Samostatná multiplayerová hra ze světa The Last of Us měla být obrovská. Vývojáři z Naughty Dog si ale po oblíbených příběhových hrách pro jednoho hráče na sebe upletli velký bič, který se jim vymstil.

Velký online projekt byl ve vývoji přibližně čtyři roky a podílely se na něm stovky lidí, odhaluje novinář Jason Schreier. To jasně dokládá, že nešlo o žádný malý titul. Tohle byla extrémně nákladná produkce, která měla do pokladny Sony přinést nemalé peníze. Kvůli tomu došlo k propouštění v Naughty Dog. To není nic neobvyklého, množství vývojářů se zaměstná jen na konkrétní projekt.

The Last of Us Online bylo zrušeno na konci minulého roku. V Naughty Dog se chtějí nadále soustředit na příběhovky pro jednoho hráče. Pravidelné vylepšování a obohacování multiplayeru by nezvládli.

Dříve se psalo, že v rozhodnutí zrušit The Last of Us měli prsty lidé z Bungie, kteří měli být pověřeni Sony, aby na live service tituly v rámci PlayStation Studios dohlíželi. Nějak tak to bylo, protože Bungie poskytlo Naughty Dog cenné rady, které vedly k rozhodnutí zastavit vývoj a soustředit se na singleplayer. Nicméně, finální rozhodnutí měli učinit šéfové Naughty Dog v čele Neilem Druckmannem. Ten si před časem pochvaloval výsostné postavení, kdy jeho studio může dělat to, co chce a nikdo je do ničeho netlačí.

V Naughty Dog teď chystají více než jeden ambiciózní, zbrusu nový projekt pro jednoho hráče. O zrušeném multiplayeru toho moc nevíme. Odehrávat se měl na jiném místě než dosavadní hry a seriál, stejně tak se měl zaměřit na jiné postavy. Níže dva koncepty z vývoje.