O Toddu Howardovi, kreativním řediteli studia Bethesda Game Studios, si můžeme myslet, co chceme, ale nelze mu upřít fakt, že se nebojí rozhovorů. Dokazuje to i hodinový, překvapivě rozsáhlý a podrobný rozhovor, který nově přinesl YouTuber MrMattyPlays. V něm se totiž Howard dotknul snad všech myslitelných témat, od podpory vesmírného RPG Starfield přes problematiku remasterů a remaků až po vidinu dalšího plnohodnotného Falloutu.

Začněme Starfieldem. S ohledem na vlažnější kritické přijetí, značný úspěch seriálového Falloutu a dlouholeté čekání na The Elder Scrolls VI by si možná někteří mohli myslet, že bude brzy upozaděn ve prospěch populárnějších značek. Tak to ale podle všeho nebude. Nejen, že si Todd Howard pochválil, že hru hrají miliony hráčů a že velké množství uživatelů překročilo 40. úroveň. Také uvedl, že Starfield čeká dlouholetá podpora, která by dokonce mohla být větší a rozsáhlejší než v případě Falloutu 4 či The Elder Scrolls V: Skyrim. Dokázat to má i první placená expanze Shattered Space, s jejímž plnohodnotným vývojem se začalo během loňského září/septembra.

To mimo jiné znamená, že Shattered Space nebude posledním placeným rozšířením. Tedy pokud pomineme placené mody a addony dostupné v rámci systému Creations. Očekávat máme ještě alespoň jedno větší, oficiální DLC, ačkoliv Howard zároveň dost jasně naznačil, že každou velkou a zpoplatněnou expanzi bude dělit přibližně roční čekání.

K větším rozestupům by pak mělo dojít i v případě standardních bezplatných aktualizací. Aktuálně platí, že hráči Starfieldu dostávají patch přibližně každých 6 týdnů, ale do budoucna by se tento postup mohl změnit, protože některé rozsáhlejší novinky zkrátka žádají více času na vývoj. Jednou z těchto novinek bude pozemní vozidlo určené pro pohodlnější průzkum planet. Uvidíme, jestli dorazí dříve než Shattered Space, ačkoliv je možné, že při hraní první placené expanze nebude vůbec potřeba, protože se má soustředit jen na jednu planetu.

Fanoušci, kteří touží po koncentrovanějším, lépe zaměřeném obsahu tak mohou začít DLC vyhlížet s mírným optimismem. Ostatní by se měli připravit na porci obsahu a herní dobu srovnatelnou s povedeným rozšířením Far Harbor pro Fallout 4. A také na další čekání v souvislosti s ostatními značkami, jež má Bethesda Game Studios aktuálně pod svými křídly.

Jinými slovy, Todd Howard stále nevidí smysl ve snaze spěchat s vývojem dalšího Falloutu. V rozhovoru přiznal, že postapokalyptická série nebyla nikdy populárnější, za což může především televizní seriál od Amazonu. Právě seriálový Fallout ale nyní může snadno zažehnat touhu po dalších příbězích ze světa Falloutu, takže z pohledu známého vývojáře neexistuje potřeba někam spěchat a snažit se rychle nabídnout víc než další aktualizace multiplayerového Falloutu 76. Nadále tedy platí, že po Starfieldu se vývojáři z Bethesdy Game Studios naplno vrhli na The Elder Scrolls VI, ne na pátý Fallout.

„Zcela chápu touhu po nové, tak nějak hlavní singleplayerové hře, ale takové věci potřebují čas. Navíc si nemyslím, že je špatné, aby se lidem po věcech stýskalo. Prostě to chceme udělat pořádně a ujistit se, že všechno, co děláme s nějakou značkou, ať už je to The Elder Scrolls nebo Fallout nebo teď Starfield, přinese smysluplné okamžiky pro všechny, kteří ty značky mají rádi stejně jako my,“ dodává Todd Howard.

Očividně už ale příliš nechápe věčný nával remaků a remasterů. Mimo jiné totiž uvedl, že studio se aktuálně zaměřuje na vývoj nových produktů, což znamená především The Elder Scrolls VI a nový obsah pro Starfield a Fallout 76. Pokud jde o starší tituly, Bethesda chce v první řadě zajistit, že vždy dobře poběží s moderním hardwarem osobních počítačů a že každý s přístupem k PC bude mít možnost zažít je přesně takové, jaké byly v době vydání.

Howard prý dokonce nechce riskovat, že někdo pokazí kouzlo klasických her s lepšími mechanikami a moderní grafikou, což je rozhodně neobvyklý, do jisté míry osvěžující, ale také poněkud nepopulární názor. Nejen s ohledem na úspěch seriálu se koneckonců nestále množí prosby spojené s moderní předělávkou prvních dvou Falloutů z let 1997 a 1998. A právě v souvislosti s nimi se Todd Howard o problematice návratu starších her vyjádřil. Zde je pak nutné poznamenat, že Bethesda od společnosti Interplay koupila práva na značku Fallout v roce 2004, takže u prvního Falloutu, Falloutu 2 a spin-offu Fallout Tactics figuruje jen jako stávající vydavatel. Howard ani nikdo jiný z jeho týmu se na jejich vývoji nepodílel.

Nezapomínejme ale na to, že jsme tu v minulosti měli spekulace spojené s remastery Falloutu 3 (2008) a The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006). Co víc, i Bethesda Game Studios má na kontě remaster, konkrétně projekt The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition z roku 2016. Pro tuto chvíli to každopádně vypadá, že i s remastery Falloutu 3 a Oblivionu bude raději lepší nepočítat, minimálně v podání Bethesdy Game Studios.

Ovšem samotné studio, vydavatele Bethesda Softworks i mateřskou společnost ZeniMax Media vlastní Microsoft a je docela dobře možné, že když se nechce Toddovi, vývoj remasterů dostanou na triko jiné tvůrčí celky. Minimálně v případě Oblivionu se dříve spekulovalo o tom, že předělávku jednoho z nejoblíbenějších dílů fantasy ságy The Elder Scrolls má chystat externí studio Virtuos Games, takže nezbývá než čekat a prozatím přijmout Steam nebo GOG.com. Jak se zdá, tyto digitální obchody budou ještě alespoň nějaký čas nejspolehlivějším způsobem, jak si zahrát starší přírůstky do sérií Fallout a The Elder Scrolls.