Pamatujete si na odchody ze studia BioWare po vydání Mass Effectu: Andromeda a zhruba rok před vydáním velmi špatného Anthemu? Se známou firmou se postupně rozloučila řada vývojářů. Mezi nimi James Ohlen (22 let v BioWare, hlavní designér Star Wars: The Old Republic), Drew Karpyshyn (hlavní scénárista Mass Effectu 2) a Mike Laidlaw (kreativní ředitel Mass Effectu a Dragon Age). Tyto a další odchody veteránů naznačovaly, že v BioWare není něco úplně v pořádku. Stejně se nyní mluví o Ubisoftu a týmech zaměřujících se na sérii Assassin's Creed.

Před měsícem šéf vývoje Assassin's Creed Valhalla, Eric Baptizat, opustil, Ubisoft a přestěhoval se do EA Motive, kde se bude podílet na vývoji nového, dosud neoznámeného titulu. Baptizat vedl vývoj vikingského Assassin's Creed a u Ubisoftu byl zaměstnán 16 let. Ze stejné pozice vedl vývoj pirátského Black Flag a Assassin's Creed: Origins.

Přečtěte si také: Obavy o Beyond Good and Evil 2, Project C od EA v předobjednávkách

Ještě dříve se rozloučil Darby McDevitt, hlavní scénárista Black Flag a Revelations, který ale pracoval i na Unity, Valhalle a starších dílech Assassin’s Creed.

Jako další Ubisoft opouští Raphael Lacoste, jenž byl zaměstnancem francouzské společnosti 16 let a na Assassin’s Creed pracoval od počátku této známé série. Z pozice art directora byl považován za jednoho z vývojářů, kteří se podíleli na rozvoji celé značky. Společně s několika dalšími pracoval prakticky na všech hlavních dílech Assassin’s Creed a dokonce i na některých titulech Prince of Persia, například Prince of Persia: The Two Thrones z roku 2005.

Teď umělec oznámil, že je nejvyšší čas udělat další „skok víry“ a hledat nové výzvy.

„Chtěl bych z celého srdce poděkovat naší úžasné komunitě a neuvěřitelným talentům, se kterými jsem měl možnost během těch úžasných let spolupracovat,“ napsal na Twitter. „Děkuji také Ubisoftu za důvěru a fantastické projekty, které jsme společně přivedli k životu! Zatím se mějte, tyto roky zůstanou nezapomenutelné.“

Dnes odpoledne (22. 7.) jsme se dozvěděli, že se Lacosteho připojil k Haven Studios, které vede Jade Raymond - společně pracovali na prvním Assassin's Creed z roku 2007 pro Ubisoftu. Lacoste bude zastávat roli art directora a Raymond je nadšená, že ho má na palubě. První hra studia Haven vzniká ve spolupráci se Sony. Podle všeho půjde o online titul.

Stojí za zmínku, že Lacoste připravoval také koncepty pro filmový průmysl - Terminator Salvation, Repo Men a Jupiter vychází.

Přečtěte si také: Assassin’s Creed Infinity zůstane věrné kvalitním příběhovým zážitkům série

Fanoušci mluví o tom, že odchod třech zmíněných tvůrců poukazuje na změny ve vývoji Assassin’s Creed. Jak od včerejška víme, Ubisoft prodloužil podporu Assassin’s Creed Valhalla do roku 2022. Vypadá to, že žádný nový díl v příštím roce nevyjde a vše se soustředí kolem tajemného projektu Assassin’s Creed Infinity, jenž má zůstat věrný příběhovým zážitkům série. Agentura Bloomberg ovšem tvrdila, že půjde o live service záležitost.

Mluvčí Ubisoftu na odchody přes Axios vzkázala, že míra fluktuace ve společnosti odpovídá průměrným hodnotám v odvětví videoher. Nic víc, nic míň.