Po zrušení samostatné multiplayerové hry The Last of Us a průšvihu jménem Concord nehodlá Sony uhnout a nadále se drží rozdělení her na singleplayerové a live service. Změna výrazně ovlivnila týmy v PlayStation Studios, což je patrně důvod, proč tak dlouho čekáme na pořádnou exkluzivitu. Jako příklad poslouží Guerrilla Games. Už od roku 2018 v nizozemském studiu vzniká ambiciózní onlinovka ze světa Horizon.

Vypadá to, že v Guerrilla Games má Horizon Online velkou prioritu. Dle novináře Jasona Schreiera, který je jedním z nejlépe informovaných novinářů v oboru, na projektu pracuje spousta lidí. Vývoj vede Simon Larouche, veterán série Killzone, který se právě v roce 2018 vrátil do studia. S ohledem na to by projekt mohl být v závěrečné fázi vývoje, zatímco práce na pokračování Horizon Forbidden West jsou pravděpodobně teprve ve fázi předprodukce.

Schreier tvrdí, že jako první vyjde Horizon Online. Na třetí díl dobrodružství pro jednoho hráče si počkáme mnohem déle. Až čas ukáže, zda je to správné rozhodnutí. Známý novinář si všímá silné kritiky směřující na strategii Sony. S ohledem na to by raději viděl multiplayer jako režim Legends v Ghost of Tsushima. Šlo o samostatný režim, který byl zábavnou jednohubkou. Takhle by Sony minimalizovala i možný neúspěch.

Otázkou také je, zda Sony neprotěžuje značku Horizon. Hry Horizon Zero Dawn a Horizon Forbidden West neměly špatné prodeje, ale je těžké přesně určit, zda byly natolik úspěšné. Do dubna/apríla minulého roku se prodalo 24,3 milionu kusů prvního dílu. Druhý měl za první rok na kontě 8,4 milionu. Zejména u Horizon Zero Dawn se ale bavíme o číslech, do kterých výrazně promluvily slevové akce.

Teď vzniká remaster Horizon Zero Dawn a LEGO Horizon Adventures. Loni Guerrilla Games hlásili, že se chystá 16 různých projektů ze světa Horizon, ať už jde o hry, filmy, televizní seriály nebo komiksy. To mi na jednu značku přijde až až.