Magazín · Novinky · ve středu 2. 2. 2022 13:57
Problémy s dostupností PS5 pokračují a konzole zaostává za PS4
Čipová krize. To je hlavní důvod, proč se Sony nedaří prodávat PlayStation 5 podle očekávání. Na začátku svého životního cyklu konzole válcovala prodeje PlayStationu 4, ale postupně se PS5 nedaří s PS4 držet krok. Vypovídá o tom nejnovější finanční zpráva Sony.
Japonská společnost do 31. 12. 2021 prodala celkem 17,3 milionu kusů PS5. Od října do prosince loňského roku se tak prodalo dalších 3,9 milionu. To nejsou špatné výsledky, ale PS4 se ve své době dařilo lépe. V období Vánoc si ji našlo až 6,4 milionu nových hráčů, díky čemuž PS4 za prvních pět čtvrtletí od uvedení na trh měla celkem 20,2 milionu prodaných kusů.
PlayStation 5 se potýká s vážnými problémy s dostupností. Sony se nedaří vyrábět dostatečný počet kusů a dodat je na trh. Navzdory vysoké poptávce tak nebylo možné držet krok s PS4. Z toho důvodu společnost snižuje své prognózy na celý rok 2022 nejen ohledně prodejů konzole PS5, ale také příjmů z her a síťových služeb.
K 31. 12. 2021 dosáhla služba PlayStation Plus na 48 milionů předplatitelů, což je o 0,6 milionu více než loni. Síť PlayStation Network zaznamenala 111 milionů uživatelů měsíčně.
Ve třetím čtvrtletí 2021 se prodalo celkem 92,7 milionu kusů her pro PS5 a PS4 (z toho je 11,3 milionu her od Sony jako vydavatele). To je o 11,5 milionu méně než 104,2 milionu prodaných kusů ve stejném období předchozího fiskálního roku.
Zdroj: BungiePlayStation chce více nekonečných her a s akvizicemi nekončí
Již 62 % všech prodejů her pro PS5 a PS4 pochází z PlayStation Store. Obchod dosáhl tržeb ve výši 3,8 miliardy dolarů, což je také druhý nejvyšší obrat za jedno čtvrtletí.
Sony za třetí čtvrtletí dosáhla příjmů ve výši 7,15 miliardy dolarů. Jde o druhé nejlepší čtvrtletí prodejů v historii PlayStationu.
Na závěr se prodalo dalších 0,2 milionu konzolí PlayStation 4. Tím se tahle konzole dostala na 116,8 milionu.
Společnost Sony se hodlá nadále zaměřovat na příběhové zážitky pro jednoho hráče, ale chce do roku 2026 vydat také deset live-service her, tedy her, které budou neustále dostávat nový obsah. Z toho důvodu za 3,6 miliardy dolarů koupila americké studio Bungie, které stojí za sérií Destiny. Bungie zůstanou samostatnou společností a multiplatformním studiem s možností vydávat si hry a oslovit hráče, ať už se rozhodnou hrát kdekoli.