Fanoušci tvorby studia Arkane nejspíš nikdy moc nepochybovali o tom, že se série Dishonored a loňská akce Deathloop odehrávají ve stejném světě. Deathloop se očividně časově éře Corva Attana a císařovny Emily Caldwinové dost vzdaluje, ale když se člověk zaměří na určité architektonické prvky viditelné na ostrově Blackreef a hlavně na povahu některých zvláštních schopností, kterými disponuje hlavní hrdina Colt, nelze si nevšimnout spojitostí s Dishonored, které jednoduše nemůžeme vysvětlit jen stejným studiem stojícím za oběma počiny a použitím enginu Void.

Oficiální potvrzení skutečnosti, že Deathloop a Dishonored opravdu sdílí stejný svět, jsme se ale dočkali až nyní. Server PC Gamer upozornil na podcast Xboxu, v němž kreativní ředitel Dinga Bakaba potvrdil, že Deathloop představuje jednu z budoucností světa Dishonored. Vše se následně stalo ještě oficiálnějším zásluhou Instagramu, kde společnost Bethesda při příležitosti oslav 10. narozenin série Dishonored celou věc znovu potvrdila a přihodila kresbu, na níž vidíme Colta a jeho oponentku Juliannu v pózách připomínajících hrdiny Dishonored 2. A to pozadí také mluví samo za sebe.

Bakaba upřesnil, že z pohledu tvůrců se Deathloop odehrává v budoucnosti po událostech hry Dishonored: Death of the Outsider. Zprvu sice chtěli, aby jejich novinka obstála sama o sobě a aby fungovala s vlastními postavami či příběhy, ale vývojáři začali být postupem času zvědaví na vizi světa Dishonored po smrti Outsidera. A tak si během vývoje řekli, že něco z takové budoucnosti může ukazovat právě Deathloop.

Podle Bakaby Deathloop obsahuje řadu vodítek a spojitostí. Některé jsou drobné, některé měli hráči celou dobu před očima a jiné je těžké minout. Jedna z nich má dokonce představovat spoiler, přičemž věříme, že jsou tím myšleny jisté pistole v jisté scéně. A pokud jde o otázku další budoucnosti celého světa, máme takový dojem, že by k ní mohl mít co říct i rozšířený konec s ukončením časové smyčky, jenž do hry přidal nedávný Goldenloop Update.

Aktualizace Goldenloop může dokonce pomoci hráčům snadno poznat spojitosti se sérií Dishonored na více místech. Jednou z méně probíraných novinek jsou totiž animace, které se spustí, když se na chvíli přestanete hýbat. Colt si tak kupříkladu začne pohrávat s jakoukoliv zbraní, kterou má zrovna v ruce, a Bakaba prozradil, že díky tomu je možné bez potíží spatřit logo Dunwall Tower na boku legendární brokovnice Heritage Gun. Také nás ujistil, že všechny spojitosti mají dávat smysl a že jakmile hráči ví, co hledat, mohou odhalit všechny. Tak se Reddite koukej předvést.

Studio Arkane každopádně není jediný tvůrčí celek, který se rozhodl spojit do jednoho světa více svých značek a sérií. Nejčastěji takové snahy zůstanou v oblasti pouhých easter eggů a zajímavostí, ale tu a tam dojde na něco výraznějšího. Stačí se podívat na Half-Life a Portal od Valve nebo na Remedy Connected Universe od finského studia Remedy. Díky němu se ve stejném světě odehrává Alan Wake, Control a možná také Quantum Break.