Studio Remedy, v němž vznikly hry jako Alan Wake, Max Payne nebo Control, dosud sídlilo pouze ve Finsku, což se ale v následujících letech změní. Nově bylo oznámeno, že studio v roce 2022 formálně otevře pobočku ve švédském Stockholmu, tedy ve druhé nejlepší severské zemi, jak tvůrci uvádí ve své zprávě.

Remedy již dlouho zaměstnává vývojáře původem ze Švédska, kteří kvůli covidové situaci začali pracovat z domova. Vede je Johnny Mang, generální manažer zodpovědný za vývoj kooperativního projektu Vanguard a stejnojmenné iniciativy, mající za cíl vytvoření menších multiplayerových experimentů v Unreal Enginu. Celé studio nyní funguje v rámci hybridního pracovního modelu, který kombinuje práci z domova i z kanceláře, a tak došlo k rozhodnutí oficiálně expandovat do Švédska.

Přečtěte si také: Alan Wake Remastered bez ray tracingu i bez české lokalizace

Do konce roku 2022 chce Remedy do své švédské pobočky najmout až 25 vývojářů. Samotné studio ve Stockholmu bude otevřeno v první polovině roku, aby se v něm mohli vývojáři, kteří nebudou chtít pracovat z domova, setkávat a společně fungovat.

V rámci třetího čtvrtletí letošního roku navíc studio Remedy zveřejnilo zprávu s finančními výsledky, v níž se mimo jiné dočteme, že nedávno vydaný Alan Wake Remastered, který vznikl ve spolupráci s Epic Games, je aktuálně považován za úspěch. V rámci programu Epic Games Publishing však měly vzniknout dva projekty, jeden menší a druhý rozsáhlejší. Ten menší je Alan Wake Remastered, zatímco druhý titul dosud nebyl oficiálně oznámen. Od srpna/augusta letošního roku se ale nachází ve fázi produkce, tudíž konečně probíhá plnohodnotný vývoj.

Už nějakou dobu se spekuluje, že jde o druhý díl thrilleru Alan Wake. S jistotou navíc víme, že se oba projekty vznikající za spolupráce Epicu a Remedy odehrávají ve stejném světě, a pokud je jedním z nich Alan Wake Remastered, je tudíž takřka jisté, že tím druhým je Alan Wake 2. K oficiálnímu oznámení ale dosud nedošlo.

Kromě projektu Vanguard, jehož vývoj zdárně pokračuje, a titulu, jenž vydá Epic Games, v Remedy pracují ještě na singleplayeru pro střílečky CrossfireX a Crossfire HD od studia Smilegate. Zatímco CrossfireX je ve vývoji pro Xbox One a Xbox Series X|S, Crossfire HD míří na PC, ale pouze na asijský trh. Vývoj příběhové kampaně pro oba tituly, jejichž vydání již nemá být daleko, je každopádně dle finanční zprávy ve finální fázi, v níž samostatný tým vývojářů ladí především technickou stránku. Oficiální datum vydání ale ani v tomto případě neznáme.

Nezapomínejme ani na dva letos oznámené projekty zasazené do světa Control (tedy i Alana Wakea), které Remedy připravuje ve spolupráci s vydavatelem 505 Games. Multiplayerová hra s pracovním označením Condor je stále ve fázi testování herního konceptu, zatímco rozsáhlejší titul, jemuž je věnován větší rozpočet, se nachází teprve v konceptuální fázi. Oba projekty mají každopádně rozšířit značku Control do nových herních žánrů a typů a jejich vývoj probíhá podle plánu.

Zajímavé také je, že v případě Condora bude Remedy fungovat nejen jako vývojář, ale také spolu-vydavatel, tudíž hru nebude vydávat pouze 505 Games. Snad se díky tomu nebudou opakovat snahy 505 Games sabotovat vydání a reputaci Control, ať už šlo o placený upgrade na next-gen konzole, umělé několikaměsíční zdržování vydání prvního DLC pro Xbox One nebo exkluzivní misi a oblek pro PS4, které na ostatních platformách nejsou dodnes k dispozici.