Případů, kdy při vydání očekávané hry dostaneme do rukou rozbitý nebo značně nehotový produkt, případně neuspokojivý výsledek přehnaného marketingu, jsme tu v posledních letech měli víc, než je zdrávo. Spolu s tím ale přibývají i příběhy o vykoupení, kdy se tvůrci špatně přijatého titulu nevzdají a nakonec si získají přízeň hráčů. Stačí si vzpomenout na No Man's Sky. Občas ale jakkoliv intenzivní snaha vývojářů nedokáže vzpomínky na nepovedený start zcela vymazat, a tak se v souvislosti s hrami typu Star Wars: Battlefrontu 2 budeme nejspíš navždy setkávat s nemalou porcí despektu, předsudků a posměchu, i když se toho vykoupení podařilo dosáhnout.

Do této kategorie lze zařadit i Fallout 76. Multiplayerový Fallout se vývojáři z Bethesdy Game Studios snaží už od vydání na podzim 2018 aktualizovat, vylepšovat a zkrátka udržovat, a i když jsou tyto snahy zpravidla úspěšné, stačí zmínit název hry a rázem se vyrojí řada hráčů, kteří nezapomněli na zprvu mizerný stav celého projektu nebo na velkohubá prohlášení kreativního ředitele Todda Howarda. Ať už je ale stávající pohled na Fallout 76 jakýkoliv, tvůrci se mohou pochlubit významným milníkem. Do postapokalyptické Appalachie se od roku 2018 vydalo více než 20 milionů hráčů.

Pochopitelně se jedná o počet uživatelů, kteří Fallout 76 alespoň jednou zapnuli, ne množství aktivních hráčů. I tak jde o úctyhodné číslo, na kterém má ale spíš než dlouholetá péče vývojářů podíl úspěch seriálového Falloutu od Amazon Studios, Kilter Films, Bethesdy Game Studios a Bethesdy Softworks. Díky prní řadě nového hraného seriálu, který se těší značné divácké i kritické přízni, se výrazně zvýšil zájem o všechny herní Fallouty, jak dokazují statistiky na Steamu, GOG.com a dalších platformách. A jelikož je Fallout 76 multiplayerová záležitost a aktuálně nejnovější díl série, z pohledu mnoha zájemců o setrvání ve slavném postapokalyptickém světě je první na ráně.

Sám Todd Howard, který je také výkonným producentem seriálu, v rozhovoru pro server Variety uvedl, že úspěch Falloutu 76 prospívá celému studiu a že nic jako stávající zájem o hry se značkou Fallout ještě během své třicetileté kariéry neviděl. Také naznačil, že druhá řada seriálu se bude stále držet postav, se kterými jsme se seznámili v první sezóně, a že vývojáři stále přemýšlí nad plány nad budoucností série. Podrobnosti ale nepřekvapivě nenabídl.