Vývojáři akčního sci-fi hororu Cronos: The New Dawn v novém deníčku přibližují netradiční pojetí soubojů. Klíčovým prvkem je takzvaný systém Merge, jenž zásadně mění dynamiku každého střetu – a zároveň zvyšuje napětí a obtížnost hry.

V podivné alternativní verzi Polska 80. let minulého století souboj poražením nepřátele nekončí. Orphans, hlavní protivníci ve hře, totiž dokážou absorbovat těla mrtvých a díky tomu evolvují do silnějších forem. To znamená, že každá špatně naplánovaná likvidace může hráče rychle dostat do úzkých. Zvlášť pokud nechá tělo ležet v dosahu dalších nepřátel.

Napětí navíc zvyšuje nedostatek munice a zdrojů, takže hráč je nucen volit mezi riskantním útokem, taktickým ústupem a zvažováním pozice každého padlého. Prevence Merge nebo příprava na jeho následky se tak stává klíčem k přežití.

Autoři remaku Silent Hillu 2 v Cronos kladou důraz na stísněný prostor a intenzivní přestřelky, kde je běžné čelit více protivníkům najednou. Hráči mají k dispozici rozmanitý arzenál přizpůsobený různým situacím, příklad rychlopalný Javelin na kontrolu davu nebo těžkou brokovnici na brutální likvidaci silnějších protivníků dřív, než dojde k jejich posílení.

Design nepřátel sází na strategickou pestrost. Běžní protivníci se dělí do tří tříd: rychlí běžci, kteří nutí hráče ustupovat; střelci, co tlačí z krytů; a těžkotonážní bijci, kteří sice nejsou rychlí, ale přežijí hodně a vracejí tvrdé rány.

Cronos: The New Dawn se zatím jeví jako napínavý mix taktiky a survival akce, kde jedna chyba může přivolat katastrofu. Vývojáři se inspirovali u sérii Resident Evil a Dead Space. Pokud vás tohle láká, tak výprava započne letos na podzim ve verzích pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.