Magazín · Novinky · v pátek 11. 11. 2022 13:48
Remedy a 505 Games oficiálně oznamují Control 2
Už nějakou dobu víme, že finské studio Remedy připravuje ve spolupráci s vydavatelem 505 Games hned dva projekty zasazené do světa Control z roku 2019 (ve stejném světě se mimochodem odehrává i série Alan Wake). O něco blíže dokončení se má nacházet menší titul s pracovním označením Condor, jenž slibuje kooperativní zážitek. Druhým projektem je dosud nepřiblížená hra s pracovním názvem Heron. A z ní se nyní formálně stává Control 2.
Zdroj: RemedyDržíme se plánu, ujišťuje Remedy v souvislosti s Alan Wake 2
Remedy a 505 Games budou při vývoji Control 2 spolupracovat nejen na vydání, ale také na vývoji. Pro něj je již vyhrazen prvotní rozpočet ve výši 50 milionů eur, přičemž náklady na vývoj, marketing a podporu po vydání se rovnou měrou rozdělí mezi obě společnosti. Stejným způsobem budou rozděleny také výdělky v budoucnu.
Control 2 se aktuálně nachází v konceptuální fázi vývoje, vyjde někdy v následujících letech ve verzi pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S a hru bude pohánět proprietární engine Northlight od Remedy. Ten poháněl už první díl či Quantum Break z roku 2016 a využije ho i Condor, Alan Wake 2 a Max Payne 1 & 2 Remake. Zajímavá je pak informace, že zatímco na konzolích vydá Control 2 505 Games, o vydání na PC se postará přímo Remedy.
We have signed an agreement with 505 Games to co-develop and co-publish Control 2, a sequel to Control. Read the announcement: https://t.co/UD1iFHvCeH
— Remedy Entertainment (@remedygames) November 11, 2022
This is a very exciting moment for us! Mikael Kasurinen, Game Director of the franchise, tells more: https://t.co/KJCHIWgBlU pic.twitter.com/TuTEMr1tjv
Doufejme tedy, že dojde na vydání prostřednictvím více než jednoho klienta, ale s ohledem na velmi dobrý vztah Remedy se společností Epic Games, která zodpovídá za vydání titulů Alan Wake Remastered a Alan Wake 2, je docela dobře možné, že i Control 2 bude nakonec exkluzivita pro Epic Games Store. Na druhou stranu, Control nyní najdeme i na GOG.com a na Steamu se dlouhodobě prodává mnohem lépe než na Epicu. Ale to se přece jen dá říct o téměř každé hře.
Za zmínku také stojí, že Control jakožto značku stále vlastní Remedy. Proto bychom měli také doufat, že se nebude opakovat celá řada nešťastných rozhodnutí jako v případě prvního dílu. Kromě roční exkluzivity PC verze pro Epic Games Store šlo zejména o dohodu se Sony na vydání obleku a krátkého vedlejšího úkolu jen ve verzi pro PlayStation 4, přičemž tento obsah, jenž je zajímavý především přítomností hlasu známého designéra Hidea Kojimy, na ostatních platformách není k dostání ani dnes.
Vydání placeného rozšíření The Foundation pro Xbox One pak bylo uměle zdrženo o více než dva měsíce oproti ostatním platformám a velkou kontroverzi způsobil rovněž placený upgrade hry na PS5 a Xbox Series X|S. Dodnes sice není úplně jasné, za které z těchto přešlapů mohli lidé z 505 Games a na čem se přímo podíleli i vývojáři z Remedy, v každém případě jde o věci, které bychom určitě znovu viděli dost neradi. Snad na tom tedy bude Control 2 z hlediska přístupu k platformám i k samotným zákazníkům lépe než originál.
Generální ředitelé 505 Games Rami Galante a Raffi Galante každopádně v tiskové zprávě uvádějí, že prvního dílu Control se k dnešními dni prodalo přes 3 miliony kopií a že značka je pro firmu dosud největší investicí. Vedení Remedy nás naopak ujistilo, že nynější oznámení nemá vliv na dosud oznámené plány studia v dohledné době. A ačkoliv se hra nachází v rané fázi vývoje, už tu máme první koncept, který naznačuje, že nás opět čeká pěkně divný zážitek, potažmo že nepřátelská síla známá jako The Hiss navzdory všemu opustí hranice budovy The Oldest House, v níž se odehrával původní příběh Jesse Faden a zaměstnanců agentury FBC. Na obrázek se můžete podívat výše.
„S Control jsme se vrhli do neznáma. Chtěli jsme vytvořit něco nového. Něco odlišného a nečekaného. Svět jako žádný jiný. Děkujeme vám, našim hráčům, že jste pro nás udělali z Control takový úspěch. S Control 2 podnikneme další skok do neznáma. Bude to nečekaná cesta. Nějakou dobu zabere, ale mírně řečeno je tohle ten nejvíce vzrušující projekt, na jakém jsem kdy pracoval. Pořád je v raném stadiu, ale bude stát za to čekání,“ uvedl Mikael Kasurinen, herní ředitel série Control, na oficiálním webu studia Remedy.