Magazín · Novinky · ve čtvrtek 10. 2. 2022 14:53
Call of Duty a další populární tituly Activisionu Blizzard vyjdou na PlayStation. Microsoft chce podporovat i Switch
Když Microsoft téměř před třemi týdny oznámil záměr koupit Activision Blizzard za neuvěřitelnou částku téměř 70 miliard amerických dolarů, herní svět zpočátku oněměl. Jednou z prvních otázek této bombastické a nečekané novinky bylo, zda hry od Activisionu Blizzard budou vycházet exkluzivně pro konzole Xbox a PC.
Stejně jako před koupí ZeniMaxu s Bethesdou, tak i v případě Activisionu Blizzard šéf Xboxu Phil Spencer mluvil neurčeně. Do světa vzkázal pouze, že hodlají dodržet stávající dohody. Fanoušci, hráči, analytici i novináři se mezitím dohadovali a někteří přicházeli s názory, proč by jinak Microsoft tohoto vydavatelského a vývojářského giganta kupoval, když by nechtěl podpořit čistě své platformy a předplatné Game Pass.
Zdroj: BlizzardSony komentuje akvizici Activisionu Blizzard společností Microsoft
Brad Smith, prezident Microsoftu, nyní všechny ujistil. Dle jeho slov chtějí hry na PlayStation vydávat i po konci stávající dohody. Ta zajišťuje Sony ještě tři díly Call of Duty. Navíc firma chce podporovat i Nintendo Switch.
„Aby bylo jasno, Microsoft bude i nadále vydávat Call of Duty a další populární tituly Activisionu Blizzard pro PlayStation, dokud budou platit stávající dohody uzavřené Activisionem. A my jsme se Sony zavázali, že budeme tyto tituly na PlayStation vydávat i nadále na základě stávajících smluv a v budoucnu, aby si fanoušci Sony mohli i nadále užívat hry, které mají rádi,“ uvedl Smith v blogovém příspěvku.
To znamená, že kromě Call of Duty si majitelé konzolí PlayStation budou moci zahrát například Diablo 4 nebo Overwatch 2.
V další části blogového příspěvku Smith zdůraznil, že podobné plány mají i s Nintendem Switch. „Máme zájem zahájit podobné kroky na podporu úspěšné platformy Nintenda. Jsme přesvědčeni, že je to správná věc pro odvětví, pro hráče i pro naši firmu.“
Microsoft se zatím tváří, že chce podporovat konzole PlayStation od Sony. Otázkou je, jak k tomu přistoupí v případě úplně nových značek. Spencer totiž vyjádřil podporu vývojářským týmům Activisionu Blizzard a chce se jich zeptat, na jakých projektech chtějí pracovat a které značky by rádi přivedli zpět k životu. Je klidně možné, že některé tyto hry budou exkluzivitami, stejně tak Redfall a Starfield od Bethesdy.
Zdroj: Microsoft / Activision BlizzardMicrosoft nemá vyhráno. Akvizici Activisionu Blizzard přezkoumá Federální obchodní komise
To ale ukážou až následující roky. V současné době Microsoft čeká, zda s akvizicí nebudou mít problémy jednotlivé orgány, jako například americká Federální komise, jež by mohla celý nákup zablokovat. Šéf Microsoftu Satya Nadella očekává, že k tomu nedojde, protože i po akvizici Activisionu Blizzard bude Microsoft až třetí největší na videoherním trhu.
Ve videoherním světě totiž vládne Sony s výnosem 25 miliard dolarů. Tencent je druhý s výnosem 13,9 miliard dolarů a Nintendo třetí s částkou 12,1 miliard. Microsoft je za rok 2021 na čtvrtém místě s 11,6 miliardami.