Společnosti THQ Nordic a Paraglacial letos v létě překvapily oznámením velmi zajímavě vypadajícího RPG Fatekeeper, které místy připomíná Dark Messiah. Dnes tu máme novou zajímavou ukázku.

Tu přinesl server IGN, kde v osmi minutách uvidíme přímo parádní gameplay záběry z hraní, které mají pocházet z úvodu hry. Uvidíte na nich ukázku boje, který vypadá naprosto úžasně a krví se rozhodně nešetří. Dojde i na usekávání končetin, různou magii či souboj s bossem. To vše zabalené do velmi nádherného vizuálního kabátku, o který se stará Unreal Engine 5.

„Vydejte se do ručně vytvořeného světa, kde ruiny šeptají o minulých katastrofách. Ovládněte umění meče a magie a dívejte se na svou cestu pomocí relikvií, kouzel a voleb, které formují, kým se v tomto RPG z pohledu první osoby stanete,“ stojí v popisku hry na Steamu.

ROZHOVOR S VÝVOJÁŘI PŘINESL ZAJÍMAVÉ INFORMACE

Kromě nové ukázky měl server IGN rozhovor s tvůrci, kteří se rozpovídali o inspiraci, příběhu či boji, tak se pojďme podívat na to nejzásadnější.

Nejdříve došlo na téma inspirace. Redaktor se ptal, jestli jsou ve studiu nějací fanoušci Hexenu. „Máme velký respekt k Hexenovi a tomu, jak spojil kouzlení s akcí z pohledu první osoby. Nicméně Fatekeeper je jiný zážitek, je to plnohodnotné RPG z pohledu první osoby. I když hráče zároveň stavíme do pohledu z první osoby pomocí magie a boje, zaměřujeme se spíše na rozvoj postavy, taktická rozhodnutí a průzkum než na čistě akční střílečku,“ odpověděli vývojáři.

Došla řeč také na otázku ohledně soulslike žánru a jestli tvůrci tuto hru za soulslike považují. „Někteří hráči mohou v boji Fatekeepera vidět náznaky soulslike — například důležitost načasování a naučení se pohybu nepřátel. I když to slouží jako základ pro naše střety, boj jako celek je velmi odlišný. Je navržen tak, aby působil působivě, citlivě a flexibilně, což hráčům umožňuje experimentovat s buildy a přístupem k soubojům. Souboje jsou obecně navrženy tak, aby byly náročné a smysluplné, ale zároveň aniž by byly příliš trestající, co se týče načasování,“ pokračují vývojáři.

Ohledně vizuálního zpracování se mluvilo jen krátce. Hra využívá nejnovější verzi Unreal Enginu 5 a vývojáři chtějí využít naplno její možnosti. „Projekt jsme začali v roce 2021, kdy byl Unreal 5 ještě v rané fázi, a naším cílem bylo plně využít jeho možnosti,“ tvrdí autoři. Postupně tedy hru obohacují o nové technologie, který tento engine nabízí a snad se povede optimalizace, protože hra na záběrech vypadá prostě nádherně.

Ve videu jsme mohli vidět strom dovedností. Vývojáři dávají hráčům volnou ruku, čím chtějí být. Můžete být drsným zabijákem na blízko, alchymistou, pyromanem, prostě tím, co vás napadne. „Systém je navržen tak, aby odměňoval kreativitu a objevování — umožňuje hráčům kombinovat třídy, ohýbat pravidla, rozšiřovat dostupné bojové pohyby a vytvářet jedinečné identity, které působí silně a osobně,“ vysvětlují vývojáři.

Na závěr padla otázka ohledně mluvící krysy ze začátku videa. Na toto jen tvůrci řekli, že to zůstane tajemstvím a budou o ní mluvit později.

Fatekeeper nemá stanovené datum vydání, nejdříve vyjde v předběžném přístupu na PC v roce 2026. Později jsou v plánu konzolové verze.