Tak tohle je nečekané. Po akvizici Activisionu Blizzard společností Microsoft přichází další šok. Sony oznámila záměr koupit americké studio Bungie za 3,6 miliardy dolarů.

Ex-tvůrci série Halo a autoři Destiny se přidají k PlayStationu, ale budou nezávislou dceřinou společností Sony Interactive Entertainment, správní rada a generální ředitel Bungie mají zůstat.

Podle Sony zůstane Bungie multiplatformním studiem s možností vydávat si hry a oslovit hráče, ať už se rozhodnou hrát kdekoli. V Bungie hodlají pokračovat v práci na Destiny 2, rozvíjet značku Destiny a vyvíjet zcela nové značky.

„Jsem nadšený, že mohu oznámit nového člena v rodině PlayStation. Jsem fanouškem Bungie již mnoho let. Obdivuji a užívám si hry, které vytvářejí – a mám velký respekt k jejich dovednosti budovat světy, které hráči chtějí znovu a znovu prozkoumávat. Bungie vytváří hry s vynikající technologií, které jsou nesmírně zábavné. Také se bezkonkurenčně věnují komunitám, které jejich hry hrají, a všichni ve společnosti PlayStation a v PlayStation Studios budou nadšeni z toho, co od nich můžeme sdílet a co se od nich můžeme naučit,“ uvedl prezident a generální ředitel SIE Jim Ryan.

„Strávil jsem s vedoucími pracovníky Bungie spoustu času a je jasné, že jejich zkušenosti a dovednosti se s našimi zkušenostmi a dovednostmi velmi dobře doplňují. Budeme připraveni přivítat a podpořit Bungie při jejich dalším růstu a nemohu se dočkat, jaká budoucnost čeká tento neuvěřitelný tým,“ dodal Ryan.

Nezávislou Bungie zdůraznil nejen šéf PlayStationu, ale také šéf samotného amerického studia, který mluvil o budování nezapomenutelných světů, na nichž lidem skutečně záleží.

„V Sony jsme našli partnera, který nás bezvýhradně podporuje ve všem, čím jsme, a který chce urychlit naši vizi vytvářet zábavu přesahující celé generace, a to vše při zachování tvůrčí nezávislosti, která bije v srdci Bungie. Stejně jako my i společnost Sony věří, že herní světy jsou jen začátkem toho, čím se naše značky mohou stát. Společně sdílíme sen o vytváření a podpoře kultovních franšíz, které spojují přátele po celém světě, rodiny napříč generacemi a fanoušky napříč různými platformami a zábavními médii. Dnes začíná naše cesta k tomu, aby se Bungie stala globální multimediální zábavní společností, řekl Pete Parsons, generální ředitel Bungie.

TVŮRČÍ SVOBODA

„Od roku 1991, kdy Bungie vzlétlo, vždy mapovalo budoucnost pomocí vlastní hvězdné mapy – cesty, kterou určují naši lidé a která je určena naší komunitě. V této cestě pokračujeme s novými světy ve vývoji a nemůžeme se dočkat, až se o ně s vámi podělíme.

Se společností Sony je potenciál našich univers neomezený. Naše budoucí hry budou podnikat odvážné kroky do pro Bungie neprobádaných prostor, budou nadále posouvat hranice možného a vždy budou postaveny na základech vytváření smysluplných, celoživotních přátelství a vzpomínek.

Svůj osud máme i nadále ve svých rukou. Budeme i nadále nezávisle vydávat a kreativně rozvíjet naše hry. Budeme i nadále řídit jednu, jednotnou komunitu Bungie. Naše hry budou i nadále tam, kde je naše komunita, ať už se rozhodne hrát kdekoli.

Díky podpoře společnosti Sony bude nejbližší změnou, kterou uvidíte, zrychlení náboru talentů napříč celým studiem, aby podpořili naši ambiciózní vizi. Pokud vás to oslovuje a chcete nám pomoci udělat díru do vesmíru, nabíráme lidi napříč všemi obory pro Destiny 2 i pro všechny nové světy mimo něj.

Společnost Sony více než cokoli jiného chápe, že naši lidé a naše komunita jsou prioritou i srdcem našeho úspěchu, a je ochotna stát po našem boku, když budeme i nadále využívat naši platformu k tomu, abychom podporovali akce směřující k přívětivějšímu a spravedlivějšímu světu. Naším cílem je vybudovat místo, kam mohou přicházet nejkreativnější a nejtalentovanější lidé na světě a odvádět svou nejlepší práci bez ohledu na to, kdo jsou, odkud pocházejí nebo jak se identifikují,“ přidává generální ředitel Bungie.

MICROSOFT, ACTIVISION A TEĎ SONY

Příběh amerického studia Bungie z města Bellevue ve státě Washington se začal psát v roce 1990 hrami Gnop!, Operation: Desert Storm, Minotaur: The Labyrinths of Crete a Pathways into Darkness pro klasický Mac OS. V roce 1997 na řadu přišel Myth: The Fallen Lords, o rok později následoval Myth II: Soulblighter a v roce 2001 pak Oni. To už studio patřilo pod Microsoft a v roce 2000 vznikla sci-fi střílečka Halo: Combat Evolved jako startovní titul pro první konzoli Xbox. Halo se rychle stalo vlajkovou lodí Microsoftu, což dokázaly díly Halo 2, Halo 3, Halo 3: ODST a Halo: Reach.

Pak si ale Bungie přestalo s Microsoftem rozumět a v říjnu 2007 se Bungie stalo soukromou nezávislou společností, ale přišla o práva na Halo, které má nadále v rukou Microsoft. To ale tvůrcům nevadilo, v roce 2010 podepsali desetiletou dohodu s Activisionem a o čtyři roky později vznikla střílečka Destiny, v roce 2017 následovalo Destiny 2. V lednu 2019 bylo partnerství s Activisionem předčasně ukončeno a Bungie si ponechali práva na značku Destiny.

Destiny 2: The Witch Queen vyjde 22. 2.