Pokud jde o hudební doprovod her od Bethesdy Game Studios, v minulosti vždy platilo, že Jeremy Soule má na starosti The Elder Scrolls, zatímco Inon Zur je dvorním skladatelem novějších her ze série Fallout. Soule je však aktuálně v důsledku určitých obvinění považován za nežádoucí osobu, a tak je Zur povoláván tak nějak na všechno. Mimo Fallout už proto stihl vytvořit hudbu pro mobilní nezdar jménem The Elder Scrolls: Blades a samozřejmě je podepsán také pod hudbou pro Starfield.

Z dřívějška víme, že hudba je jedna z prvních věcí, které při vývoji titulů Bethesdy Game Studios vznikají, a tak tu nyní máme nový vývojářský deník, potažmo třetí video ze série Into the Starfield, zaměřující se právě na soundtrack chystaného vesmírného RPG. Zur a ředitel zvuku Mark Lampert ve videu řeší inspiraci prvními koncepty a náčrtky, jež také vznikají velmi brzy během vývoje, nebo výzvy, kterým tvůrci při tvorbě hudby čelí. Z pohledu Zura je největší výzvou tvorba něčeho skutečně rozpoznatelného, Lampert však tvrdí, že jakmile je na světě ústřední skladba, vše je rázem klidnější, protože zbytek soundtracku se od ní odvíjí.

Nechybí ani komentář spojený s myšlenkami, které za ní stojí. Vývojáři vnímají hudební doprovod Starfieldu jako určitý kruh, v němž se opakují některá témata a v němž je důležitý motiv objevu a návratu. Také si jsou vědomi toho, že hudba je pro hráče určitý společník. Tentokrát navíc musí doprovázet nejen pohyb po povrchu, ale i cestování vesmírem, a tak mohou různé prvky ústřední skladby najít napříč hrou různá využití. Na oficiálním webu Bethesdy kupříkladu najdeme Lampertův komentář o tom, že části ústředního motivu mohou doprovázet třeba navýšení úrovně nebo objevení nové lokace. Pro Zura je zase Starfield dosud nejambicióznější projekt, jenž má podle něj pokládat velké otázky, s nimiž se obvykle lidé neobtěžují. A i motiv hledání odpovědí se do soundtracku promítá.

Jak se také zdá, věčné prupovídky kreativního ředitele Todda Howarda, který vždy s oblibou hovořil o tom, jak něco není naskriptované, i když to tak vypadá, jsou nakažlivé. Lampert proto ve videu upozorňuje na to, že hudba má tendenci ozvat se správným způsobem ve správný čas, přičemž tento jev se děje náhodně a není důsledkem nějakého předem připraveného skriptu. Jako vždy každopádně video nabízí i pohled na nové koncepty z vývoje. Tentokrát se ale můžete podívat i na proces nahrávání hudebního doprovodu s živým orchestrem a samozřejmě si lze vyslechnout některé ukázky toho, co Inon Zur pro Starfield složil a co uslyšíme i při samotném hraní.

Starfield vyjde 11. listopadu/novembra 2022 ve verzi pro PC (Steam, Microsoft Store) a Xbox Series X|S. Hra bude ode dne vydání součástí nabídky Game Passu.