Pokud od studia DICE očekává něco jiného než Battlefield, například byste rádi návrat vřele přijaté série Mirror’s Edge, tak bohužel. Vývojáři se plně soustředí na vývoj Battlefieldu 2042.

V rozhovoru pro Games Industry to řekla nová šéfka DICE, Rebecka Coutaz, jež převzala funkci po neúspěšné premiéře této first-person střílečky zaměřené na multiplayer. Manažerka uvádí, že převzít tak důležitou pozici v tak těžké době pro studio bylo velkou výzvou, ale jak říká, „teď už je to lepší“.

Coutaz v rozhovoru přiznala, že v současné době nemají v DICE prostor ani čas na jiné hry než na Battlefield 2042. Ten je zkrátka prioritou. Z toho důvodu nelze v blízké budoucnosti počítat s ničím jiným.

„Na Battlefield 2042 se plně soustředíme, na nic jiného nemáme čas, ale takový je náš plán. Do tří let se chceme stát velmocí ve světě FPS. Zasloužíme si to a pracujeme na tom,“ překvapila manažerka.

„Uvedení hry na trh nedopadlo dobře. Naši hráči byli zklamaní, ale i my sami jsme byli zklamaní. Zaměřili jsme se na postupné vylepšování hry. Našemu studiu je 30 let a sérii Battlefield 20 let a je nám velmi líto, že jsme fanoušky v takovou chvíli zklamali.“

Stát se do tří let velmocí v žánru first-person stříleček je hodně ambiciózní plán, když si vezmeme, že minimálně po stránce prodejů se mnohem lépe daří Call of Duty od Activisionu a zapomenout nemůžeme ani na Halo ze stáje Microsoftu. Před DICE je hodně, ale hodně práce. Battlefield 2042 dopadl katastrofálně a opravy zdaleka neskončily.

Sluší se připomenout, že tvrzení nové šéfky DICE jsou v rozporu s nedávnými zprávami známého novináře a insidera Jeffa Grubba. Ten uvedl, že na Battlefieldu 2042 pracuje pouze zbytek lidí, kteří ho původně vyvíjeli. Informátor naznačuje, že drtivá většina týmu již pracuje na dalším díle série Battlefield, který by měl být v předprodukční fázi.

Ostatně, budoucnost Battlefieldu je v rukou Vince Zampelly a Marcuse Letha. Ti chtějí vybudovat universum Battlefieldu, jenž bude zahrnovat více projektů, které budou propojeny navzájem i s hráči. V EA věří, že Vince Zampella je správný člověk na správném místě. Přece jen má s first-person střílečkami velké zkušenosti. Byl to právě on, kdo stál u zrodu sérií jako Call of Duty a Medal of Honor.

To bývalý designér Halo, Marcus Letho, v Seattlu buduje nový tým zaměřený na to, aby do Battlefieldu vnesl více příběhů. Tyhle příběhy mají přinést rozmanité zážitky a položit základny pro vyprávění příběhu v současnosti i budoucnosti. Jeho práci máme v budoucnu vidět i v Battlefieldu 2042.