Studio Respawn Entertainment, jež se prosadilo díky sérii Titanfall, se vždy prezentovalo jako vůči hráčům přátelský tvůrčí celek, pro který jsou zákazníci na prvním místě. Ale pořád jde o firmu v držení Electronic Arts, a tak by nás nejspíš nemělo překvapovat, že vedení Respawnu na sociálních sítích oznámilo další vlnu propouštění a zaměření na chystané projekty jazykem, za který by se nemuseli stydět ani šéfové těch největších nadnárodních korporátů.

V prohlášení plném módních, líbivých, ale zároveň nicneříkajících slovíček Respawn oznámil, že budoucnost studia se ponese ve znamení rozvoje Apex Legends a série Star Wars Jedi. Kvůli tomu došlo ke zrušení dvou neoznámených projektů, které byly ještě v inkubační fázi, a propuštění nespecifikovaného počtu zaměstnanců v důsledku změn v týmech zodpovědných za obě výše zmíněné značky. Ve firmě však nabízejí podporu pro propuštěné při hledání nového zaměstnání, přičemž někteří by mohli najít uplatnění v jiných studiích, která vlastní EA. V každém případě se zdá, že si v Respawnu budou muset utáhnout opasky. Ačkoliv nevíme, co tyto změny zapříčinilo.

A co konkrétně můžeme čekat od těch, kteří si nemuseli vyklidit stůl? Apex Legends má do budoucna přinést nejen další sezóny, ale také rozšíření pojetí o tom, co tato značka může nabídnout. Jejich slova, ne naše. Tým zodpovědný za Apex tak kromě vylepšování hratelnosti a nových nápadů pro nadcházející sezóny řeší, co se značkou udělat dál. Očekávat máme odvážné zážitky, jež posunou hranice kompetitivního hraní a zároveň zůstanou věrné principům soutěživosti, kreativity a integrity. Ať už to znamená cokoliv. Prý jde ale o klíčové pilíře, které komunita battle royale her očekává.

Příznivci singleplayeru a předaleké galaxie stvořené Georgem Lucasem se pak mohou těšit na další kapitolu série Star Wars Jedi. S ní vývojáři chtějí znovu zvýšit laťku příběhu a hratelnosti, víc detailů jsme ale zatím nedostali. Jestli jste ovšem dohráli Star Wars Jedi: Survivor, pravděpodobně už máte nějakou představu, jakým směrem se může druhé videoherní pokračování příběhu Jedie Cala Kestise, bývalé Sestry noci Merrin a dalších postav ubírat. Snad se vrátí aspoň Turgle a Skoova Stev, bez nich to nebude ono, zvlášť když už série ztratila kreativního ředitele Stiga Asmussena. Ten vedl vývoj nejen Survivoru, ale i Star Wars Jedi: Fallen Order z roku 2019.

Za zmínku také stojí, že v novém prohlášení nenajdeme ani slovo o nedávno odhalené taktické strategii XCOM 3 Star Wars Zero Company. Pokud se ale na hru, od níž se očekává duchovní nástupce moderního XCOMu od Firaxis Games, těšíte, můžete zůstat v klidu. Zero Company připravuje primárně menší, nezávislé studio Bit Reactor, které založili bývalí zaměstnanci Firaxisu. Respawn v tomto případě zastává roli producenta, tudíž převážně pomáhá při vývoji a zajišťuje bližší spojení Bit Reactoru s EA jakožto vydavatelem a divizí Lucasfilm Games, dohlížející na všechny videoherní projekty spojené se světem Star Wars.

Tudíž nelze očekávat, že by propouštění v Respawnu a užší zaměření samotného studia na Apex Legends a Star Wars Jedi 3 mělo na činnost Bit Reactoru větší vliv. Koneckonců Bit Reactor byl zcela ušetřen už velkého propouštění napříč EA na začátku roku 2023.