Magazín · Novinky · v pátek 7. 8. 2020 18:00
S Alanem Wakem dorazí do Control i granátomet nebo horde mód
Než začneme, dovolte nám krátkou lekci z nedávné historie. Ihned po vydání Control od studia Remedy v srpnu loňského roku fanoušci při hraní zjistili, že se snaha Jesse Faden o zkrocení budovy Oldest House odehrává ve stejném světě jako Alan Wake. Co víc, díky jistému objektu na jistém místě je dokonce možné na krátký okamžik spatřit samotného spisovatele, který před deseti lety na Xboxu 360 a později na PC zmizel pod hladinou jezera Couldron u městečka Bright Falls.
Postupem času tvůrci přestali tajit, že se Control a Alan Wake odehrávají v jednom a tom samém světě, a když došlo na oznámení DLC s názvem AWE, nejen díky podobě jeho loga a různým náznakům v základní hře bylo zjevné, že onen sdílený svět bude v druhém placeném rozšíření Control přímo využit. To také potvrdil kreativní ředitel Remedy Sam Lake v nedávném streamu na Twitchi, ale přesto nebylo stále jisté, zda se v DLC objeví sám Alan Wake. První trailer lákající na AWE, který si odbyl premiéru na včerejší akci State of Play, však jakékoliv případné pochybnosti rozprášil, o čemž jste si mohli přečíst ve včerejším souhrnu.
Již víme, že DLC AWE zavede hráče v roli Jesse Faden do Investigations, dlouho opuštěného sektoru budovy Oldest House. K jeho uzavření došlo poté, co se něco šeredně pokazilo, a od té doby zde řádí záhadná bytost. Aby Jesse získala ztracený sektor zpět, musí prozkoumat několik případů AWE (zkratka pro Altered World Event), tedy situací, kdy nadpřirozené síly naruší náš svět. Mezi případy skrývající se pod označením AWE jsou přitom i události, k nimž došlo v Bright Falls.
Thomas Puha z Remedy následně na blogu PlayStation prozradil další detaily o tom, co nás v druhém a zároveň posledním DLC Control čeká. Mimo jiné jde o novou formu všestranné zbraně Service Weapon, která funguje jako granátomet vystřelující přísavné granáty. Zjevně tedy nebude problém si hrát na Demomana z Team Fortress 2 a vystřelit po sobě až čtyři granáty, jež lze odpálit na dálku. Nová zbraň má být obzvlášť účinná proti dosud neviděnému typu nepřítele nazvaného Hiss Airborne Ranger, který nás bude obtěžovat s využitím levitace a brokovnice.
V traileru jste si mohli všimnout také herního automatu. Tvůrci zatím nechtějí odhalit, co všechno tahle mašinka umí, ale víme, že nám dovolí znovu si zahrát čtyři souboje s bossy ze základní hry, pokud jste je již absolvovali, a také slavné bludiště Ashtray Maze, doprovázené hudbou od skupiny Poets of the F... pardon, Old Gods of Asgard (s níž se mimochodem setkal i Alan Wake). Automat nabídne také přístup k novému horde režimu, v němž budeme nejspíš čelit stále silnějším vlnám nepřátel, a nějaké ty odměny, včetně dalšího obleku pro Jesse, jenž můžete vidět v traileru nebo na čerstvém screenshotu. DLC navíc doprovodí bezplatná aktualizace, která mimo jiné přidá do hry další vylepšení jedné ze schopností nebo více checkpointů při hraní náročnějších misí.
SDÍLENÉ UNIVERZUM REMEDY JE SKUTEČNOSTÍ
O příběhu AWE jsme se bohužel nedozvěděli nic moc nového, zajímavé však je, že Thomas Puha hovoří o stvoření, kterému budeme v sektoru Investigations čelit, jako o tvorovi temnoty, což může být jedna ze souvislostí s Alanem Wakem, jenž má koneckonců s temnotou četné zkušenosti. S jistotou se ale nyní dá říct, že se Control a Alan Wake opravdu odehrávají v tom samém světě. Různé odkazy a narážky, na něž jsme mohli v posledních letech narazit ve hrách od Remedy, zkrátka nejsou pouhé easter eggy.
„Co když ve skutečnosti přes deset let existuje plán na to, jak jsou některé z našich her propojené - na Propojený vesmír Remedy (Remedy Connected Universe), chcete-li - a na vyústění určitých věcí dojde... postupem času?” Dodává záhadně Puha. Že by další náznak příprav hry, v níž se Alan Wake dočká definitivního završení svého příběhu? Vypadá to tak. V průběhu dnešního dne se totiž na oficiálním webu Remedy objevila nová zpráva, v níž Sam Lake oficiálně oznámil Remedy Connected Universe a prohlásil, že to, co bylo více než deset let bláznivým snem, se díky AWE stává skutečností.
O čem tedy Remedy Connected Universe má být? O ideji, že příběhy některých titulů od Remedy jsou navzájem propojené a tvoří celistvý svět příběhů a událostí se sdílenými postavami a historií. Každá hra je tedy zároveň samostatný zážitek a vstup do širšího univerza se vzrušujícími možnostmi pro různé crossovery. Control: AWE je prvním takovým crossoverem, ale rozhodně ne posledním. Sam Lake totiž prohlásil, že další hra, na níž Remedy pracuje, bude zasazena do stejného světa jako Alan Wake nebo Control.
Nutno však podotknout, že přestože jsou narážky, prvky a motivy spojené s Alanem Wakem a Control k vidění i v Quantum Break z roku 2016, v tuto chvíli nelze říct, jestli se do Remedy Connected Universe počítá. Puha i Lake opakovaně hovoří o „některých hrách”, přičemž Quantum Break vlastní Microsoft, zatímco legendární Max Payne patří Rockstaru, takže je možné, že v Remedy přímo propojí jen tituly a značky, nad nimiž má kompletní kontrolu, zatímco u ostatních zůstane u easter eggů. Ale to už pouze spekulujeme.
Jistí si budeme 27. 8., kdy Control: AWE vychází na PC, PS4 a Xbox One. Na rozdíl od prvního DLC tedy vlastníky Xboxu nečeká žádné nadbytečné (a zcela zbytečné) čekání. Další podrobnosti o přídavku a první záběry z hraní spatří světlo světa během streamu Remedy, který začíná 13. 8. v 18:00 našeho času.