Oznámení nové hry od Bethesdy s Indianou Jonesem v hlavní roli, na níž pracují tvůrci novějších her ze série Wolfenstein ze studia MachineGames, bylo nepochybně jedním z nejpříjemnějších překvapení posledních měsíců. O hře toho stále však víme velmi málo, za což může zejména skutečnost, že je ještě v dost rané fázi vývoje. Nově jsme se však dozvěděli alespoň něco málo o pozadí vzniku celého projektu, na němž se podílí i Todd Howard ze studia Bethesda Game Studios, kde vzniká sága The Elder Scrolls nebo chystané vesmírné RPG Starfield.

Todd Howard, který ve vývoji hry Indiany Jonese figuruje jako producent, v rozhovoru pro server The Telegraph prozradil, že se snažil zrealizovat nového herního Indyho již v roce 2009. „Myslím, že jsem původně hru navrhl Lucasfilmu v roce 2009 a od té doby jsem se snažil najít způsob, jak ji vytvořit. Věřím, že pokud jde o práci, kterou odvádí MachineGames, jsou to úžasní vývojáři a vypravěči. Když jsem s nimi [o projektu] začal mluvit, byla to dobrá kombinace. A pak jsme o něm dostali příležitost promluvit s Lucasfilmem a s Disney a byli vážně nadšení.“

Přečtěte si také: Indiana Jones nás může zavést do Říma v roce 1937

Howard se zároveň nikdy netajil tím, že je velkým fanouškem Indiany Jonese, což potvrdil i tentokrát. „Vážně mám rád Indianu Jonese a nikdy bych si nepomyslel, že dostanu příležitost vytvořit hru. Více o ní uslyšíte v budoucnu. Ale tým v MachineGames je ten nejlepší na světě pro odvedení této práce a dělá úžasnou práci.“

Známý představitel Bethesdy Games Studios se pro The Telegraph rozpovídal také v souvislosti s šestým dílem ságy The Elder Scrolls. Dle očekávání je ještě dost daleko a v tuhle chvíli se zjevně nachází ještě ve fázi, v níž tvůrci navrhují herní obsah. „Je dobré přemýšlet o The Elder Scrolls 6 tak, že je stále ve fázi designu. Nicméně řešíme technologii: 'Zvládne hra věci, které v ní chceme dělat?' Každá hra bude mít nějakou novou sadu technologií, takže The Elder Scrolls 6 přidá do Creation Enginu 2 něco, co bude hra vyžadovat.“

Alespoň tedy máme potvrzeno, že i The Elder Scrolls VI pohání Creation Engine 2. Jedná se o technologii představenou společně se Starfieldem, a ačkoliv je prezentován jako zcela nový engine, samozřejmě vznikl úpravami a rozšířením enginu Creation, který pohání například Skyrim, Fallout 4 nebo Fallout 76. Ten zase vznikl proměnou enginu GameBryo, který se datuje až k Morrowindu z roku 2002.

„Nová technologie Starfieldu, Creation Engine 2, je tak nějak vytvořena pro obojí. Je to v podstatě nový technologický základ. V tuhle chvíli souvisí naprostá většina naší vývojové práce se Starfieldem, ale všichni pracují na všem, takže projekty jsou tak nějak provázané,“ dodává Todd Howard v souvislosti s využitím Creation Enginu 2 pro vývoj šestého dílu The Elder Scrolls. Nadále tedy platí, že Bethesda Game Studios se aktuálně soustředí na Starfield a na The Elder Scrolls VI přijde naplno řada až později.