Před 10 dny se fanoušci Zaklínače vylekali, když CD Projekt RED ve finanční zprávě přiznal odpis peněz kvůli vyhodnocení rozsahu a komerčního potenciálu projektu Sirius. Nevěděli jsme, co přesně to znamená. Spekulace byly různé, od velkého přepracování až po úplné zrušení. Teď do toho firma vnesla o trochu více světla. I když stále víceméně mlží.

Finanční ředitel Piotr Nielubowicz během prezentace výsledků polské společnosti za rok 2022 vysvětlil, že projekt Sirius je pro tým z hlediska designu něčím zcela novým a odlišným od ostatních velkých titulů, které vytvořili. Navíc ho vytváří nové studio v jejich rodině; bostonské The Molasses Flood.

Tým The Molasses Flood byl založen v roce 2014 několika lidmi se zkušenostmi z her jako BioShock, Halo a Rock Band. V roce 2016 přivedl na svět rogue-like dobrodružství The Flame in the Flood a nedávno survival Drake Hollow. Na konci roku 2021 studio koupil CD Projekt RED.

„Abychom si udrželi konkurenceschopnost, musíme experimentovat a být odvážní při zkoušení nových cest a mít vše pod kontrolou a držet se správného směru, zejména u projektu, který je pro nás z hlediska designu nový a který vyvíjí nové studio v naší rodině,“ uvedl finanční ředitel CD Projektu RED.

„Musíme být ochotni přehodnotit naše původní koncepty, i když se na nich již pracuje. Bylo to těžké rozhodnutí [odepsat náklady], ale věříme, že bylo správné. Nechceme pokračovat v projektech, se kterými nejsme spokojeni,“ přidal generální ředitel Adam Kiciński a udělal v tom ještě větší guláš.

Z vyjádření to vypadá, že projekt Sirius nebyl zrušen, ale současně nevíme, k jak zásadním změnám u něj dochází. Původně mělo jít o titul, jenž bude určen širšímu publiku. Měl inovativně pojmout svět Zaklínače a nemělo jít o temné hardcore RPG. Dle všeho měl nabídnout nejen kampaň pro jednoho hráče s nezapomenutelným příběh, nýbrž i jakousi formu multiplayeru. Pracovní nabídky od The Molasses Flood naznačovaly kooperaci, kde by se hráči společně utkali proti protivníkům ovládaných umělou inteligencí (PvE), stejně tak procedurálně generovaný svět.

Jisté je, že CD Projekt RED z projektu Polaris odepsal 33,4 milionu polských zlotých (7,6 milionu dolarů) za rok 2022 a 9,5 milionu zlotých (2,2 milionu dolarů) za první dva měsíce roku 2023. Tedy nějakých 212 milionů korun.

Kromě projektu Sirius jsou ve vývoji další dvě hry zasazené do zaklínačského universa – Polaris (další velký díl série po Divokém honu, známý jako Zaklínač 4) a Canis Majoris (remake prvního Zaklínače).

Polaris bude první díl nové trilogie a vzniká za použití Unreal Enginu 5. S touto technologií se teprve učí v CD Projektu RED pracovat a vytvářejí/přizpůsobují potřebné nástroje. Tým má čítat 200 specialistů. Neočekává se, že by přechod na nový engine urychlil vývoj tohoto nového Zaklínače, stejně tak ho nezpomalí. Rychlejší ale má být vývoj dalších budoucích projektu. Což je důvod, proč se v polské společnosti rozhodli přejít ze svého interního enginu na Unreal Engine 5. Na UE5 bude založen i chystaný remake prvního Zaklínače.

S ohledem na tohle všechno musejí být příznivci Zaklínače trpěliví. V červnu se alespoň dozvíme nové informace o prvním a současně posledním příběhovém rozšíření Cyberpunku 2077. Více zde.