Hry od Ubisoftu patří mezi hry s největšími otevřenými světy. Takové, že často hráči ani nevědí, co mají dělat dřív. Ať už jde o nejnovější díly Assassin's Creed, Far Cry, Watch Dogs nebo The Division. Společnost chce ale ještě větší a složitější světy, ve kterých budou hráči trávit spoustu svého času. Za tímto účelem je vytvářena technologie Ubisoft Scalar. Nejde o nový herní engine ani streamovací službu. Místo toho je to cloud computing technologie, tedy technologie pro tvorbu her, jež nebude ovlivněna omezeními způsobenými vývojovým hardwarem.

Ubisoft Scalar se má stát základem pro budování gigantických herních světů v měřítku daleko větším než cokoli předtím. Zatím ji využívá úplně nová herní značka od stockholmského týmu. Technologie má podporovat obrovské množství obsahu. Ubisoft mluví o schopnosti vytvářet živější a bohaté světy plné obrovského počtu hráčů, chytré umělé inteligence i simulace.

„Hry využívající Ubisoft Scalar mohou využívat prakticky neomezené množství výpočetního výkonu, a provozovat tak cokoli od virtuálních světů nebývalého rozsahu a hloubky až po nesmírně detailní simulace, které by jinak nebyly možné,“ uvedl Ubisoft v tiskové zprávě.

„Díky nezávislému umístění mikroslužeb v cloudu umožňuje Ubisoft Scalar vývojářům aktualizovat a vylepšovat jednu službu bez dopadu na ostatní, nebo dokonce přidávat nové funkce či komponenty do hry bez přerušení herních relací.“

„Účelem Ubisoft Scalar je odstranit technická omezení pro herní vývojáře a umožnit jim soustředit se na kreativitu a design pro dosud nevídané hráčské zážitky.“

V tiskové zprávě jsou ještě uvedena studia v Kyjevě, Malmö, Helsinkách a Bukurešti. Ty dle všeho spolupracují s Ubisoftem ve Stockholmu na zmíněné nové značce. Otázkou je, kdy bude nová značka představena. Jak vidno, je to hudba budoucnosti.