Není žádným tajemstvím, že tvůrci ságy The Elder Scrolls a novějších her ze série Fallout ze studia Bethesda Game Studios mají aktuálně plné ruce práce s RPG Starfield, které má vyjít ke konci příštího roku. Po něm má konečně přijít na řadu The Elder Scrolls VI, ale co bude dál? Jak se zdá, mohlo by se jednat o další Fallout, jak nově naznačil Todd Howard z Bethesdy.

Howarda si pozval do svého pořadu IGN Unfiltered Ryan McCaffrey, aby s ním probral především 10. narozeniny Skyrimu. Proslulý tvůrce, který je v internetové sféře znám nejen pro své sladké malé lži a snahu prodat nám Skyrim v každé myslitelné podobě, tak povětšinou hovořil o již známých nebo očekávaných věcech.

Znovu jsme se dozvěděli, že nápad na chystanou hru s Indianou Jonesem v hlavní roli, která vzniká ve studiu MachineGames a na kterou Howard dohlíží, existoval již před více než 10 lety. Také bychom neměli počítat s tím, že je Starfield, který je ve vývoji od roku 2015, již prakticky hotový, tedy že tvůrci nyní řeší jen bugy a další maličkosti. Podle všeho ještě vývojáře čeká dost práce, ale pro tuto chvíli věří, že datum 11. 11. 2022 stihnou.

Howard zároveň uznal, že přestože ságu The Elder Scrolls aktuálně udržuje při životě Skyrim a The Elder Scrolls Online, jednoduše není ideální, že může nakonec dělit Skyrim jakožto pátý díl a chystaný šestý díl časová mezera o rozsahu 15 let. Vývoj nových titulů od Bethesdy Game Studios zkrátka trvá vždy dlouho, což je také důvod, proč se nabízí otázka osudu dalšího Falloutu. McCaffrey se tedy Todda Howarda zeptal, zda existuje možnost, že by Bethesda půjčila Fallout někomu jinému, když ji teď vlastní Microsoft. Ten koneckonců nyní vlastní i studia jako inXile Entertainment, tvůrce série Wasteland, a Obsidian Entertainment, autory populárního spin-offu Fallout: New Vegas.

„Neumím si představit... Podívejte. Fallout je vážně součást naší DNA. Čas od času jsme pracovali s dalšími lidmi, ale nemůžu říct, co se stane. Víte, máme jednu stránku o Falloutu 5, co chceme udělat a opět, kdybych mohl mávnout rukou a mít [hru] venku... Rád bych našel způsob, jak zrychlit to, co děláme, ale dnes to vážně nedokážu říct, ani se zavázat čemukoliv, co se stane kromě toho, že náš postup je Starfield a potom The Elder Scrolls VI,“ řekl Todd Howard.

Na jednu stranu je tedy očividné, že v Bethesdě Game Studios existují nějaké plány nebo nápady spojené s pátým Falloutem, ale samozřejmě se nedá říct, jaký mají rozsah nebo zda budou vůbec někdy zrealizovány. Na druhou stranu, z Howardova vyjádření je poměrně zřetelně cítit neochota třeba jen pomyslet na to, že by značku Fallout dostal do rukou někdo jiný. Tedy že by se opakoval případ New Vegas, kdy Bethesda po dokončení Falloutu 3 půjčila značku Obsidianu, aby z jeho dílny vzešla dost možná nejpopulárnější hra z celé série. Něco takového by určitě byla škoda, takže doufejme, že jde jen o momentální rozpoložení.

Dobrou zprávou alespoň je, že budoucnost série Fallout se nebude automaticky odvíjet od Falloutu 76 a jeho zaměření na online hraní. Todd Howard naopak prohlásil, že Bethesda Game Studios rozhodně nehodlá končit se singleplayerovými hrami. „Je to součást toho, kým jsme, co milujeme na hrách,“ dodal Howard, který také vyjádřil přání, aby budoucí hry studia nabídly větší hloubku určitých herních mechanik a také pokročilejší umělou inteligenci a reakce NPC na chování hráče. Je ale otázka, kdy a jestli vůbec se toto přání ve hrách tvůrců The Elder Scrolls a Falloutu projeví.

Na závěr ještě jedna zajímavost. Todd Howard prozradil, že na začátku vývoje každé hry od Bethesdy Game Studios stojí nejen koncepty a rozhraní, ale také hudba. Bylo tomu tak nejen u Skyrimu. „I v případě Starfieldu byla jednou z prvních věcí, které jsme udělali, hudba. Jakmile něco kreslíte a vidíte to na obrazovce, přidáte k tomu hudbu a dostanete úplnější představu o tom, že tohle je tón hry,“ řekl Howard o poměrně svérázném stylu vývoje. Hudební doprovod Starfieldu, který má na svědomí Inon Zur, je tedy dávno na světě. A kdo ví, třeba už existuje i hudba pro The Elder Scrolls VI.