. 7. 2023.