S vydáním příběhového špionážního rozšíření Phantom Liberty skončila jedna dlouhá etapa CD Projektu RED, kterou si v polském studiu na začátku představovali jistě odlišně. Po necelých třech letech je však Cyberpunk 2077 mnohem lepší hrou a konečně funguje dobře i na konzolích. Společnost dokonce prozradila, kolik utratila za opravu hry a kolik stál vývoj jediného přídavku.

Nestává se často, aby firma prozradila rozpočet. CD Projekt RED však už od dob Zaklínače kráčí odlišnou cestou. Třeba stále dbá na kvalitu fyzických edic a nedává do svých her protipirátské ochrany. Vývoj Cyberpunku 2077: Phantom Liberty stál 275 milionů zlotých (zhruba 62,8 milionu dolarů). Dalších 95 milionů zlotých (21,7 milionu dolarů) bylo vynaloženo na marketing. Celkově se tak rozpočet zastavil na 370 milionech zlotých, což je na dolary 84,5 milionu.

Se zajímavostmi ještě nekončíme. Dalších 178 milionů zlotých (40 milionů dolarů) stál port Cyberpunku 2077 na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Do částky se promítla také aktualizace 2.0. se zásadními změnami a vylepšením hry. Dohromady tak CD Projekt RED do napravení image investoval téměř 125 milionů dolarů.

Na vývoji Phantom Liberty a updatu 2.0 se podílelo více než 3600 lidí na různých pozicích. Hlavní vývojářský tým tvořilo asi 360 lidí. Pro srovnání, na Cyberpunku 2077 pracovalo více než 5 200 lidí (z toho 530 lidí v hlavním týmu) a rozpočet na vývoj byl nějakých 316 milionů dolarů.

Jak jsme se včera dozvěděli, Cyberpunk 2077 prodal více než 25 milionů kusů a Phantom Liberty se za první týden prodalo přes 3 miliony kusů. Pokračování hry s pracovním názvem Project Orion vzniká v novém severoamerickém křídle CD Projektu RED (Vancouver a Boston) a pracovat na něm bude hlavní vývojový tým, který bude mít přibližně 350 až 500 lidí. Jeho součástí jsou veteráni zodpovědní za doladění Cyberpunku 2077 a Phantom Liberty.

Nový Cyberpunk je ve fázi koncepčního návrhu, má využít plný potenciál světa Cyberpunku a bude postaven v Unreal Enginu 5. Do vydání dle všeho zbývají roky. V CD Projektu chystají ještě začátek nové trilogie Zaklínače (v létě na něm pracovalo téměř 260 vývojářů), úplně novou značku, plnohodnotný remake Zaklínače a problematický zaklínačský projekt Sirius.

Cyberpunk 2077 už neobdrží žádný nový obsah, jen nějaké menší patche. V plánu je nadále kompletní edice, ale obchodní ředitel Michał Nowakowski o ní zatím nechtěl příliš mluvit. Upozornil, že se mohou vydat jinou cestou než u Zaklínače 3. Jeho komentář se objevil v době, kdy na stránkách ratingové komise PEGI byla uvedena Cyberpunk 2077 Ultimate Edition se zástupným datem vydání 31. 12. 2023.