Rok 2023 je už skoro u konce, což znamená, že se nám pomalu, ale jistě začínají hromadit oznámení odkladů na příští rok. Další na řadě je očekávaná next-gen aktualizace postapokalyptické střílečky se stopovým množstvím RPG prvků jménem Fallout 4. Ta byla oznámena už koncem října/októbra minulého roku a od té doby jsme toho o ní moc neslyšeli. Vlastně jsme neslyšeli vůbec nic. A nyní, po více než roce naprostého ticha, vývojáři z Bethesdy Game Studios poprosili hráče na sociálních sítích o trochu víc času. Zkrátka a dobře, Commonwealth v next-gen podání navštívíme až někdy během roku 2024.

Bližší termín bohužel tvůrci čtvrtého Falloutu, který původně vyšel v roce 2016 ve verzi pro PC, Xbox One a PlayStation 4, nenabídli. Pouze prohlásili, že ví, že se fanoušci na bezplatný next-gen update těší, přičemž oni sami se také těší. A to je asi tak všechno.

Minulý rok jsme se každopádně dozvěděli nejen o plánech na vydání během letošního roku, které už pochopitelně neplatí, ale i o tom, že next-gen update Falloutu 4 míří na PC, Xbox Series X|S i PlayStation 5. A že má nabídnout podporu vyššího počtu snímků za sekundu, plnohodnotnou podporu rozlišení 4K, opravu různých bugů a bonusový obsah Creation Clubu. S tou poslední položkou to ale nejspíš bude nakonec trochu složitější a dost možná je reálnou příčinou nově oznámeného odkladu. Creation Club, jakýsi in-game obchod nabízející placené addony vytvořené vývojáři z Bethesdy Game Studios či externími autory, totiž pomalu, ale jistě zavírá. Z jistého pohledu na věc.

V případě kultovního RPG The Elder Scrolls V: Skyrim už došlo na spojení Creation Clubu s nabídkou klasických bezplatných modů, které si můžete stáhnout z pohodlí hlavního menu. Výsledkem je systém s prostým názvem Creations, jenž se s největší pravděpodobností dříve či později dostane nejen do Falloutu 4, ale i letošního Starfieldu. Je nepravděpodobné, že by se tvůrci rozhodli dříve plánované novinky Creation Clubu zcela zrušit, ale nakonec se jich pravděpodobně dočkáme v trochu jiné podobě, která bude naplno využívat nový systém Creations. Tak snad nebudou na rozdíl od placených modů, které jsou nyní k dostání ve Skyrimu, vypínat možnost odemykat achievementy a trofeje.